خانهاخبار
آیا آیفون 12 مینی با کمبود متقاضی روبرو است؟

آیا آیفون 12 مینی با کمبود متقاضی روبرو است؟

کوچک ترین عضو آیفون‌های 2020 اخبار خوبی با خود به همراه ندارد.
۱۳۹۹/۹/۲۳

علاقمندان به گوشی‌های پرچمدار با سایزهای کوچک روز به روز در حال کاهش است و اگر اطلاعات منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی Wave7 صحت داشته باشد، آیفون 12 مینی اپل نیز نتوانسته این داستان را با تغییر روبرو کند.

طبق مصاحبه‌ای که مسئولین Wave7 با اپراتورهای مخابراتی انجام داده‌اند، آیفون 12 مینی از پایین ترین محبوبیت در میان مدل‌های سال 2020 در کشور آمریکا برخوردار است. تنها در ماه اول آغاز فروش، این محصول توانست بین 4 تا 5 درصد از فروش کل آیفون‌ها را به خود اختصاص دهد.

اما از طرف دیگر، آیفون 12 با رسیدن به رقم 33 درصدی، توانست به عنوان مشهور ترین آيفون 2020 در میان سه اپراتور مخابراتی بزرگ کشور آمریکا دست پیدا کند.

آیفون 12 و آیفون 12 مینی در اصل یک گوشی هوشمند هستند و بزرگ ترین تفاوت آن‌ها، در نمایشگرشان خلاصه می‌شود. آيفون 12 مینی به صفحه نمایش 5.4 اینچی مجهز شده و این در حالی است که آیفون 12 از نمایشگر 6.1 اینچی بهره می‌برد.

البته با وجود این که اپل هیچ گونه اشاره‌ای به ظرفیت باتری آیفون‌های 2020 نکرده است (البته هیچ وقت چنین کاری را انجام نمی‌دهد)، اما بعد از کالبدشکافی مشخص شده است که آیفون 12 مینی به باتری با ظرفیت 2227 میلی آمپر ساعتی مجهز است و در مقابل، مسئولیت تأمین توان کلیه قطعات سخت‌افزاری آیفون 12 بر دوش باتری 2815 میلی آمپر ساعتی گذاشته شده است. همچنین در نهایت، با وجود این که شارژر مگ سیف با توان 15 واتی قادر به شارژ آیفون‌ها است، اما این موضوع روی آیفون 12 مینی روی 12 وات محدود شده است.

image

 

بد نیست بدانید که آیفون 12 با قیمت 799 دلاری، 100 دلار از آیفون 12 مینی گران‌تر بوده و به این ترتیب ظاهرا بسیاری از افراد، ترجیح می‌دهند تا این 100 دلار اضافه را هزینه کرده و از محصولی با نمایشگر بزرگ‌تر بهره‌مند شوند.

طبق آمار و ارقام، آیفون 12 مینی روی اپراتورهایی که به صورت پیش پرداخت فعالیت می‌کنند نیز از عملکرد خوبی برخوردار نیست. طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده، آیفون SE 2020 با وجود قیمت ارزان‌تر، فروش بیشتری را با خود به همراه داشته است.

اگر آیفون 12 مینی با فروش آنچنان خوبی مواجه نشود، لذا شانس تولید و عرضه گوشی هوشمند اندرویدی با ابعاد کامپکت نیز بسیار پایین خواهد آمد و ممکن است سازندگان محصولات اندرویدی نیز این ریسک را به خرج نداده و از معرفی چنین محصولی منصرف شوند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)