خانهاخبار
Cydia به خاطر انحصارگرایی اپ‌استور پرونده حقوقی ضدانحصار تشکیل داد

Cydia به خاطر انحصارگرایی اپ‌استور پرونده حقوقی ضدانحصار تشکیل داد

گویی کمپانی‌هایی هستند که به دلیل انحصار طلبی اپل ضربه خورده‌اند و حال یکی یکی با ثبت دادخواست‌های حقوقی خواهان گرفتن حق خود هستند
۱۳۹۹/۹/۲۲

 

 

مؤسس Cydia  -Jay Freeman- یک دادخواست ضدانحصار علیه اپل و انحصارگرایی App Store نسبت به انتشار نرم‌افزارهای مبتنی بر iOS ثبت کرده است. هدف این دادخواست ارائه یک جایگزین برای اپ‌استور کاربران و توسعه‌دهندگان است تا هم نرم‌افزارهای خود را منتشر کنند و یا پرداخت‌های مربوط به اپ خود را انجام دهند.

"این دادخواست درصدد گشایش بازارهایی برای انتشار اپ iOS و فرایندهای پرداخت مربوط به این اپ‌ها است تا رقابتی سالم با اپل صورت گیرد و آسیب‌های بی‌شماری که اپل باعث آن‌ها بوده التیام یابند."

Cydia  سال 2007 رونمایی شد یعنی یک سال زودتر از App Store و به‌عنوان یک هاب برای انتشار نرم‌افزار مناسب آیفون‌های جیل‌بریک خدمت‌رسانی می‌کرد. کمی بعد که اپل فروشگاه اپ خود را معرفی کرد سریعاً وارد جدال قانونی سر وضعیت Cydia  و jailbreak شد.

image

 

تا امروز جیل‌بریک ازنظر فنی، یک عمل قانونی است اما شرایط خدمات و گارانتی اپل را از درجه اعتبار ساقط می‌کند.

"آیا اپل یک انحصارطلب غیرقانونی برای انتشار اپ‌های iOS نیست؟ اپل یک روش غیررقابتی برای تأمین و نگهداری اپ‌های مخصوص آیفون در پیش‌گرفته است. کاربران امروزی می‌خواهند خودشان انتخاب کنند اپ‌های iOS چگونه و کجا قرار گیرند و یا تهیه شوند. توسعه‌دهندگان نیز اپ iOS خود را در اختیار  منتشرکننده دلخواه خود قرار خواهند داد."

Cydia  دسامبر 2018 مکانیسم خرید خود را متوقف کرد اما همچنان در دسترس دیوایس‌های جیل‌بریک شده قرار دارد. اخیراً Epic Games نیز یک دادخواست ضدانحصارگرایی مشابه علیه اپ‌استور اپل ثبت کرده که روشی غیررقابتی و انحصارطلبانه در پیش‌گرفته است.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)