خانهاخبار
مشخصات و قیمت گوشی‌های Mi 11 و Mi 11 Pro فاش شد

مشخصات و قیمت گوشی‌های Mi 11 و Mi 11 Pro فاش شد

گوشی‌های Mi 11 و Mi 11 Pro قرار است دو گوشی پرچمدار جدید شرکت شیائومی باشند. معمولاً پرچمداران این شرکت هنگام معرفی سر و صدا بسیاری به پا می‌کنند و اکنون جزییات تازه‌ای در رابطه با این دو گوشی بدست آمده است.
۱۳۹۹/۹/۱۵

مشخصات سخت‌افزاری و قیمت دو گوشی مورد انتظار شیائومی، یعنی دو گوشی Mi 11 و Mi 11 Pro در وبسایت اجتماعی Webio لو رفت و این اطلاعات نشان می‌دهد که شیائومی چه چیزی را برای عرضه برنامه‌ریزی کرده است. همچنین تصاویری در فضای اینترنت منتشر شده که در آن می‌توان به نحوه طراحی و ظاهر گوشی‌های سری Mi 11 پی برد. در همین حین، خبرچینی عنوان نموده که دو گوشی Mi 11 و Mi 11 Pro شیائومی از صفحه نمایش خمیده برخوردار هستند و در اواخر ماه دسامبر از آن‌ها رونمایی می‌شود. آقای لی جون، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت شیائومی پیش‌تر در اوایل همین هفته عنوان نمود گوشی Mi 11 قرار است جز اولین گوشی‌هایی باشد که از پردازنده تازه معرفی شده Snapdragon 888 شرکت کوالکام استفاده خواهد کرد.
طبق اطلاعات منتشر شده در وبسایت Webio، گوشی شیائومی Mi 11 در محدوده بین ۳۹۹۹ تا ۴۴۹۹ یوان چین قیمت‌گذاری خواهد شد. هر چند برای گوشی Mi 11 Pro شایعه شده که مبلغی بین ۵۲۹۹ تا ۵۴۹۹ یوان چین خواهد داشت.
همچنین در پستی که در Webio منتشر شده، اشاراتی به برخی از مشخصات گوشی شده است. طبق این گزارش هر دو گوشی Mi 11 و Mi 11 Pro از صفحه نمایش با وضوح کواد اچ‌دی پلاس بهره خواهند برد و پنل صفحه نمایش آن‌ها از نوع AMOLED خواهد بود. همچنین نرخ نوسازی صحفه نمایش این دو گوشی بر روی ۱۲۰ هرتز است. این اطلاعات جدید در رابطه با صفحه نمایش با اخبار که پیش‌تر شنیده بودیم، در یک راستا است. همچنین شایعه شده که هر دو گوشی از دوربینی سه گانه در پنل پشتی برخوردار خواهند بود. گوشی Mi 11 از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی برخوردار است و در کنار آن یک سنسور  ۱۳ مگاپیکسلی الترا واید و یک سنسور ۵ مگاپیکسلی تله فوتو قرار گرفته‌اند. در سوی دیگر، انتظار می‌رود گوشی Mi 11 Pro شیائومی از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی ببرد و سایز پیکسل‌های آن ۴ به ۱ باشد. احتمال این نیز وجود دارد که شیائومی از سنسوری ۲۰۰ مگاپیکسلی برای این گوشی استفاده کند. در کنار این سنسور دو دوربین ۴۸ مگاپیکسلی قرار خواهند گرفت که یکی برای ثبت تصاویر اولترا واید و دیگری برای استفاده از تله فوتو به کار خواهند رفت.
شایعه شده که هر دو گوشی شیائومی Mi 11 و Mi 11 Pro از حافظه رم اجرایی ۸ و ۱۲ گیگابایتی بهره خواهند برد و حافظه ذخیره‌سازی آن‌ها از نوع UFS 3.1 خواهد بود. البته این خبر ممکن است تنها در رابطه با مدل‌های سری اول باشد و مدل‌های دیگری نیز وجود داشته باشد. انتظار می‌رود که هر دو گوشی از اسکنر تشخیص اثر انگشت درون صفحه نمایش و NFC پشتیبانی کنند. علاوه بر این دوربین سلفی از سنسوری با وضوح ۲۰ مگاپیکسل برخوردار خواهد بود.
طبق گزارش‌های بدست آمده، گوشی Mi 11 شیائومی از باتری با ظرفیت ۴۷۸۰ میلی استفاده می‌کند و از تکنولوژی شارژ سریع ۵۰ واتی و فناوری شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند. در سوی دیگر، گوشی Mi 11 Pro شیائومی از باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر برخوردار خواهد بود که از شارژ سریع ۱۲۰ واتی استفاده می‌کند و فناوری شارژ بی‌سیم آن از نوع ۸۰ واتی است. از موارد قابل توجه می‌توان به گوشی Mi 10 Ultra اشاره کرد که شیائومی آن را در اوایل سال جاری با تکنولوژی شارژ سریع ۱۲۰ واتی عرضه نمود.
در بخش پردازشی، آقای لی جون تایید کرد که گوشی Mi 11 به پردازنده Snapdragon 888 تجهیز خواهد شد. گوشی Mi 11 Pro نیز احتمالا از همین پردازنده استفاده خواهد کرد.
علاوه بر مشخصات سخت‌افزاری این دو گوشی، تصاویری از آن‌ها در وبسایت Webio منتشر شده است. در تصاویر منتشر شده مشاهده خواهید کرد که محل قرارگیری دوربین‌ها به صورت مستطیلی طراحی شده است و سنسور اصلی و ثانویه به صورت عمودی در آن جای گرفته‌اند. همچنین در یکی از تصاویر می‌توان به وضوح دید که این گوشی از درگاه مادون‌قرمز برخوردار است.

image


یک خبرچین دیگر که با نام کاربری pseudonym Ice Universe در توییتر شناخته می‌شود، ادعا کرده که گوشی Mi 11 در اواخر ماه دسامبر معرفی خواهد شد. این گزارش دقیقا بر خلاف اخبار قبلی است که اعلام کرده بودند این گوشی در ماه ژانویه معرفی می‌شود.
گوشی شیائومی Mi 11 قرار است از هر چهار جهت صفحه نمایشی خمیده داشته باشد. پیش‌تر گوشی‌های سری Mi 10 شیائومی در کناره چپ و راست صفحه نمایش حالتی خمیده داشتند.
شیائومی تاکنون اطلاعات چندانی در رابطه با گوشی‌های پرچمدار آتی خود منتشر نکرده و تمامی این اطلاعات در حال حاضر تایید نشده محسوب می‌شوند. گوشی‌های پرچمدار شیائومی از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند بنابراین درز روزانه جزییات این دو گوشی تقریباً به امری عادی در میان علاقمندان به حوزه موبایل تبدیل شده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

david

۱۳۹۹/۱۱/۱۷
وای با 11pro با رم12GB snapdragon 888?? ولی چرا باطریش 4500؟