خانهاخبار
برچسب حریم خصوصی برای اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده برای آی او اس

برچسب حریم خصوصی برای اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده برای آی او اس

اپل در وب سایت خود روی برنامه‌های از پیش نصب شده‌ی آی او اس برچسب حریم خصوصی می زند
۱۳۹۹/۹/۲۱

حریم شخصی همواره یکی از دغدغه‌های کاربران به شمار می‌رود و هرچه روبه جلوتر می‌رویم این نیاز بیش از گذشته احساس می‌شود. اپل امروز اطمینان داد که در راستای حریم شخصی و حفظ اطلاعات و ارزش آن برای این کمپانی، تمام برنامه‌های اپل استور به طور مساوی از لحاظ حفظ حریم شخصی بررسی می‌شوند و جلوی چشمان کاربر قرار داده می‌شود. کوپرتینویی‌ها اعلام کرده‌اند که هیچ تبعیضی قائل نمی‌شوند و حتی اپلیکیشن‌های خود این شرکت نیز بررسی می‌شود و در راستای شفاف سازی بیشتر به اطلاع کاربران می‌رسد.

image

 

این بدان معنی است که ده‌ها برنامه‌ی اپل که از طریق اپل استور در دسترس هستند از جمله Apple Books و Apple Podcasts نیز برچسب حریم خصوصی را مانند دیگر برنامه‌ها نشان خواهند داد و برنامه‌های داخلی iOS نیز مانند مسج و دیگر برنامه‌های از پیش نصب شده در آیفون، در وب سایت خود اپل در دسترس کاربران قرار دارد. اپل می‌گوید این اطلاعات به همان روشی که در اپل استور نشان داده می‌شوند، در وب سایت نیز به نمایش در خواهند آمد.

این توضیحات در پاسخ به واتساپ متعلق به فیس‌بوک است که اپل را به داشتن دو برچسب استاندارد حریم خصوصی متهم کرده بود. واتساپ گفته بود اصلاحات گسترده‌ای که در برچسب‌ها نمایش داده می‌شود، می‌تواند باعث نگرانی کاربران از داده‌هایی شود که واتساپ در مقایسه با برنامه‌ی مسج داخلی اپل، جمع‌آوری می‌کند شود و از نظر رقابتی ممکن است آسیب رسان باشد. توسعه دهندگان باید از تاریخ ۸ دسامبر هنگام ارسال برنامه‌های جدید و به‌روزرسانی برنامه در اپل استور، این اطلاعات جدید درباره‌ی حریم خصوصی را درج کنند. مشخص نیست که برچسب‌های حریم خصوصی دقیقا از چه زمانی در اپل استور اجرا می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)