خانهاخبار
پردازنده مدیاتک MT6893 در بنچمارک AnTuTu مشاهده شد

پردازنده مدیاتک MT6893 در بنچمارک AnTuTu مشاهده شد

مدیاتک یکی از برترین تولیدکنندگان پردازنده‌های موبایل است و این شرکت در حال تولید پردازنده‌های جدیدی برای گوشی‌های سال آینده است.
۱۳۹۹/۹/۱۲

مدیاتک در حال توسعه اولین پردازنده‌های ۶ مانومتری خود است و قرار است آن‌ها را در سه نسخه متفاوت عرضه کند و از نظر ساختار مشابه مدل‌های Dimensity خواهند بود. مدل متوسط این سری که Mt6893 نام دارد، در مراحل پایانی تولید قرار گرفته و به زودی عرضه خواهد شد. امتیاز بنچمارک این پردازنده چندی پیش برای مقایسه با پردازنده Snapdragon 865 در Geekbench مشاهده شد.
اکنون تیم بنچمارک آنتوتو در دیتابیس خود متوجه پردازنده جدیدی شده‌اند که احتمال می‌دهند همان پردازنده Dimensity آتی است. امتیازی که این پردازنده در بنچمارک مذکور بدست آورده خبر از پردازنده قدرتمندی می‌دهد. این پردازنده توانسته چیپست Snapdragon 865 را کنار بزند. همانطور که اطلاعات دارید پردازنده‌ Snapdragon 865 در اکثر گوشی‌های پرچمدار فعلی به کار رفته است.
این چیپست در بخش مربوط به پردازش‌های Cpu از رقیب خود عقب‌تر که پیش‌تر نیز در بنچمارک Geekbench مشاهده شده بود. هر چند در بخش گرافیکی با پیشرفت قابل توجهی روبه‌رو است و سرعت بیشتری نسبت به چیپست Snapdragon 865 دارد. این نتایج از یک برد در حال توسعه به دست آمده است. این برد از صحفه نمایش ۹۰ هرتز، حافظه رم ۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. در این مقایسه از گوشی Oppo Find X2 pro استفاده شده است تا قدرت پردازشی چیپست Snapdragon 865 را نشان دهد. در بخش رم نیز این برد توانست امتیاز بهتری ثبت کند هرچند اختلاف آن چندان زیاد نیست.
چیپست MT6893 از نوع هشت هسته‌ای است و ۴ هسته آن بر اساس Cortex A78 کار می‌کنند. سرعت هسته اصلی این پردازنده به ۳ گیگاهرتز می‌رسد در حالی که سرعت کلاک سه هسته دیگر بر روی رقم ۲.۶ گیگاهرتز تنظیم شده است. چهار هسته دیگر آن بر اساس Cortex A55 قرار گرفته‌اند. نحوه چینش هسته‌های این پردازنده بسیار شبیه به چیپست اگزینوس 1080 است.
مدیاتک برای پردازش‌های گرافیکی این پردازنده به سراغ چیپست به سراغ Mali-77 Mc9 رفته است در حال که پردازنده سامسونگ از نسخه جدیدتر G78 استفاده می‌کند. چیپست Dimensity قرار است در گوشی‌های بالارده استفاده شود و هدف آن گوشی‌های پرچمدار نیست. مدیاتک برای گوشی‌های پرچمدار چیپست MT6895 را در نظر گرفته است. سومین چیپست این خانواده پردازنده MT6891 خواهد بود.

image


نتایجی که در بنچمارک آنتوتو به دست آمده است؛ در واقع توسط سری شایعه‌های قبلی تکمیل شده است. به نظر می‌رسد که در سال آینده این پردازنده‌ها باعث تنوع رقابت در بازار گوشی‌های بالارده خواهند شد. البته در نظر داشته باشید که این‌ها تست‌های اولیه هستند و نتایج آن می‌تواند در گوشی‌های واقعی بسیار متفاوت باشد.
در حال حاضر برخی از سازندگان به علت هزینه‌ها در حال جایگزینی پردازنده‌های سری ۸۰۰ اسنپدراگون با سری ۷۰۰ هستند. مدیاتک با عرضه پردازنده‌های قدرتمند و قیمت مناسب می‌تواند به جایگاه بهتری دست یابد. البته در میان رقابت کماکان داغ است زیرا سامسونگ در حال مذاکره با شرکت‌های شیائومی و اوپو است تا از پردازنده‌های اگزینوس در گوشی‌های خود استفاده کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)