خانهاخبار
نوکیا 5.4 با اسنپدراگون 662 و نازل‌ترین قیمت معرفی شد

نوکیا 5.4 با اسنپدراگون 662 و نازل‌ترین قیمت معرفی شد

نوکیا 5.4 میان‌رده با یک پردازنده قدرتمند، دوربین چهارگانه و نمایشگری 6.39 اینچی است که با قیمتی رقابتی می‌تواند بازار را به چالش بکشد.
۱۳۹۹/۹/۲۵

جدیدترین میان‌رده اچ‌ام‌دی گلوبال رسما در بازار اروپا معرفی شد. این دستگاه با نام نوکیا ۵.۴ دارای شمایلی شبیه نوکیا ۸.۳ است و با قیمتی در حد گوشی‌های اقتصادی وارد بازار می‌شود. نوکیا ۵.۴ نمایشگری ۶.۳۹ اینچی با وضوح ۱۵۲۰ در ۷۲۰ پیکسلی دارد که حاشیه‌های بزرگی اطراف آن قرار گرفته. در حاشیه پایین لوگوی نوکیا را می‌بینیم و در گوشه بالای سمت چپ صفحه حفره‌ای با دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دیده می‌شود.

نوکیا ۵.۴ در دو رنگ زرشکی و آبی تیره تولید می‌شود. در قاب عقب این تلفن هوشمند ماژولی دایره‌ای تعبیه شده که زیر آن حسگر اثر انگشت فیزیکی قرار دارد. قلب تپنده دستگاه اسنپدراگون ۶۶۲ کوآلکام است که پیش‌تر آن را روی محصولاتی مثل پوکو M3 و سری موتو G9 دیده بودیم. این پردازنده با ۴ یا ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. نوکیا ۵.۴ انرژی خود را از یک باتری ۴ هزار میلی‌آمپر ساعتی می‌گیرد که از شارژ ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

image

در بخش دوربین یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک لنز فوق عریض ۵ مگاپیکسلی، یک لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی در دسترس قرار دارد. اچ‌ام‌دی گلوبال با اندروید ۱۰ به بازار می‌آید اما به‌روزرسانی اندروید ۱۱ را دریافت خواهد کرد. این گوشی همچنین تا سه سال تحت پشتیبانی به‌روزرسانی‌های امنیتی نوکیا قرار می‌گیرد.

میان‌رده جدید اچ‌ام‌دی از اواخر ماه دسامبر با قیمت ۱۸۹ یورو وارد بازار اروپا می‌شود. این گوشی در سه نسخه با ۴ گیگ رم + ۶۴ گیگ حافظه داخلی، ۴ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی و ۶ گیگ رم + ۶۴ گیگ حافظه داخلی عرضه خواهد شد. این احتمال وجود دارد که نوکیا ۵.۴ به سایر بازارها هم بیاید، اما فعلا صحبتی در این باره به میان نیامده است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علی

۱۴۰۰/۱/۸
بهترین میانرده سال ۲۰۲۱ رنج قیمتی ۲۰۰ذلار
توسط | تاریخ بررسی: ۰۰/۰۱/۰۸
یکی از بهترین محصولات نوکیا در چند سال اخیر...تو تست ها تمام هم رده قیمتی ۲۰۰دلار خودش رو له کرد شیائمی ام ۳و نوت ۹و سامسونگ آ۱۲ همه رو پوکوند
چندی پیش نوکیا 5.4 به عنوان جدیدترین و بهترین موبایل میان‌رده‌ی این شرکت معرفی شد. از آنجایی که این موبایل برخی از مشخصات را از برادران گران قیمت‌تر خود قرض گرفته، بدون شک بهترین دستگاه سری 5 نوکیا تا به امروز شناخته می‌شود. برای مثال دوربین با کیفیت 48 مگاپیکسلی که در نوکیا 7.2 بوده یا قابلیت فیلم‌برداری سینمایی که از نوکیا 8.3 5G قرض گرفته شده، به نوکیا 5.4 ارزش بخشیده‌اند. اما در این میان رقبا هم بی‌کار ننشسته‌ و برای جذب مشتریان تلاش می‌کنند.
اکنون کانال یوتیوبی Vy Vo Xuan اقدام به مقایسه‌ی نوکیا 5.4 با سه رقیب سرسخت آن یعنی سامسونگ Galaxy A12، شیائومی Redmi Note 9 4G و Poco M3 کرده است. تمام این موبایل‌ها در سال 2020، با اندروید 10 و ویژگی‌های نسبتاً جذاب عرضه شدند. اگرچه سخت افزار نوکیا 5.4 اندکی قوی‌تر از رقبا است، اما مشخصات همه‌ی این موبایل‌ها تقریباً مشابه یکدیگر است و تنها در برخی قسمت‌ها مانند کیفیت دوربین جلو یا حجم باتری با هم متفاوت هستند.