خانهاخبار
گلکسی زد فولد 3 برای پشتیبانی از اس پن با مشکل روبرو است!

گلکسی زد فولد 3 برای پشتیبانی از اس پن با مشکل روبرو است!

مهندسان سامسونگ برای ارائه پشتیبانی از قلم S Pen، باید دست به نوآوری بزنند.
۱۳۹۹/۹/۱۳

مدت هاست که در رسانه‌های خبری، حرف و حدیث‌هایی در مورد پایان یافتن عمر محصولات سری نوت سامسونگ شنیده می‌شود و به این ترتیب، آن‌ها قصد دارند تا پشتیبانی از قلم اس پن (S Pen) را به محصولات دیگر خود مانند سری اس و سری گلکسی زد فولد اضافه کنند تا خلأ به وجود آمده به هیچ عنوان حس نشود.

image

به گزارش Aju News، ظاهرا سامسونگ برای پشتیبانی از قلم اس پن روی گلکسی زد فولد 3 به مشکل برخورده است و آن‌ها باید با شرکتی جدید مذاکره کرده و نسل جدیدی از UTG یا شیشه‌های فوق باریک را طراحی و تولید کنند. چرا که شیشه‌های فعلی که روی گلکسی زد فولد 2 مورد استفاده گرفته است، امکان پشتیبانی از قلم اس پن را نخواهد داشت.

طبق گزارش‌هایی که از کشور کره جنوبی به گوش می‌رسد، تغییرات زبان طراحی از پلیمر شفاف به شیشه فوق باریک در گلکسی زد فولد 2، متأسفانه حلال این مشکل نبوده و برای پشتیبانی از قلم اس پن، مهندسان کره‌ای باید باز هم نوآوری به خرج داده و شیشه آن را از نو طراحی کنند. به این ترتیب بخش نمایشگر کمپانی سامسونگ با مشارکت Dowoo Insys در حال تولید نسل دوم شیشه‌های فوق باریک (UTG) است که به این وسیله، امکان پشتیبانی از قلم اس پن نیز به محصول جدید منعطف این برند کره‌ای اضافه خواهد شد.

قلم اس پن تا به حال عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده و در مقایسه با قلم‌های معمول موجود در بازار، از کیفیت و کارایی بیشتری برخوردار است. به این ترتیب با قلمی قدرتمند و کاربردی روبرو هستیم که امکان انجام وظایف متعددی را دارا است.

ایده چنین تغییری آن چنان که باید و شاید جدید به نظر نمی‌رسد. اما طراحی یک شیشه منعطف که قابلیت پشتیبانی از قلم را دارا بوده و از ضخامتی بسیار کم نیز بهره‌مند باشد، ایده‌ای نوآورانه به حساب می‌آيد. موارد زیادی وجود دارد که ممکن است آزمایشات در این حوزه را به سمت ناکجاآباد ببرد و همین موضوع، بزرگ ترین مشکلی است که پیش روی مهندسان سامسونگ قرار گرفته است.

image

 

این برند کره‌ای در سال‌های اخیر، ثابت کرده است که محصولی بدون کاربرد را به دنیای تکنولوژی معرفی نخواهد کرد. پس اگر گلکسی زد فولد با قابلیت پشتیبانی از قلم اس پن عرضه شد، می‌توانیم مطمئن شویم که سامسونگ به نوآوری جدیدی دست پیدا کرده است و توانسته تمام مشکلات پیش آمده را از بین ببرد.

اضافه کردن لایه‌ای جدید به نمایشگر، به اندازه تغییرات در شیشه فوق باریک این محصول دردسرساز است. این قطعه سخت‌افزاری باید به قدری مستحکم باشد که طی هزاران بار باز و بسته شدن مشکلی برای آن پیش نیامده و از طرف دیگر، به قدری انعطاف پذیر بوده که جوابگوی نیازهای کاربران باشد. دیجی تایزر یا همان لایه جدید که برای پشتیبانی از قلم اس پن به گلکسی زد فولد 3 اضافه خواهد شد، حتما نباید از شیشه ساخته شده باشد. چرا که پلیمرها نیز قادر به واکنش به قلم اس پن خواهند بود و مهندسان کره‌ای می‌توانند از آن برای طراحی نمایشگر جدید استفاده کنند.

بد نیست بدانید که این دیجی تایزر از هر ماده‌ای که در طراحی آن استفاده شود، در صورت برخورد یک قطره آب یا ترک خوردگی یا شکستن گوشه‌ای از آن، به صورت کامل از کار افتاده و دیگر پاسخگوی عملکردهای لمسی نخواهد بود. همان طور که مشاهده می‌کنید، اضافه کردن قابلیت پشتیبانی از قلم اس پن در ظاهر امری ساده به حساب می‌آید، اما در پشت پرده بسیار سخت و پیچیده است.

این موضوع را نباید فراموش کنیم که کمپانی سامسونگ، یک برند فوق حرفه‌ای در این عرصه به حساب می‌آید که سال‌های زیادی، به تولید سری نوت مشغول بوده است. مسلما آن‌ها با مشکلات اضافه کردن پشتیبانی از قلم اس پن به نمایشگرهای منعطف و سری گلکسی زد فولد آشنا هستند و به این ترتیب، به نظر نمی‌رسد که این مورد مشکل آنچنان بزرگی برای آن‌ها محسوب شود. پیش بینی می‌شود که گلکسی زد فولد 3 در ماه ژوئن سال آینده میلادی (2021) به صورت رسمی به دنیای تکنولوژی معرفی شود. به این ترتیب آن‌ها زمان زیادی برای انجام تست‌های سخت‌افزاری در اختیار دارند و می‌توانند یک محصول فوق حرفه‌ای را تولید و در اختیار علاقمندان قرار دهند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)