خانهاخبار
قابلیت مشابه Samsung DeX از سوی موتورولا ارائه خواهد شد

قابلیت مشابه Samsung DeX از سوی موتورولا ارائه خواهد شد

ویژگی سامسونگ دکس به زودی در محصولات موتورولا مشاهده خواهد شد.
۱۳۹۹/۹/۱۴

Samsung DeX نام یک قابلیت کاربردی است که تلفن هوشمند شما را تبدیل به یک کامپیوتر پیشرفته می‌کند. به این ترتیب کاربران می‌توانند بدون نیاز به کامپیوتر، کارهای خود را انجام دهند.

حال به نظر می‌رسد که برند موتورولا نیز از ویژگی سامسونک دکس استقبال کرده و قصد دارد تا چنین قابلیتی را به گوشی‌های هوشمند خود بیاورد. در حالی که هنوز هیچ مدرک موثقی در این زمینه وجود ندارد، اما شب گذشته در جریان رویداد Tech Summit Digital 2020 برند کوالکام، ویدئویی نمایش داده شد که در آن، شاهد اتصال یک گوشی هوشمند موتورولا به نمایشگر ThinkVision لنوو بودیم.

image

 

متأسفانه محصولی که در این ویدئو مشاهده شد، قابل تشخیص نبود. اما همین موضوع نشان می‌دهد که این کمپانی آمریکایی به دنبال ارائه قابلیتی مانند سامسونگ دکس است. اگر به یاد داشته باشید، شرکت موتورولا پیش‌تر اقدام به انجام چنین کاری کرده بود. به عنوان نمونه و برای یادآوری، باید به گوشی Atrix 4G موتورولا اشاره کنیم که با اتصال به داک اختصاصی لپتاپ با نمایشگری 11.5 اینچی، محتوای آن روی لپتاپ به نمایش درمی‌آمد. اما متأسفانه به دلیل محدودیت‌های سخت‌افزاری موجود در آن زمان، این محصول آن چنان که باید و شاید مورد استقبال قرار نگرفت و شانس درخشش را به این ترتیب از دست داد. بد نیست بدانید که حدودا ده سال از تولد گوشی هوشمند Atrix 4G می‌گذرد.

image

 

جای بسی خوشحالی است که مهندسان و طراحان موتورولا، چنین ایده‌ای را از سر خود خارج نکرده و به تازگی قصد اجرای دوباره آن را دارند. به این ترتیب احتمالا در آینده نزدیک شاهد ارائه گوشی‌های هوشمند Moto G مجهز به این قابلیت خواهیم بود. البته چیزی که هنوز مشخص نشده، این است که آیا اسمارت فون‌های فعلی موجود در بازار با برند Moto G، امکان بهره گیری از این ویژگی را خواهند داشت یا سخت‌افزار خاصی برای بهره‌مندی از آن نیاز است که در محصولات فعلی، شاهد آن‌ها نیستیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)