خانهاخبار
افزایش محبوبیت تیک تاک در جریان فشار دونالد ترامپ

افزایش محبوبیت تیک تاک در جریان فشار دونالد ترامپ

فشارهای وارد آمده بر اپلیکیشن تیک تاک، محبوبیت آن را افزایش داده است.
۱۳۹۹/۹/۲۳

طبق گزارش وب سایت App Annie، تیک تاک به عنوان اپلیکیشن برتر در زمینه دانلود در سال 2020 دست پیدا کرده است. این اطلاعات روی هر دو سیستم عامل آی او اس و اندروید به دست آمده است. به این ترتیب آمار و ارقام یاد شده از روی تمامی گوشی‌های هوشمند استخراج شده است. دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور آمریکا یکی از بزرگ ترین دلایل این محبوبیت به حساب می‌آید. اما یکی دیگر از دلایل افزایش آمار دانلود اپلیکیشن تیک تاک، پاندمی ویروس کرونا و قرنطینه شدن انسان‌ها درون منازل است.

فشارهای دولت ترامپ پیرامون تحریم اپلیکیشن تیک تاک و منع استفاده از آن در کشور آمریکا به دلیل آن که سازنده آن یک شرکت چینی است، باعث افزایش محبوبیت این نرم‌افزار شده است. همین موضوع باعث شد تا بسیاری از کاربران، حتی برای تست کردن و پیدا کردن ماهیت اپلیکیشن تیک تاک، آن را دانلود کرده و از آن استفاده کنند. تمامی این اتفاقات زمانی رخ داد که سران دولت آمریکا، به دنبال ایجاد ممنوعیت و تحریم کردن اپلیکیشن تیک تاک بودند.

با وجود عقب کشیدن دونالد ترامپ از دستور اعمال تحریم روی نرم‌افزار یاد شده، اما تیک تاک باز هم به پیشرفت خود ادامه داد. بد نیست بدانید که اپلیکیشن تیک تاک در کشور هند، چندی است که به حالت تحریم درآمده و کاربران هندی قادر به استفاده از آن نیستند.

image

 

اگر متعجب نمی‌شوید، باید بگوییم که اپلیکیشن‌های Zoom و Google Meet نیز به لیست ده اپلیکیشن برتر با آمار دانلود بالا در سال 2020 اضافه شده‌اند. بد نیست بدانید که اپلیکیشن زوم با 219 پله صعود، به جایگاه چهارم این لیست رسیده است. یکی از بزرگ ترین دلایل این موضوع، استفاده کارمندان، دانش آموزان و دانش جویان از این اپلیکیشن است.

اپلیکیشن Google Meet سال گذشته وجود خارجی نداشت و امسال، به دنیای گوشی‌های هوشمند راه پیدا کرد و حالا در جایگاه هفتم اپلیکیشن‌های پر دانلود قرار گرفته است.

البته زمانی که صحبت از اپلیکیشن‌های فعال در یک ماهه اخیر به میان می‌آید، Facebook در رتبه نخست ایستاده و به هیچ نرم‌افزار دیگری اجازه تسخیر جایگاهش را نمی‌دهد. فیس بوک، واتس اپ، مسنجر فیس بوک و اینستاگرام، چهار اپلیکیشنی هستند که رتبه‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده‌اند. این لیست ده تایی با اپلیکیشن‌های آمازون، توییتر، نتفلیکس، تیک تاک، اسپاتیفای و اسنپ چت کامل می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)