خانهاخبار
سونی زمان‌بندی عرضه اندروید 11 را برای محصولات خود اعلام کرد

سونی زمان‌بندی عرضه اندروید 11 را برای محصولات خود اعلام کرد

سونی امروز در اطلاعیه‌ای از زمان‌بندی خود برای انتشار نسخه پایدار اندروید 11 خبر داد. در ادامه مطلب فهرست دستگاه‌های دریافت‌کننده این نسخه را مشاهده می‌کنید.
۱۳۹۹/۹/۱۲

گوگل در ماه سپتامبر اندروید ۱۱ را با بهینه‌سازی‌ها و قابلیت‌های جدیدی منتشر کرد. کمی بعد از انتشار این نسخه، تولیدکنندگان تلفن‌های اندرویدی نقشه راه انتشار اندروید ۱۱ را برای محصولات خود اعلام کردند. متاسفانه تا این لحظه هیچ شرکتی به جز شیائومی نتوانسته عرضه موفقی برای اندروید ۱۱ داشته باشد. اکثر گوشی‌ها هنوز به نسخه بتای اندروید ۱۱ مجهز هستند و فقط وان پلاس 8T را در بازار داریم که با نسخه پایدار اندروید ۱۱ عرضه شده است.

با این حال، تا امروز برخی شرکت‌ها مثل سونی و ال‌جی زمان‌بندی عرضه اندروید ۱۱ را برای دستگاه‌های خود اعلام نکرده بودند، ولی اکنون ژاپنی‌ها دست به کار شده‌اند تا بدانیم که محصولات این شرکت در چه تاریخی به جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید مجهز می‌شوند.

مطابق انتظار، اولین دستگاه سونی که اندروید ۱۱ را دریافت خواهد کرد اکسپریا ۱ مارک ۲ خواهد بود. این موبایل اولین پرچمداری بود که در سال جاری از سوی سونی معرفی شد و در اصلی اولین موبایل 5G آن‌ها هم به حساب می‌آید. این شرکت می‌گوید اکسپریا ۱ مارک ۲ در ماه دسامبر ۲۰۲۰ اندروید ۱۱ را می‌گیرد. در مرحله دوم نوبت به اکسپریا ۵ مارک ۲ و اکسپریا ۱۰ مارک ۲ می‌رسد که تا پایان ژانویه ۲۰۲۱ به این نسخه مجهز می‌شوند.

سونی نسخه‌های نخست اکسپریا ۱ و اکسپریا ۵ را هم فراموش نکرده و اندروید ۱۱ را تا پایان فوریه ۲۰۲۱ در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. با این حال، عجیب است که نامی از اکسپریا ۱۰، اکسپریا ۱۰ پلاس، اکسپریا L3 و اکسپریا L4 دیده نمی‌شود. به نظر می‌رسد که پشتیبانی از نسخه‌های بزرگ اندروید برای این محصولات به پایان رسیده است.

در ادامه فهرست زمان‌بندی انتشار اندروید ۱۱ برای دستگاه‌های سونی اکسپریا را می‌بینید:

  • دسامبر ۲۰۲۰: اکسپریا ۱ مارک ۲
  • ژانویه ۲۰۲۱: اکسپریا ۵ مارک ۲ و اکسپریا ۱۰ مارک ۲
  • فوریه ۲۰۲۱: اکسپریا ۵ و اکسپریا ۱۰

گفتنی است که پوسته اکسپریا به اندازه سایر تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی سنگین نیست. در واقع سونی نسخه‌ای از اندروید را منتشر می‌کند که شباهت بالایی به اندروید خالص دارد و فقط چند اپلیکیشن و قابلیت دیگر را به آن اضافه می‌کند. در نتیجه، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بسیاری از قابلیت‌های بومی اندروید ۱۱ در این پوسته حاضر باشد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

سجاد

۱۳۹۹/۹/۱۲
دلم به سونی تنگ شده اگه گوشیهاش به ایران بیاد حتما میخرم