خانهاخبار
مدیرکل برند ردمی از تقاضا برای گوشی‌های کوچک‌تر، فناوری‌های شارژ سریع و حسگر اثر انگشت صحبت کرد

مدیرکل برند ردمی از تقاضا برای گوشی‌های کوچک‌تر، فناوری‌های شارژ سریع و حسگر اثر انگشت صحبت کرد

لو ویبینگ، مدیر برند ردمی، در گفتگویی تازه به صحبت درباره تقاضای بازار برای گوشی‌های کوچک‌تر، فناوری‌های شارژ سریع و استفاده از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در محصولات مجهز به LCD پرداخته است.
۱۳۹۹/۹/۲۱

شیائومی در سال ۲۰۲۰ دستگاه‌های رقابتی متنوعی را وارد بازار کرد ولی یک جای خالی در ویترین محصولات این شرکت دیده می‌شود و آن جای خالی مربوط به گوشی‌های کوچک‌تر است. مدیر کل برند ردمی، لو ویبینگ، قبلا گفته بود که آن‌ها می‌خواهند موبایلی با ابعاد کوچک‌تر بسازند ولی در این صورت ظرفیت باتری فدا می‌شود.

حالا آقای ویبینگ در پاسخ به وب‌سایت Android Authority تقاضای کاربران برای گوشی‌های کوچک‌تر را تایید کرده است. ویبینگ می‌گوید: «عمر باتری همیشه یکی از اولویت‌های اصلی در بحث طراحی گوشی‌های ردمی بوده است. اگرچه اندازه تلفن‌های هوشمند در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده، همچنان تقاضا برای دستگاه‌های جمع‌وجورتر به چشم می‌خورد. استفاده از باتری‌هایی با ظرفیت مشابه در موبایل‌هایی با ابعاد کوچک‌تر نیازمند پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه فناوری باتری‌هاست.»

به عبارت دیگر، ظاهرا شیائومی معتقد است که ضخیم‌تر شدن تلفن‌های هوشمند برای استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر راهکار مناسبی نیست. برند ردمی قبلا در سال ۲۰۱۷ موبایلی به نام ردمی 4X را معرفی کرد که نمایشگر ۵ اینچی داشت و از باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کرد. ولی این مسئله در دنیای امروز چالش بزرگ‌تری محسوب می‌شود، چون فناوری‌های بیشتر مثل 5G یا دوربین‌های چندگانه هم ظهور پیدا کرده‌اند و فضای بیشتری را اشغال می‌کنند. علاوه بر این، اگر قرار باشد که از نرخ‌های نوسازی بالاتر استفاده شود، مصرف باتری بالاتر می‌رود.

image

استفاده از باتری‌های بزرگ‌تر به معنای نیاز به افزایش سرعت شارژ است، چون کاربر نباید مدت زیادی را منتظر پر شدن باتری بماند. اخیرا دیده بودیم که شیائومی از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی رونمایی کرد. اما آیا افزایش سرعت شارژ محدودیتی دارد؟ مدیر کل برند ردمی می‌گوید: «آستانه بالای سرعت شارژ تا حد زیادی به پیشرفت فناوری‌های باتری وابسته است.» ویبینگ علی‌رغم اشاره به تحلیل عمر باتری در طول زمان اظهار می‌کند که فناوری‌های شارژ در بازار گوشی‌های اقتصادی پیشرفت خواهد کرد.

او می‌گوید: «با پیشرفت‌های اخیر، فناوری شارژ سریع احتمالا به‌زودی به تلفن‌های هوشمندی راه پیدا می‌کند که قیمت آن‌ها کمتر از ۳۰۰ دلار است.» در حال حاضر مشخص نیست که شیائومی انتظار دارد چه فناوری جدیدی به گوشی‌های زیر ۳۰۰ دلار راه یابد. ولی این شرکت پیش‌تر محصولات ارزان‌تری مثل ردمی نوت ۹ پرو را با شارژ سریع ۳۰ واتی یا بالاتر معرفی کرده بود.

شارژ سریع تنها فناوری جذابی نیست که ردمی در سال ۲۰۲۰ به سمت آن حرکت کرده است. آن‌ها همچنین از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر برای پنل‌های LCD پرده برداشتند؛ البته ظاهرا این فناوری آن‌قدر گران است که عرضه آن روی محصولات مصرفی فعلا توجیهی ندارد.

ویبینگ می‌گوید: «ما سخت در تلاشیم تا با استفاده از فناوری‌های نسل بعد بر روی محصولات خود ترندهای آینده را پیش‌بینی کنیم و تمرکز خود را روی آن‌ها بگذاریم، ولی مهم‌ترین چالش پیرامون حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر LCD در حال حاضر هزینه آن است.» او افزود که شیائومی فعلا برای گوشی‌های مجهز به نمایشگر LCD روی حسگر اثر انگشت جانبی تمرکز کرده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسینی

۱۳۹۹/۹/۲۱
خیلی جالب گوشی کوچکتر با پوذت تایپ سی عالی میشود امیدواریم سامسونگ یاد بگیرد ..........