خانهاخبار
اپل در حال آزمایش رنگ مشکی مات برای مک‌بوک است

اپل در حال آزمایش رنگ مشکی مات برای مک‌بوک است

اپل در حال آزمایش رنگ مشکی مات برای محصولات مختلف خود است و در این زمینه نیز چند پتنت ثبت کرده است.
۱۳۹۹/۹/۱۸

اپل برای انواع مختلفی از محصولات از جمله آیفون، آیپد، اپل واچ و مکبوک پتنتی از طریق Patently Apple، مربوط به رنگ مشکی مات و جذب کننده‌ی نور ثبت کرده است.

درخواست ثبت اختراع، ثبت شده در اداره‌ی ثبت علائم تجاری آمریکا با عنوان قطعه‌ی آنودایزه شده با ظاهر سیاه مات که مشخصات و مراحل ساخت احتمالی را برای دستیابی به آن مشخص می‌کند. این ثبت اختراع اشاره می‌کند که در پایان می‌توان آن را روی طیف وسیعی از فلزات و آلیاژها از جمله آلومینیوم، تیتانیوم و فولاد استفاده استفاده کرد. این رنگ در آخر از یک لایه‌ی آنودایزه بهره می‌برد که ویژگی جذب نور را دارد. این لایه حاوی منافذی است که ذرات رنگ درون این منافذ تزریق می‌شود. در نهایت رنگ پایانی از عمق بسیار خوبی بهره می‌برد.

image

دستیابی به یک رنگ سیاه اصلی بسیار دشوار است. این در حالی است که اکثر محصولات مشکی در واقع از رنگ مشکی تجاری استفاده می‌کنند که در اصل خاکستری تیره یا آبی تیره است. این حق ثبت اختراع توضیح می‌دهد که صرفا رسوب ذرات رنگ در منافذ یک لایه آنودایزه شده برای انتقال رنگ سیاه واقعی کافی نیست.

یکی از موضوعات درگیر این است که به طور کلی هرچه رنگ سیاه واقعی‌تر باشد، براقیت سطح آن بیشتر است و مقدار زیادی نور را منعکس می‌کند. در حکاکی سطح یک لایه‌ی آنودایزه شده با منافذ، اپل قادر است به طور کلی نور را جذب کند تا یک رنگ مشکی واقعی‌تر بدون افزایش براقیت ارائه دهد. به نظر می‌رسد محلول اپل با راه حل Vantablack که یکی از تاریک‌ترین مواد شناخته شده تاکنون است و توانایی جذب ۹۹.۹۶۵ درصد نور را دارد، بسیار شبیه است.

image

اگر چه اپل می‌تواند از پوسته‌ای روی محصولات خود نیز استفاده کند، که البته تاکنون روی مک‌بوک امتحان نکرده است. اهالی کوپرتینو ماقبل از این روی محصولاتی همچون آیفون ۷ رنگ مشکی را امتحان کرده بودند. برنامه‌های ثبت اختراع را نمی‌توان به عنوان ملاکی برای انجام آن دانست و بسیاری از این ایده‌ها هرگز راهی به بازار پیدا نمی‌کنند. با این وجود آن‌ها دید جالبی از آنچه اپل در ذهن دارد به اهالی فناوری می‌دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)