خانهاخبار
ایرپادز مکس از یک ویژگی اساسی بی‌بهره است

ایرپادز مکس از یک ویژگی اساسی بی‌بهره است

محصولی که روز گذشته توسط اپل معرفی شد، فاقد یک قطعه سخت‌افزاری اصلی است.
۱۳۹۹/۹/۲۰

هدفون رو گوشی و بی‌سیم جدید اپل با نام AirPods Max که روز گذشته به صورت رسمی رونمایی شد، به گزارش مک رومورز، یکی از سایت‌های معتبر پیرامون اخبار شرکت اپل، از چیپ اولترا وایدبند U1 بهره نمی‌برد. مسئولان وب سایت یاد شده هنگام مشاهده مشخصات فنی این محصول، متوجه چنین موضوعی شده‌اند.

شایان ذکر است که چیپ‌های U1 و H1 از عملکردهای مختلفی برخوردار هستند. تمامی هدفون‌های جدید اپل، به چیپست H1 مجهز هستند که به این ترتیب، قابلیت‌های جذابی از جمله Pair شدن آسان و ارتباط با سیری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اما چیپست U1 برای شناسایی و ارتباط میان دیوایس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از اصلی ترین مواردی است که محصول آینده کوپرتینویی‌ها، یعنی AirTags با خود به همراه دارد. البته بد نیست بدانید که ایرپادز مکس، از جمله آخرین محصولات اپل به حساب نمی‌آید که فاقد چیپست U1 است.

image

 

محصولات اخیر اپل که از چیپست U1 بهره می‌برند، به شرح زیر هستند:

  • خانواده آیفون 11
  • خانواده آیفون 12
  • اپل واچ سری ۶
  • هوم پاد مینی

اما جای بسی تعجب است که گجت‌های زیر که به تازگی معرفی شده‌اند، فاقد چیپست U1 هستند:

  • آیفون SE 2020
  • اپل واچ SE
  • آیپد، آیپد ایر و آیپد پروهای جدید

همان طور که اشاره شد، محصول آینده اپل با نام AirTags طبق شایعات، به این چیپ مجهز خواهد بود و به این ترتیب، ثبت و ردیابی مکان بسیاری از وسایل شما به آسانی ممکن می‌شود. البته شرط لازم برای این موضوع، وجود چیپ U1 است. لذا این که اپل، از این قطعه سخت‌ افزاری در طراحی و تولید برخی محصولات جدید خود استفاده نکرده است، موضوعی تعجب برانگیز به نظر می‌رسد که متأسفانه هیچ دلیلی برای آن نمی‌توان عنوان کرد و مسئولان اپل نیز تا به حال، در این باره هیچ سخنی به میان نیاورده‌اند.

البته بد نیست بدانید که چیپ U1 در هیچ یک از هدفون‌های پیشرفته اپل و بیتس نیز به چشم نمی‌خورد و ایرپادز مکس هم از این قضیه مستثنی نیست.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)