خانهاخبار
تصاویر واقعی از پیکسل XE منتشر شد

تصاویر واقعی از پیکسل XE منتشر شد

به نظر می‌رسد پرچمدار جدیدی از سوی گوگل در حال توسعه است.
۱۳۹۹/۹/۱۶

اگر شما از آن دسته علاقمندان به گوشی‌های پیکسل هستید که تا به این لحظه موفق به خرید یکی از این محصولات نشده‌اید، به نظر می‌رسد که اخبار خوبی برای شما در راه است. تصویر زنده‌ای که از اپلیکیشن Settings یک گوشی هوشمند منتشر شده، نام محصولی مرموز با نام Pixel XE را به نمایش گذاشته است. این تصویر به همراه یک عکس دیگر از قسمت مشخصات اسمارت فون یاد شده توسط @Slashleaks منتشر شده و نشان دهنده آن است که گجت جدید از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای و با امکان پشتیبانی از دو سیمکارت عرضه خواهد شد. اگر به تصویر دوم دقت کنید، در قسمت بالای نمایشگر یک حفره دایره‌ای شکل را مشاهده می‌کنید که محل قرارگیری دوربین سلفی است.

گوشی‌های هوشمند پیکسل و پیکسل XL همواره از تراشه‌های سری 800 برند کوالکام بهره گرفته‌اند و این موضوع در سال گذشته، با عرضه پیکسل 4 و پیکسل 4 XL نیز ادامه پیدا کرد. این دو گوشی هوشمند با پردازنده اسنپدراگون 855 همراه بودند.

image

 

گوگل با سری پیکسل 4 خود، پرچمداران سامسونگ و اپل را به چالش بزرگی فرا خواند. اما همزمان با عرضه پیکسل 5، مهندسان گوگل از سری 800 پردازنده کوالکام صرف نظر کرده و به سراغ اسنپدراگون 765G رفتند. همچنین مدل XL از این سری کنار گذاشته شد و قابلیت‌های فیس آنلاک (Face Unlock) و موشن سنس (Motion Sense) نیز از این محصول حذف شدند. محصولی که در نهایت در اختیار کاربران قرار گرفت، به نظر می‌رسید که بازار دیگری را هدف قرار داده است. پیکسل 5 با نمایشگر 6 اینچی و قیمت 699 دلاری، به نظر می‌رسید که تنها یک گوشی هوشمند میان رده است و ارتباط خوبی با محصولات پرچمدار برقرار نخواهد کرد. از آن جا که بروزرسانی سیستم عامل اندروید با سرعت بیشتری نسبت به گذشته در حال ارائه بود، لذا کاربران و تحلیل گران تصور کردند که مسئولان گوگل، محصولی دیگر را نیز در آستین خود دارند. حال به نظر می‌رسد که نام این گوشی هوشمند، Pixel XL است.

image

 

البته ممکن است این تصاویر کاملا فیک باشد. چرا که در سال 2018، حرف و حدیث‌هایی پیرامون پیکسل اولترا در دنیای مجازی مطرح شد و حتی Ben Geskin نیز تصویری رندر شده از این محصول را منتشر کرد. اما در نهایت شاهد معرفی این اسمارت فون از سوی گوگل نبودیم. از آن جا که گوگل در سال‌های اخیر تغییرات قابل ملاحظه‌ای را در خط تولید پیکسل‌های خود اعمال کرده است، لذا نمی‌توان به صورت قطعی و صددرصد در مورد Pixel XE صحبت کرد.

بدون شک گوشی هوشمند پیکسل 3a با دوربین فوق‌العاده خود، امکانات عکاسی خوبی را در اختیار افراد علاقمند به محصولات میان رده قرار داد. اما مسئولان گوگل فراموش کرده‌اند که خیل عظیمی از کاربران، حاضر به پرداخت مبلغی بیشتر برای برخورداری از امکانات محصولات پریمیوم هستند.

پیکسل‌های گوگل، اولین محصولاتی هستند که آپدیت‌های جدید اندروید را دریافت می‌کنند. اما مسلما مهندسان و طراحان گوگل به این موضوع واقف هستند که امکانات نرم‌افزاری، تنها برگ برنده آن‌ها نخواهد بود. لذا می‌توان انتظار داشت که پیکسل ایکس ای، با ارتقاء سخت‌‌افزاری قابل ملاحظه‌ای همراه باشد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)