خانهاخبار
اریکسون بر سر اختلافات پتنتی از سامسونگ شکایت کرد

اریکسون بر سر اختلافات پتنتی از سامسونگ شکایت کرد

شرکت اریکسون با ادعای نقض تعهدات موجود در توافق طرفین سامسونگ را متهم کرده و شکایت خود را به دادگاهی در ایالت تگزاس آمریکا برده است.
۱۳۹۹/۹/۲۳

شرکت اریکسون چند روز پیش در ایالات متحده آمریکا علیه سامسونگ شکایت کرد. این شرکت مدعی شد که غول فناوری کره جنوبی تعهدات قراردادی خود را زیر پا گذاشته و حتی در مذاکره بر سر مجوز پتنت‌ها و پرداخت‌های مرتبط با آن ناکام بوده است.

به گزارش FierceWireless، اریکسون سامسونگ را به نقض تعهدات خود در موضوع مجوز پتنت‌ها متهم کرده است. این شرکت همچنین از دادگاه خواسته تا در یک حکمِ اعلامی پابندی آن‌ها به تعهدات قرارداد خود را تایید کند. سخنگوی سامسونگ در واکنش به این اتفاق می‌گوید به محض دریافت شکایت آن را بررسی کرده و پاسخ مقتضی را مشخص خواهد کرد.

اریکسون در بیانیه‌ای در تاریخ ۱۱ دسامبر اعلام کرده بود که اگر مذاکرات جدید تا پیش از انقضای قرارداد فعلیِ استفاده از مالکیت فکری به نتیجه نرسد، پرداخت‌های حق بهره مالکانه آن‌ها می‌تواند به تاخیر بیفتد. به گفته این تولیدکننده تجهیزات مخابراتی، تاخیر در پرداخت‌های حق بهره مالکانه و هزینه‌های احتمالی پیگیری قضایی می‌تواند زیانی ۱۱۸ تا ۱۷۷ میلیون دلاری را در درآمدهای سه‌ماهه نخست اریکسون به دنبال داشته باشد.

اریکسون شکایت خود را در دادگاه منطقه‌ای تگزاس به ثبت رسانده است. این شرکت در شکایت خود می‌گوید: «بدون فناوری‌های 4G و 5G و نوآوری‌های متعلق به اریکسون، تلفن‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های قابل حمل نمی‌توانستند به‌صورت مداوم به ویدیوها، محتواهای استریمینگ و بازی‌هایی دسترسی داشته باشند که کاربران امروزی انتظار دسترسی آسان به آن‌ها را دارند.» این شرکت می‌گوید هر دو طرف می‌دانند که سامسونگ بدهی مالی سنگینی به اریکسون دارد.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)