خانهاخبار
آمارها از سلطه سامسونگ بر بازار گوشی‌های تاشو خبر می‌دهد

آمارها از سلطه سامسونگ بر بازار گوشی‌های تاشو خبر می‌دهد

گزارش جدیدی از سوی شرکت DSCC نشان می‌دهد که سامسونگ در سال 2020 بازار تلفن‌های هوشمند تاشو را به تسخیر خود درآورده است.
۱۳۹۹/۹/۲۶

سامسونگ در سال ۲۰۲۰ سلطه واضحی بر بازار گوشی‌های هوشمند تاشو داشت. این شرکت در سالی که گذشت بیش از ۹۰ درصد از سهم بازار را دست گرفته بود، با این حال پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۱ تغییرات مهمی در این بازار رقم بخورد.

به گزارش شرکت DSCC، فروش پنل گوشی‌های تاشو در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ با افزایشی ۴۵۴ درصدی به ۳.۱ میلیون واحد رسید. انتظار می‌رود که این رقم در سال آینده با یک افزایش ۳۹۴ درصدی دیگر به ارزشی معادل ۴۶۲ میلیون دلار برسد. نکته مهم آن‌که این اعداد در واقع کمتر از پیش‌بینی‌هایی است که به‌خاطر تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی صورت گرفته بود، چون این تحریم‌ها جلوی عرضه میت ایکس ۲ را در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ گرفت.

image

غول فناوری کره جنوبی به دلیل نبود رقیبان بزرگ، بازار را با محصولات جدید خود در دست گرفت. این شرکت در سال ۲۰۲۰ از گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد ۲ پرده برداشت که پرفروش‌ترین محصولات تاشوی بازار بودند. گلکسی زد فولد ۲ از نظر آمار پنل‌ها حدود ۶۵ درصد از نیاز بازار و گلکسی زد فلیپ 5G حدود ۲۷ درصد از نیاز بازار را به خود اختصاص داده بود.

به‌علاوه، گزارش DSCC نشان می‌دهد که سامسونگ نسبت به سری گلکسی نوت تمرکز بیشتری را به سری گلکسی زد معطوف کرده است. انتظار داریم که این شرکت در سال پیش رو حداقل از سه موبایل تاشو رونمایی کند و شاید این رقم را به ۴ دستگاه برساند. شرایط بازار به سامسونگ دیسپلی کمک می‌کند تا بستر ورود برندهای جدید به حوزه گوشی‌های تاشو را فراهم کرده و فناوری UTG خود را در اختیار شرکت‌های دیگر قرار دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)