خانهاخبار
در سال 2020 چه کلیدواژه‌هایی بیش از همه در گوگل جستجو شدند؟

در سال 2020 چه کلیدواژه‌هایی بیش از همه در گوگل جستجو شدند؟

گوگل با انتشار گزارشی از پرتکرارترین کلیدواژه‌هایی خبر داده که در سطح جهانی در حوزه‌های مختلف در موتور جستجوی این شرکت جستجو شده‌اند. در این میان نکات جالب توجهی دیده می‌شود.
۱۳۹۹/۹/۲۴

گوگل با انتشار گزارش Year in Search مشخص کرد که در سال ۲۰۲۰ چه کلیدواژه‌هایی بیشتر از همه مورد توجه کاربران بوده است. این گزارش هر سال حاوی نکات جذابی است که البته گاها سوالات جدی، نگران‌کننده و بحث‌برانگیزی را مطرح می‌کند. با این حال، با توجه به شرایطی که در سال ۲۰۲۰ به وجود آمد، کلیدواژه‌های برتر تا حد زیادی از قبل قابل پیش‌بینی بودند.

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که مهم‌ترین اتفاق امسال همه‌گیری جهانی ویروس کرونا بود و طبیعتا اولین کلیدواژه جستجوشده در سراسر کره زمین «ویروس کرونا» بوده است. موارد مرتبط با این ویروس از جمله coronavirus update یا اخبار کرونا و coronavirus symptoms یا علائم کرونا هم در رتبه‌های هفتم و هشتم دیده می‌شوند.

قرنطینه گسترده بین‌المللی سبب شد تا جستجو پیرامون موضوعات مرتبط با دورکاری و آموزش از راه دور به‌شدت مورد توجه قرار بگیرد. اپلیکیشن Zoom در رتبه چهارم پرجستجوترین واژه‌های گوگل و Google Classroom در رتبه دهم حضور دارند.

تاثیر همه‌گیری کووید-۱۹ در موضوعات داغ گوگل نیز به خوبی مشهود است. بسیاری از کاربران در دوران قرنطینه سعی داشتند از زمان خود به درستی استفاده کنند و به همین خاطر عبارت how to learn to code یا یادگیری کدنویسی خیزش قابل توجهی را تجربه کرد. دوره‌های آموزشی زبان پایتون بیشترین تقاضا را در میان همه زبان‌های برنامه‌نویسی داشتند. با تعطیلی مدارس جستجوی how to be a teacher یا «چگونه معلم باشیم» بیش از هر زمان دیگری افزایش یافت. ولی نکته جالب این است که pranks on parents یا «شوخی کردن با والدین» نیز به رکوردی تاریخی در جستجوهای گوگل دست پیدا کرد.

image

گوگل تاکید می‌کند که جستجوی عبارت‌های مختلف با کلمه why یا «چرا» بیش از هر زمان دیگری افزایش پیدا کرده است. امسال مردم سوالات زیادی درباره ویروس کرونا، انتخابات آمریکا، جنبش Black Lives Matter، آتش‌سوزی‌های استرالیا، رسوایی جفری اپستین و مرگ غیرمنتظره کوبی برایانت، چدویک بوزمن و دیگو مارادونا داشتند.

در بخش اخبار سه رتبه اول جهانی به ویروس کرونا، نتایج انتخابات آمریکا و ایران مربوط می‌شود. در میان بازیگران تام هنکس، واکین فینیکس و آمیتاب باچان سه رتبه اول را در اختیار داشتند. از بین بازی‌ها رتبه اول به پدیده امسال یعنی Among Us تعلق داشت و به دنبال آن نام Fall Guys و Valorant قابل مشاهده است. دو رتبه بعدی نام Genshin Impact و The Last of Us 2 را نشان می‌دهد. در دنیای سینما سه فیلم Parasite و 1917 و Black Panther در صدر توجهات قرار گرفتند. ولی اگر به‌طور کلی بخواهیم ببینیم چه کلیدواژه‌هایی ۱۰ مورد نخست جستجوهای جهانی گوگل را تشکیل دادند باید به سراغ فهرست زیر برویم:

  1. Coronavirus
  2. Election results
  3. Kobe Bryant
  4. Zoom
  5. IPL
  6. India vs New Zealand
  7. Coronavirus update
  8. Coronavirus symptoms
  9. Joe Biden
  10. Google Classroom

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)