خانهاخبار
گزارش: اپل TV جدید سال آینده میلادی معرفی می‌شود

گزارش: اپل TV جدید سال آینده میلادی معرفی می‌شود

وب‌سایت Nikkei Asia Reviews در گزارش جدیدی به نقل از منبع آگاه خود می‌گوید که اپل در نظر دارد تا در سال 2021 از تلویزیون هوشمند بعدی خود رونمایی کند.
۱۳۹۹/۹/۲۶

پیش‌تر گزارش‌های مختلف نشان داده بودند که اپل مشغول کار روی نسخه جدیدی از اپل تی‌وی است. حالا وب‌سایت Nikkei Asia Reviews در یادداشتی مدعی شده که تلویزیون هوشمند کوپرتینویی‌ها سال آینده از راه می‌رسد.

این خبرگزاری به نقل از منابع نزدیک به امور اپل، در گزارش بلندتری پیرامون برنامه تولید محصولات مختلف این شرکت به اپل تی‌وی اشاره می‌کند:

دو فرد آگاه به ماجرا می‌گویند اپل در حال آماده کردنِ زمان‌بندی تولید فشرده‌ای پیرامون کامپیوترهای رده بالای خود، از جمله مک‌بوک پرو و آیمک پرو جدید، برای سال ۲۰۲۱ است. این شرکت در مرکز فرآیند مهاجرت از پردازنده‌های مرکزی اینتل به پردازنده‌های مرکزی اختصاصی خودش است که با کمک فناوری شرکت بریتانیایی آرم ساخته می‌شوند. اپل در انتهای ۲۰۲۰ از سه مک‌بوک با پردازنده مرکزی M1 رونمایی و اعلام کرد که ظرف حدود دو سال تمام کامپیوترهای خود را به تراشه‌های اختصاصی‌اش مجهز می‌کند. یکی از منابع می‌گوید که این غول فناوری آمریکایی همچنین برای سال آینده مشغول کار روی یک اپل تی‌وی جدید، دستگاهی برای سرگرمی خانگی با امکان دسترسی لحظه‌ای به سرویس‌های ویدیویی، است.

از ماه ژانویه که اولین نشانه‌های وجود دستگاهی عرضه‌نشده در iOS 13.4 پیدا شد، شایعات زیادی پیرامون نسخه جدید اپل تی‌وی به بیرون درز یافته است. در آن زمان گفته می‌شد که این دستگاه از تراشه A12 استفاده می‌کند و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت. در ادامه شواهد دیگری مبنی بر عرضه ریموتی جدید همراه با این دستگاه در کد iOS 14 دیده شد، و افشاگر معروف، جان پراسر، اعلام کرد که این تلویزیون با تراشه A12X تولید می‌شود. البته در گزارش دیگری از سوی وب‌سایت 9to5Mac ادعا شد که اپل تی‌وی بعدی از تراشه A14 استفاده می‌کند.

به جز برخورداری از ریموت جدید، فضای ذخیره‌سازی بالا، پردازنده به‌روز و کد T1125، اطلاعات زیادی از تلویزیون اپل در دسترس نیست. جان پراسر اخیرا مدعی شده بود که این دستگاه می‌تواند از تراشه U1 استفاده کند تا با کمک باند فوق‌وسیع به ویژگی آگاهی پیرامونی در میان سایر لوازم هوشمند دسترسی داشته باشد.

وجود این شایعات متناقض، به‌ویژه در رابطه با تراشه آن‌ها، می‌تواند نشان‌دهنده وجود چند نسخه از اپل تی‌وی باشد. با این حال، هنوز برای اظهارنظر قطعی در این باره زود است و فقط می‌توانیم احتمال دهیم که بالاخره در سال ۲۰۲۱ نسخه جدید این دستگاه را ببینیم. آخرین باری که اپل از اپل تی‌وی جدیدی رونمایی کرد به سپتامبر سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)