خانهاخبار
تبلیغات موبایلی موقعیت شما را با دقت یک متری لو می‌دهند

تبلیغات موبایلی موقعیت شما را با دقت یک متری لو می‌دهند

بر اساس جدیدترین گزارش فوربز، شرکتی به‌نام Bsightful با گردآوری اطلاعات تبلیغاتی می‌تواند موقعیت کاربر را با دقتی حدود یک متر مشخص کند.
۱۳۹۹/۹/۲۳

نشریه فوربز در گزارش جدیدی می‌گوید که شرکتی اسرائیلی به‌نام Bsightful از تبلیغات موبایلی به نحوی عجیب و نگران‌کننده برای موقعیت‌یابی کاربران استفاده می‌کند. این شرکت با استفاده از اطلاعاتی که به‌صورت آزاد از سوی توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها فراهم می‌شود، می‌تواند موقعیت کاربران را با کمترین داده شناسایی کند. Bsightful این اطلاعات را می‌فروشد و از این راه درآمدزایی می‌کند.

فوربز می‌گوید Bsightful شرکتی به‌شدت مخفی‌کار و پررمز و راز است. این نشریه صرفا توانسته پایه‌ای‌ترین اطلاعات را درباره آن‌ها پیدا کند. با این حال، گزارش آن‌ها نشان می‌دهد که تبلیغات موبایلی چقدر راحت می‌توانند اطلاعات موقعیتی افراد را فاش کرده و امنیت آن‌ها را به خطر بیندازند.

تبلیغات موبایلی چگونه امنیت موبایل را نقض می‌کنند؟

تصور کنید که می‌خواهید محصولتان را در یک اپلیکیشن تبلیغ کنید. بدیهی است که در این صورت باید به دنبال گروه هدفی باشید که احتمال خرید محصول شما توسط آن‌ها بیشتر است. برای مثال، فرض کنید شامپوی ریش می‌فروشید، بنابراین نباید تبلیغ خود را در یک اپلیکیشن مد زنانه به نمایش درآورید، چون آن گروه از مخاطبان محصول شما را نمی‌خرند.

پلتفرم‌هایی تحت عنوان «سکوی طرف تقاضا» یا DSP وجود دارند که تبلیغ‌کنندگان را به مخاطبان صحیح خود وصل می‌کنند. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها اطلاعات کاربران خود را در این پلتفرم‌ها آپلود می‌کنند و تبلیغ‌کنندگان هم با کمک این اطلاعات تصمیم می‌گیرند که کدام اپلیکیشن بهترین محل برای تبلیغ محصولشان است.

به گفته فوربز، شرکت Bsightful صرفا با هدف گردآوری اطلاعاتی که از سوی توسعه‌دهندگان ارائه می‌شود دست به راه‌اندازی پلتفرم‌های DSP می‌زند. این شرکت هرچند وقت یک‌بار ممکن است تبلیغی را به اپلیکیشن‌ها بدهد تا ظاهر درستی از خود به نمایش بگذارد، اما هدف اصلی پلتفرم‌های Bsightful گردآوری اطلاعات است. این طور که به نظر می‌رسد، این شرکت در نهایت اطلاعات خود را به دولت‌ها، پلیس یا سازمان‌های دیگر می‌فروشد.

اگرچه اطلاعاتی که از این پلتفرم‌ها به دست می‌آید به اندازه اطلاعات مستقیمِ موقعیتی دقیق نیست، ولی همچنان آن‌قدر دقیق است که امنیت گوشی شما را به خطر بیندازد. در شرایط ایده‌آل، سازمان‌ها می‌توانند با کمک این اطلاعات و یک شماره تلفن موقعیت فرد را با دقت یک متری شناسایی کنند.

البته شناسایی موقعیت شما مستلزم نصب اپلیکیشن مربوطه و اعطای مجوزهای لازم برای دسترسی به اطلاعاتی است که برای تبلیغات استفاده می‌شود. کاربرانی که در اعطای مجوزها سخت‌گیر هستند و از ابزارهای مسدودسازی تبلیغات استفاده می‌کنند خیلی سخت‌تر قابل شناسایی هستند و در مقابل این آسیب‌پذیری ایمن‌تر به نظر می‌رسند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)