خانهاخبار
اپل جایگاه سوم خود در حوزه فروش جهانی را از دست داد!

اپل جایگاه سوم خود در حوزه فروش جهانی را از دست داد!

مدال برنز کمپانی اپل، توسط شیائومی ربوده شد!
۱۳۹۹/۹/۱۲

به گزارش گارتنر، شیائومی موفق شد تا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی (2020) جایگاه سوم را از کمپانی اپل ربوده و به این ترتیب این برند آمریکایی به رتبه چهارم در حوزه فروش جهانی گوشی‌های هوشمند سقوط کرد. متن کامل این گزارش به شرح زیر است:

سامسونگ و شیائومی در سه ماهه سوم سال 2020 عملکرد بسیار خوبی از خود در سطح جهانی نشان دادند. سامسونگ در این عرصه از غفلت سایر برندها نهایت استفاده را برد و با فروش 80.8 میلیون دستگاه، در جایگاه نخست ایستاد. از طرف دیگر کمپانی شیائومی با افزایش فروش 34.9 درصدی و کسب 12.1 درصد از سهم بازار فروش گوشی‌های هوشمند، توانست کمپانی اپل را کنار زده و در جایگاه سوم بایستد.

آقای Annette Zimmermann یکی از محققین ارشد گارتنر بر این باور است که عقب افتادن کمپانی اپل، به دلیل عرضه دیر هنگام خانواده آیفون 12 رخ داده است. متن کامل سخنان وی به شرح زیر است:

اپل در سه ماهه سوم سال جاری میلادی توانست 40.5 میلیون آيفون را به مرحله فروش برساند که در مقایسه با سال گذشته، با کاهش 0.6 درصدی روبرو شده است. این عقب افتادن از سایر برندها، به دلیل عرضه با تأخیر آيفون‌های 2020 اتفاق افتاده است. در سال‌های گذشته، آیفون‌های جدید در اواسط یا اواخر ماه سپتامبر رونمایی و روانه بازار می‌شدند. اما امسال این اتفاق با چهار هفته تأخیر صورت پذیرفت.

image

 

فروش جهانی گوشی‌های هوشمند معمولا هر ساله با کاهش 5.7 درصدی روبرو می‌شود. آقای Anshul Gupta یکی دیگر از محققین گارتنر در این باره چنین اظهار داشته است:

مشتریان حتی در صورت بهبود شرایط قرنطینه خانگی، باز هم خرج و مخارج خود را محدود خواهند کرد. میزان فروش جهانی گوشی‌های هوشمند از سه ماهه دوم سال 2020 تا سه ماهه سوم، رشد متوسطی را تجربه کرده است که این امر، به خاطر سفارش‌هایی بوده است که در سه ماهه قبل توسط مشتریان به فروشگاه‌ها داده شده است.

برخی نشانه‌های این موضوع احتمالا به زودی در خاورمیانه و آمریکای لاتین ظاهر خواهد شد. بازگشت شرایط کشور چین به حالت نرمال باعث می‌شود تا روند تولید محصولات مانند روال سابق شده و فاصله ایجاد شده میان تقاضا و عرضه که در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به وجود آمد، رفته رفته پر شود. برای اولین بار، در سال جاری میلادی، میزان فروش اسمارت فون‌ها در سه نقطه اصلی، یعنی کشورهای هند، اندونزی و برزیل به ترتیب با رشد 9.3، 8.5 و 3.3 درصدی روبرو شده است.

با وجود شروع دیر هنگام خانواده آیفون 12، اما کوپرتینویی‌ها به این محصولات امیدوار بوده و باید منتظر بمانیم و ببینیم که سه ماهه چهارم سال جاری میلادی، چه اتفاقاتی خواهد افتاد و آمار و ارقام به چه صورت خواهند بود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۹/۹/۱۴
فکر کنم هواوی اول باشه