خانهاخبار
کالبدشکافی پیکسل 5 یکی از ویژگی‌های آن را افشا کرد

کالبدشکافی پیکسل 5 یکی از ویژگی‌های آن را افشا کرد

با جداسازی قطعات سخت‌افزاری Pixel 5، نکته‌ای جالب پیرامون آن یافت شد.
۱۳۹۹/۹/۱۶

در هفته گذشته، آقای Zach از تیم JerryRigEverything موفق شد تا با کالبد شکافی پیکسل 5 گوگل و ضمن تست مقاومت آن، نکته‌ای جالب در مورد این تلفن هوشمند را کشف کرد.

حتی پس از سوراخ شدن ناگهانی پشت باتری که با خارج شدن چند جرقه همراه بود و پس از قرار گرفتن حدود یک ساعت در استون، باتری پیکسل 5 همچنان به کار خود ادامه داد. اما با وجود اتفاق پیش آمده، آقای زک همچنان به عملیات کالبدشکافی خود ادامه داد و همین موضوع باعث شد تا یکی از امکانات جالب و مهم پیکسل 5 گوگل به این ترتیب مشخص شود.

image

 

از آن جا که بدنه پیکسل 5 از جنس رزین ساخته شده است، اما چسبیدن آن به نمایشگر به سختی صورت نگرفته است. با کمی گرما رسانی، کانکتور نمایشگر که به صورت تکی است، به آسانی جدا شده و به این ترتیب، عملیات تعویض صفحه نمایش پیکسل 5 به آسانی قابل انجام خواهد بود و این موضوع، یکی از نکات مهم و مثبت این اسمارت فون به حساب می‌آید. چنین امری باعث می‌شود تا تکنسین‌ها و افرادی که برای تعمیر گوشی‌های هوشمند تخصص دارند، زمان زیادی را برای باز کردن و جداسازی صفحه نمایش صرف نکرده و به این ترتیب، احتمالا هزینه‌های انجام این کار نیز پایین خواهد آمد.

همان طور که می‌دانید، پیکسل 5 گوگل به اسپیکرهای مکالمه سنتی مجهز نیست و صدای مخاطب در هنگام برقراری تماس از طریق صفحه نمایش به گوش شما می‌رسد. در قسمت پشت باتری و فضای قرار گرفته میان باتری و صفحه نمایش، شاهد اسپیکر مورد نیاز برای فراهم کردن این ویژگی نیز هستیم. اما نکته‌ای که در میان کالبدشکافی آقای زک با آن مواجه شد، این بود که باتری دستگاه کمی روی مادربورد آن آمده و برای خارجی کردن برد اصلی، شما ناچار خواهید بود تا ابتدا باتری را خارج نمایید.

image

 

گوگل پیش‌تر اعلام کرده بود که در حین کالبدشکافی پیکسل 5 با یک محفظه فلزی مانند تصویر بالا روبرو خواهید شد. اما در کالبدشکافی انجام شده توسط آقای Zach از تیم JerryRigEverything، مشاهده می‌کنیم که تفاوت مقداری میزان فلز اعلام شده از سوی گوگل در مقایسه با چیزی که روی محصول نهایی قرار گرفته است، کاملا مشهود و چشمگیر است.

ویدئوی این کالبد شکافی را در این قسمت می‌توانید مشاهده کنید:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)