خانهاخبار
تیم کوک شرکت‌ها و دولت‌ها را به جدی گرفتن تغییرات اقلیمی دعوت کرد

تیم کوک شرکت‌ها و دولت‌ها را به جدی گرفتن تغییرات اقلیمی دعوت کرد

مدیرعامل شرکت اپل دیروز در اجلاسی به سخنرانی درباره اهمیت حرکت به سمت اقتصادی صحبت کرد که از نظر تولید کربن خنثی باشد و بر تغییرات اقلیمی دامن نزند.
۱۳۹۹/۹/۲۳

مدیرعامل اپل، تیم کوک، دیروز در اجلاس اهداف اقلیمی ۲۰۲۰ به سخنرانی پرداخت و تاکید کرد که رهبران کشورها و شرکت‌های سراسر دنیا باید بپذیرند که در این برهه حساس تاریخی برای حل مشکل تغییرات اقلیمی مسئول هستند. این اجلاس به‌صورت مشترک توسط سازمان ملل، بریتانیا و فرانسه برگزار می‌شود.

کوک در سخنرانی خود به برنامه‌های زیست‌محیطی اپل در راه‌اندازی مراکزی جهانی این شرکت اشاره کرد که به‌طور کامل توسط انرژی تجدیدپذیر اداره می‌شوند. او همچنین از هدف اپل برای دستیابی به زنجیره تامین و محصولات عاری از کربن تا سال ۲۰۳۰ خبر داد. سخنان کامل مدیرعامل اپل به شرح زیر است:

از همه حامیان و رؤسایی که امروز به ما می‌پیوندند سپاسگزارم. این گردهمایی اهمیت دارد، و ما در اپل عضویت در این گروه را سبک نمی‌شماریم. ما این همکاری را وظیفه خود می‌دانیم. در این برهه حساس تاریخی، تمامی رهبران کشورها، شرکت‌ها و جوامع باید دست به کار شوند. اپل امسال به کارهای خود شتاب بیشتری بخشید. ما در سطح جهانی از نظر تولید کربن خنثی شدیم. تا همین حالا، ما به ۹۵ تامین‌کننده خود کمک کرده‌ایم تا به‌طور ۱۰۰ درصدی به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر حرکت کنند، و سعی داریم این عدد را بالا ببریم. ما از برنامه‌ای رونمایی کردیم تا اثرات کربن در تمام زنجیره تامین و محصولاتمان را تا سال ۲۰۳۰ به صفر برسانیم. این هدف حدود ۲۰ سال زودتر از هدف مدنظر سازمان ملل محقق خواهد شد. ما تک‌تک بخش‌های چرخه عمر دستگاه‌های خود از جمله طراحی، تولید، دوام و تعمیر، و بازیافت را به‌عنوان فرصتی برای نوآوری‌های زیست‌محیطی تلقی می‌کنیم که ما را به سمت دستیابی به زنجیره تامینی به‌شکل یک حلقه‌ی بسته سوق می‌دهد. گزینش میان درآمدزایی و آینده زمین گزینشی اشتباه است، و همه نوآوری‌های سبز جدید این موضوع را اثبات می‌کنند. زمان اعمال تغییر در گوشه و کناره‌های کار به پایان رسیده است. ما با هم می‌تونیم به سمت اقتصادی با کربن خنثی پیش برویم و عصر جدیدی از فرصت‌های دربرگیرنده را آغاز کنیم. زمان بلندپروازی، همکاری و رهبری فرا رسیده است. ما در اپل به همکاری با شما افتخار می‌کنیم، و از شرکت‌ها و دولت‌های سراسر جهان می‌خواهیم که هرچه در توان دارند انجام دهند تا سال ۲۰۲۱ به یک سال فوق‌العاده تبدیل شود.

ماه گذشته، کمیته بازرسی زیست‌محیطی پارلمان انگلیس اعلام کرد که شرکت‌های فناوری نظیر اپل با دشوارتر ساختن شرایط تعمیر و افزایش هزینه تعمیرات منجر به ازدیاد زباله‌های الکترونیکی می‌شوند. این کمیته افزود که مدل تجاری حاضر در دنیای محصولات الکترونیکی متکی بر مصرف پیوسته، فرهنگ دوراندازی و عرضه محصولات کم‌عمر است. این کمیته از شرکت‌های فناوری خواست تا مدل‌های تجاری خود را متناسب با محیط‌زیست اصلاح کنند.

اپل در پاسخ به گزارش کمیته بازرسی زیست‌محیطی پارلمان انگلیس اعلام کرد که از نتیجه آن شگفت‌زده و ناامید شده است. این شرکت مدعی شد که آن‌ها تلاش‌های اپل در زمینه حفظ منابع و محافظت از سیاره زمین را نادیده گرفته‌اند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)