خانهاخبار
ردیت شرکت دابسمش، رقیب تیک‌تاک، را خرید

ردیت شرکت دابسمش، رقیب تیک‌تاک، را خرید

سازنده اپلیکیشن محبوب صداگذاری Dubsmash از سوی کمپانی ردیت خریداری شد. این دو شرکت حالا با همکاری یکدیگر ولی تقریبا به صورت مستقل به کار خود ادامه خواهند داد.
۱۳۹۹/۹/۲۵

ردیت رسما شرکت Dubsmash را خریداری کرد. این شرکت سازنده اپلیکیشنی برای صداگذاری روی ویدیوها بود که در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد و بعدا اپلیکیشن تیک‌تاک به‌طور عمده جای آن را گرفت. ردیت دیروز در وبلاگ خود اعلام کرد که تیم ۱۲ نفره دابسمش حالا به گروه ۷۰۰ نفره ردیت می‌پیوندد تا اولین خرید بزرگ این کمپانی در طول دوره فعالیت ۱۵ ساله آن را رقم بزند.

اگرچه اطلاعات مالی این معامله اعلام نشده، ولی دابسمش پلتفرم و برند جداگانه خود را حفظ خواهد کرد. اپلیکیشن اندروید و iOS این سرویس همچنان به شکل عادی باقی می‌ماند و صرفا قرار است ابزارهای تولید ویدیوی آن به زیرساخت ردیت اضافه شود. ردیت در حال حاضر به کاربران اجازه آپلود و پخش زنده ویدیوها را می‌دهد، ولی قابلیت‌های ویرایش ویدیوها در این پلتفرم بسیار محدود است. حالا انتظار می‌رود که خرید دابسمش بتواند این مشکل را تا حدی برطرف سازد.

استیو هافمن، مدیرعامل و هم‌موسس ردیت، در مصاحبه با وال استریت ژورنال می‌گوید: «حرکت به سمت دنیای ویدیو بسیار بزرگ‌تر از حرکت به سمت دنیای موبایل است.» تغییر مسیر به سمت سرویس‌های ویدیویی در طول تاریخ چندان موفقیت‌آمیز نبوده، ولی شاید تفاوتی که بین ویدیوهای برگزیده و کاربرمحور وجود داشته باشد که بتواند نتایج بهتری را رقم بزند.

دابسمش در سال ۲۰۱۵ به یک‌باره به محبوبیت بالایی رسید اما به تدریج در سراشیبی نزول قرار گرفت. آن‌ها در سال ۲۰۱۷ توانستند با اعمال تغییراتی دوباره توجه بخشی از کاربران را به سمت خود جلب کنند. این اپلیکیشن حالا به اندازه تیک‌تاک محبوب نیست ولی با تمرکز روی نوجوانان سیاه‌پوست آمریکایی توانسته مخاطبان خود را حفظ کند.

ردیت و دابسمش به‌صورت جداگانه در اطلاعیه مربوط به این معامله بر تنوع کم‌نظیر کاربران این اپلیکیشن اشاره کردند. به گفته ردیت، تقریبا یک چهارم نوجوانان سیاه‌پوست آمریکایی از دابسمش استفاده می‌کنند و ۷۰ درصد از کاربران این اپلیکیشن زنان هستند.

هم‌موسسان دابسمش، ساچیت دَش، یوناس دروپل و تیم اسپشت، در بیانیه‌ای مشترک نوشتند: «ما با ترکیب قوا با ردیت توانایی خود را برای خدمت‌رسانی به محتواسازانی افزایش می‌دهیم که شریانی حیاتی دابسمش هستند و می‌خواهیم به آن‌ها کمک کنیم تا محتواهای خود را بهتر به اشتراک بگذارند، با مخاطبان خود ارتباط بگیرند و تاثیر بیشتری بر فرهنگ داشته باشند.» این سه نفر تاکید کردند که هدفشان ایجاد پلتفرمی ایمن است که پذیرنده گروه‌های کمتردیده‌شده باشد.

هافمن گفت: «ردیت و دابسمش هر دو احترام عمیقی برای کنار هم آمدن جوامع قائل‌اند. دابسمش صدای محتواسازان کمتردیده‌شده را تقویت می‌کند، در حالی که ردیت حس تعلق به جامعه و شرکت در هزاران بحث و موضوع مختلف را به وجود می‌آورد.»

در ماه فوریه ۲۰۱۹ اعلام شده بود که ارزش کمپانی ردیت حدود ۳ میلیارد دلار است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)