خانهاخبار
سیستم عامل تایزن به پرکاربرترین پلتفرم تلویزیون‌های هوشمند دنیا تبدیل شد

سیستم عامل تایزن به پرکاربرترین پلتفرم تلویزیون‌های هوشمند دنیا تبدیل شد

با توجه به فروش خوب تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ در سه‌ماهه سوم 2020، حالا Tizen OS به بزرگ‌ترین پلتفرم دنیا در حوزه تلویزیون‌های هوشمند تبدیل شده است.
۱۳۹۹/۹/۱۸

میزان تقاضا برای تلویزیون‌های هوشمند در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است. با وجود این‌که تعداد سازندگان این محصولات بیشتر شده، ولی سامسونگ همچنان به‌عنوان پیشتاز بازار تلویزیون‌های هوشمند جایگاه خود را حفظ کرده است.

اکثر تلویزیون‌های هوشمندی که در بازار وجود دارند از سیستم عامل Android TV و پوسته‌ای اختصاصی استفاده می‌کنند. برخی محصولات هم از نرم‌افزارهایی نظیر Roku و Amazon Fire TV بهره گرفته‌اند. با این حال، سامسونگ با Tizen OS که مبتنی بر لینوکس ساخته شده بر بازار سیطره دارد.

طبق گزارش شرکت Strategy Analytics، به لطف فروش خوب تلویزیون‌های سامسونگ در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰، سیستم عامل Tizen OS به‌عنوان پرکاربرترین پلتفرم استریم دنیای تلویزیون‌ها شناخته شده است.  در این گزارش گفته شده که سیستم عامل تایزن حدود ۱۲.۵ درصد از سهم بازار تلویزیون‌های هوشمند را در دست گرفته و در جایگاهی بالاتر از WebOS ال‌جی، پلی استیشن سونی، Roku TV OS، اندروید TV و Amazon Fire TV OS دیده می‌شود.

طبق گزارش‌ها، سامسونگ در سه‌ماهه سوم امسال ۱۱.۸ میلیون تلویزیون هوشمند فروخته که نشان‌دهنده بهترین عملکرد فصلی این شرکت در تاریخ بازار تلویزیون‌های هوشمند بوده و تاکنون هیچ شرکت نتوانسته به این سطح دست یابد.

آمارها نشان می‌دهد که سیستم عامل تایزن حالا در بیش از ۱۵۵ میلیون دستگاه استفاده می‌شود و این رقم از افزایش ۲۳ درصدی سهم بازار سامسونگ نسبت به سال گذشته خبر می‌دهد. سامسونگ می‌خواهد از پلتفرم تایزن درآمدزایی کند و حالا با توجه به افزایش سهم بازار آن باید ببینیم که کره‌ای‌ها چه تدابیری را برای پول‌سازی و جلب رضایت کاربران در پیش خواهند گرفت.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)