خانهمقاله‌ها
چگونه می توان به یک اپلیکیشن اعتماد کرد؟

چگونه می توان به یک اپلیکیشن اعتماد کرد؟

افزایش سرعت پیشرفت و توسعه استارتاپ ها، برای ارائه خدمات و فروش محصولات متعدد از طریق اینترنت، فضای رقابتی بین مجموعه ها ایجاد کرده و به واسطه امتیازهای استفاده از این بسترها و اجبار این روزها، فعالیت آنها افزایش چشمگیری داشته است.
۱۳۹۹/۹/۱۱
image

اینپین، سامانه ای به وسعت ایران زمین؛

افزایش سرعت پیشرفت و توسعه استارتاپ ها، برای ارائه خدمات و فروش محصولات متعدد از طریق اینترنت، فضای رقابتی بین مجموعه ها ایجاد کرده و به واسطه امتیازهای استفاده از این بسترها و اجبار این روزها، فعالیت آنها افزایش چشمگیری داشته است. در این راستا کشورما نیز که از نظر فن آوری و تکنولوژی پیشرفت چشمگیری داشته، باعث ایجاد مجموعه های دانش بنیان متعدد، در حوزه های مختلف خدماتی و ارائه محصول شده است. اما چگونه می توان به درستی به سراغ یک سایت یا اپلیکشین مناسب رفت و در میان انبوهی از پیشنهادها که به واسطه تبلیغات گسترده معرفی می شوند، سردرگم نشد؟ در ادامه به برخی از مولفه های تاثیرگذار در انتخاب یک بستر مناسب برای ارائه خدمات می پردازیم:

المان هایی که باید برای انتخاب یک بستر مناسب در نظر بگیریم:

گفتنی است یکی از مولفه هایی که می توان با بررسی آن وجوه تمایز این مجموعه ها را نسبت به هم تشخیص داد و به سراغ آن مجموعه یا وب سایت و اپلیکیشن رفت، تعداد بازدید و استقبال مردم از خدمات آن بستر ارائه خدمات است. همانطور که هنگام ورود به هر صفحه در فضای مجازی، ابتدا به تعداد دنبال کننده های آن و میزان پسندیده شدن محصولات آن صفحه توسط مردم می پردازیم، باید در سایت ها و اپلیکیشن های مختلف نیز به همین صورت به تعداد دنبال کننده ها و مصرف کنندگان خدمات آن مجموعه نگاه کنیم.

این مهم یکی از عوامل تشخیص مردم، برای مقایسه کیفیت و نوع محصولات آن سایت و اپلیکیشن است. اما در تمام سایت ها و اپلیکیشن ها، آمار و اطلاعات تعداد مخاطبان و حتی تعداد مردمی که از خدمات آن مجموعه استفاده کرده اند و الان راضی بوده‌اند، مشخص نشده است. در این راستا بسیاری از مجموعه ها با ایجاد فضایی که مردم بتوانند در آن نظرهای خود را بیان کنند، و کاربران بعد از استفاده از خدمات آن، بازخورد خود را در آن کادر وارد می‌کنند فضای تعامل مناسبی ایجادکرده اند. اما شوربختانه هنوز فرهنگ اعلام بازخورد در بین تمام مردم نهادینه نشده و هنوز بسیاری از کاربران ترجیح می دهند نظرات مثبت و منفی خود را در آن سایت وارد نکنند. اما این امری است که می‌تواند به پیشرفت و توسعه آن سایت و یا مجموعه کمک کرده و حتی مراجعه کنندگان و متقاضیان بعدی را از کیفیت آن محصول یا خدمت ارائه شده باخبر کرد.

به این صورت مجموعه ها هرچه بیشتر بتوانند مردم را به ثبت نظرات خود ترغیب کنند، موفقیت بیشتری در جلب اعتماد مردم و افزایش فعالیت خود کسب خواهند کرد. نکته قابل توجه دیگری که در تشخیص کیفیت و نوع خدمات یک مجموعه مخصوصاً استارتاپ ها محسوس است، زمان ماندگاری آنها در بازار و سهم درآمدی آنها از یک حوزه است. بدین صورت هر چه قدمت یک مجموعه بیشتر از رقبایش باشد، نشان دهنده کیفیت و رضایت مردم از آن مجموعه بوده است. چراکه ادامه بقای یک استارت آپ، با فروش خدمت و محصول در کنار جذب سرمایه گذار صورت می گیرد که این امر با رضایت مردم و در نهایت افزایش مشتری به دست می آید.

image

مبادلات کالاهای با ارزش تر باید در بسترهای با ارزش انجام شود؛

 گفتنی است این مهم برای بخش هایی مثل خرید مایحتاج روزانه از اهمیت کمتری نسبت به بازارهای کلان برخوردار است. چرا که مبالغی که به صورت فردی در این بخش‌ها مبادله می‌شود، بسیار چشمگیر نیست. اما در بخش‌هایی همچون مسکن و معاملات املاک، این مهم از اهمیت بسزایی برخوردار است.

 چرا که در حال حاضر برای خرید آپارتمان در تهران، باید مبلغی بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرد که این امر حساسیت و توجه کاربران را نسبت به خدمات یک مجموعه فعال در حوزه مشاورین املاک افزایش می‌دهد. در نتیجه انتخاب یک بستر مورد اعتماد که بتوانند همه مردم به آن اعتماد کنند، امری است بسیار حساس و تاثیر گذار.

شفافیت در ارائه آمار، نقطه قوت یک مجموعه قدرتمند است؛

 گفتنی است در سال های اخیر که فعالیت مشاورین املاک در فضای اینترنت توسط سامانه های هوشمند و دانش بنیان افزایش پیدا کرده، معیارهای تشخیص کیفیت خدمات آن سامانه ها، می تواند زمان فعالیت و میزان درآمد و بازدید مردم از آنها باشد. از سوی دیگر بسیاری از این مجموعه ها با اعلام آمارهای روزانه و ماهانه، از میزان بازدید و تعداد کاربران، تشخیص کیفیت خدمات خود را به صورت شفاف در اختیار کاربران قرار می دهند. در این بین مجموعه‌ای که سالهاست در حوزه مشاورین املاک فعالیت می کند و آمار بسیار قابل توجهی در میزان دانلود و بازدید در اختیاردارد، مجموعه اینپین است. گفتنی است این سامانه دانش بنیان برای انجام فعالیت های خود، از فن آوری هوش مصنوعی استفاده می کند.

نکته قابل توجه افزایش مداوم تعداد مشاورین و آژانس های املاک همکار با اینپین است. این مهم در کنار آگهی های ملکی متعددی که کاربران در این سامانه وارد کرده‌اند، مهمترین المان انتخاب و اعتماد مردم به شمار می رود. به طوری که در حال حاضر بیش از 700 هزار آگهی ملکی از طریق کاربران در اینپین بارگذاری شده است. از طرفی در حال حاضر بیش از 9000 مشاور و 4000 آژانس املاک، با این سامانه همکاری می کنند. همچنین بیش از 60 هزار کاربر نیز به صورت ماهانه از این سامانه درخواست خرید یا اجاره ملک داشته‌اند.

image

تعداد ارزش افزوده های یک سامانه، معیاری مهم برای انتخاب؛

 گفتنی است این صنف به واسطه گردش مالی بسیار زیاد، جذابیت زیادی برای کسب درآمدهای آنی دارد. سالها پیش این امر توسط واسطه های غیر متخصص صورت می گرفت، به این صورت که با اهداف کوتاه مدت به این بخش ورود کرده و با سوداگری و گرانفروشی، اعتماد مردم را نسبت به کلیه مشاوران املاک از بین می‌بردند. در این راستا مجموعه اینپین با تخصصی کردن فعالیت مشاورین املاک و ایجاد بستری شفاف که همه مردم و مشاورین بتوانند تعداد و ارزش معاملات را در آن مشاهده کنند، از فعالیت این گرانفروشان جلوگیری کرده است. از طرفی ایجاد این فضای شفاف، بخش های دیگر معاملات املاک و حتی اقتصاد مسکن را اصلاح می کند.

لازم به ذکر است این امر یکی از ارزش افزوده های مجموعه اینپین بوده و مزایای دیگر آن، در بخش جستجو و فعالیت هایی است که برای کاربران ایجاد کرده است. یکی از این ابزارهای جستجو که توانسته نظر مردم را به خود جلب کند، پیدا کردن خانه از طریق مشخص کردن نظرات و سلایق متقاضی است. به طوری که کاربر تمام جزئیات از قبیل قیمت، متراژ، تعداد طبقات ساختمان و طبقه مورد نظر متقاضی، تعداد اتاق ها، نوع و سال ساخت، در کنار جزئیات بیشتری همچون نمای ساختمان و حتی وجود چایی ساز در آشپزخانه را انتخاب کرده و اینپین با بهره گیری ازهوش مصنوعی، در میان انبوهی از فایل های مشابه با نظرات و سلایق کاربر به جستجو می پردازد. از سوی دیگر هوش مصنوعی این موارد را برای مشاور املاک متخصص منطقه ارسال می‌کند تا به محض دریافت فایلی مطابق با نیاز کاربر، آن را از طریق پیامک مطلع کند.

 بدین صورت کاربران در سریع ترین زمان و بدون نیاز به گذراندن انرژی زیاد، می توانند به خانه رویای خود برسند. گفتنی است اینپین، به عنوان اولین مجموعه که این ابزار را به کار گرفته، سالهاست معایب این ابزار جستجو را بررسی و مشکلات کوچک آن را اصلاح کرده است تا به این صورت ابزاری کامل را در اختیار کاربران قرار دهد.

مجموعه های متخصص، به فعالان بازاراعتبار می بخشند؛

 شایان ذکر است اینپین جستجو از روی نقشه را نیز به طوری در اختیار کاربران قرار می دهد که متقاضیان خرید یا اجاره املاک، بتوانند هنگام جستجو در یک منطقه، مشاورین املاک آن محدوده را در پایین صفحه مشاهده کنند و برای ادامه پروسه معامله ملکی خود، مشاور مورد نظر خود را انتخاب کنند. این امر علاوه بر اینکه قدرت انتخاب را برای متقاضیان افزایش می‌دهد، رونق نسبی را به صنف مشاورین املاک متخصص و معتبر آن منطقه به همراه می آورد.

گفتنی است این مهم باعث می‌شود مردم بتوانند به راحتی به مشاورین املاک منطقه مورد نظر خود اعتماد کنند. در ادامه به معرفی یکی دیگر از جدیدترین ابزارهای این مجموعه دانش‌بنیان می پردازیم؛ خدمتی که فقط مجموعه اینپین از آن برخوردار است و فرصت برنامه ریزی صحیح  را به کاربر ارائه می دهد.

به این صورت که پس از انتخاب یک فایل برای خرید یا اجاره، هوش مصنوعی فاصله و مدت زمانی که کاربر باید برای بازدید حضوری از آن خانه طی کند را محاسبه کرده و به آن نشان می دهد. در نتیجه کاربر می تواند برای حضور و بازدید از آن ملک برنامه ریزی دقیقی داشته باشد.

image

صرفه جویی در زمان، با اینپین

 گفتنی است در مجموعه اینپین، استفاده درست از زمان و انرژی کاربران بسیار اهمیت دارد. بدین صورت ابزار دیگری ایجاد کرده تا کاربران بتوانند در هنگام بازدید از یک ملک، خانه های مجاور و واحدهایی که در اطراف آن قرار دارند را مشاهده کنند. این مهم به واسطه ایجاد ابزاری به نام واقعیت افزوده "AR" روی می دهد. به این صورت که کاربر هنگام بازدید از یک خانه، می تواند دوربین گوشی همراه خود را روشن کرده و از طریق اپلیکیشن اینپین، خانه های آماده عرضه تا شعاع ۵۰۰ متری خود را در صفحه گوشی همراه خود مشاهده کند.

لازم به ذکر است اینپین مشخصات قیمت، متراژ و راههای ارتباطی با مشاور املاک آن فایل را در اختیار کاربر قرار می دهد. گفتنی است این امر نیز با کسب مجوز از مالک صورت می گیرد.

همچنین در راستای کاهش زمان انجام فرآیند ملکی، افزایش سرعت و کیفیت برای پیدا کردن املاک در این سامانه بیش از پیش توسعه یافته است. بدین صورت در بخشی مجزا، تمام واحد هایی که با نیاز مجردها، زوج های جوان، املاک پایین تر از نرخ محله، و خانه های مناسب با دانشجویان را منتشر می کند تا متقاضیان این نوع فایل ها، در میان انبوهی از خانه های آماده عرضه که با نیازهای آنها همخوانی ندارد، زمان و انرژی خود را هدر ندهند.

تعدد محتوای با کیفیت، بهترین راهنما برای انتخاب یک مجموعه ایده عال،

لازم به ذکر است اینپین در بخشی مجزا، به تولید محتوای تخصصی در خصوص محلات مختلف شهر، بازارمسکن که به اخبار و تحلیل های اقتصادی این بخش تجزیه می شود، ومطالب دیگری در بخش‌های معماری و دکوراسیون و سبک زندگی می پردازد تا اطلاعات ملکی مردم افزایش یابد. جهت دسترسي به اين مطالب ميتوانيد به مجله اينپين مراجعه كنيد.

در مجموع اینپین استارت آپی است که هدف توسعه فعالیت مشاورین املاک را از ابتدای فعالیت خود در نظر داشته و با استقبال بسیار زیادی از سوی مشاور املاک و مردم مواجه شده است. این امر نشان‌دهنده کیفیت خدمات و ابزارهای این سامانه دانش بنیان است. گفتنی است آمار بازدید و استفاده مردم از این سامانه، قابل مشاهده است. فقط کافیست برای ارزیابی و آشنایی با ابزارهای این سامانه، واژه اینپین را در نوار ابزار مرورگر سیستم هوشمند خود وارد کرده و وارد این سامانه شوید. از سوی دیگر می توانید با مراجعه به بسترهای ارائه برنامه، اپلیکیشن اینپین را دریافت کرده و از تمام ابزارهای آن به صورت رایگان استفاده کنید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)