خانهاخبار
نام پروژه رمزارزی لیبرا به Diem تغییر کرد

نام پروژه رمزارزی لیبرا به Diem تغییر کرد

انجمن لیبرا با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به‌منظور اعلان استقلال خود اسم این پروژه را از لیبرا به Diem تغییر می‌دهد.
۱۳۹۹/۹/۱۴

انجمن لیبرا، گروه رمزارزیِ پشت پروژه لیبرا که تحت حمایت فیسبوک آغاز به کار کرد، رسما در بیانیه‌ای اعلام کرد که نامش را عوض می‌کند تا استقلال سازمانی خود را نشان دهد. این تصمیم به دنبال مقاومت نهادهای قانونی در سراسر دنیا در برابر پروژه لیبرا گرفته شده است.

این گروه حالا با نام انجمن دیِم (Diem) شناخته می‌شود که واژه‌ای لاتین به معنای «روز» است. زیرشاخه این گروه نیز با نام Diem Networks به فعالیت‌های خود به‌عنوان اپراتور سیستم پرداخت عمل می‌کند. انجمن دیِم می‌گوید آن‌ها با این تغییر نام همچنان به دنبال هدف خود برای ساخت سیستم پرداختی با سازگاری بالا و امنیت و ایمنی مناسب ادامه می‌دهند.

استوارت لِوی، مدیرعامل انجمن دیم می‌گوید: «پروژه دیم پلتفرمی ساده را برای نوآوری‌های فین‌تکی فراهم می‌سازد تا بستر انجام آنی، کم‌هزینه و ایمن تراکنش‌ها را در اختیار مصرف‌کنندگان و کسب و کارها بگذارد.»

محصول نهایی پروژه دیم از زمانی که این پروژه در ژوئن پارسال معرفی شد بسیار کوچک‌تر شده است. آن‌ها در ابتدا می‌خواستند رمزارزی بسازند که تحت حمایت مجموعه‌ای از ارزهای فیات و اوراق بهادار دولتی باشد. ولی در طول این مدت شرایط تغییر کرده و حالا گفته می‌شود که انجمن دیم صرفا روی عرضه یک کوین (Coin) با پشتوانه یک-به-یکی با دلار آمریکا کار می‌کند.

این کوین می‌تواند در ماه ژانویه ۲۰۲۱ عرضه شود، اما همه‌چیز به زمان‌بندی اعطای تاییدیه از سوی FINMA یا «مرجع نظارت بر بازارهای مالی سوئیس» وابسته است.

از زمان معرفی پروژه رمزارز فیسبوک انتقادات و مقاومت‌های زیادی در سطح جهانی نسبت به این پروژه ابراز شده است. کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا در یک سال اخیر به دفعات از بی‌اعتمادی گسترده نسبت به رمزارز شرکت فیسبوک خبر داده و می‌گوید ورود آن‌ها به دنیای خدمات مشکل مشکل‌ساز است و باید به‌شکل مستقل درآید. در عین حال، قانون‌گذاران آلبانی، استرالیا، کانادا، بریتانیا و اتحادیه اروپا هم درباره مشکلات حریم خصوصی ارز دیجیتال و زیرساخت لیبرای سابق ابراز نگرانی کرده بودند.

تغییر نام این پروژه به‌دنبال تغییر نام بلاک‌چین زیرشاخه آن‌ها به Novi اتفاق می‌افتد. این بلاک‌چین که قبلا Calibra نام داشت منجر به ساخت کیف پولی دیجیتالی می‌شود که در نهایت رمزارز دیم قرار است در آن ذخیره گردد. فیسبوک در آن زمان گفته بود: «اسم Novi از واژه لاتین Novus به‌معنای «جدید» و Via به‌معنای «راه و روش» گرفته شده است. این سیستم راه و روش جدیدی برای انتقال پول است. هویت بصری جدید Novi و طراحی آن حرکت سیال ارزهای دیجیتالی را نشان می‌دهد.»

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)