خانهمقاله‌ها
آموزش: چگونه آیکون‌های اپلیکیشن‌ها در macOS Big Sur را تغییر دهیم؟

آموزش: چگونه آیکون‌های اپلیکیشن‌ها در macOS Big Sur را تغییر دهیم؟

در این مطلب، چگونگی تعویض آیکون اپلیکیشن‌ها را با هم مرور می‌کنیم.
۱۳۹۹/۹/۱۸

همزمان با عرضه سیستم عامل مک او اس بیگ سر، اپل کلیه آیکون اپلیکیشن‌ها را باز طراحی کرد و آن‌ها را با رنگ بندی جدید، به حالت مربعی شکل با گوشه‌های دایره‌ای مانند درآورد. به این ترتیب، بسیاری از توسعه دهندگان و برنامه نویسان نیز از این حالت تبعیت کرده و آیکون اپلیکیشن‌های خود را تغییر داده‌اند. اما برخی از این تغییرات ممکن است به مذاق بعضی کاربران خوش نیاید. خوشبختانه در مک او اس بیگ سر آن‌ها می‌توانند آیکون اپلیکیشن‌ها را به دلخواه خود تغییر دهند. روش انجام آن به شرح زیر است.

پک آیکون‌ها را از کجا دانلود کنیم؟

وب سایت macOSicons به تازگی پکیج جدیدی شامل سه هزار آیکون مختلف را برای دانلود آماده کرده است. اکثر اپلیکیشن‌های سوم شخص مانند مجموعه نرم‌افزارهای Adobe، مایکروسافت و اپلیکیشن‌هایی مانند اسپاتیفای و توییتر تحت پوشش این پکیج آیکون‌ها قرار گرفته‌اند.

در این پکیج همچنین آیکون اپلیکیشن‌های اپل مانند GarageBand، Pages و Numbers نیز یافت می‌شود. البته بد نیست بدانید که اپل امکان تغییر آیکون تمامی اپلیکیشن‌ها را به شما نداده و برخی از اپلیکیشن‌های سیستمی مانند سافاری یا Music قادر به ویرایش نخواهند بود.

image

 

چگونه آیکون‌های اپلیکیشن‌ها در macOS Big Sur را تغییر دهیم؟

مراحل ایجاد تغییر در آيکون اپلیکیشن‌ها در سیستم عامل مک او اس بیگ سر به شرح زیر است:

  • فایندر را باز کنید.
  • وارد فولدر Applications شوید.
  • به دنبال اپلیکیشن مورد نظر بگردید. (ما در این مطلب، اپلیکیشن Slack را انتخاب کرده‌ایم.)
  • روی آیکون اپلیکیشن کلیک کرده و دکمه‌های ترکیبی Command + I را فشار داده یا روی آیکون راست کلیک کرده و Get info را انتخاب کنید.
  • آیکون مورد نظر با فرمت .icns را درگ کرده و روی آيکون کوچک نمایش داده شده در پنجره info بکشید.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید، این است که اپلیکیشن مورد نظر را باید به صورت کامل بسته و آن را مجددا باز کنید تا تغییرات ایجاد شده روی آن اعمال شود. برای بازگشت به حالت قبل، مراحل بالا را انجام دهید. بعد از وارد شدن به پنجره info روی آیکون مورد نظر کلیک کرده و دکمه delete را از روی کیبورد فشار دهید تا به حالت قبل باز گردد.

image

 

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)