خانهاخبار
اپل واچ باز هم منجی جان یک فرد 25 ساله شد

اپل واچ باز هم منجی جان یک فرد 25 ساله شد

پسری 25 ساله به تازگی، حکایتی عجیب در مورد اپل واچ را نقل کرده است.
۱۳۹۹/۹/۱۲

فردی 25 ساله به نام Zachary Zies در پایان هفته گذشته، از اپل واچ برای نجات جانش تشکر کرد! او که به تازگی از دانشگاه ایالت اوهایو فارغ التحصیل شده است، از یک بیماری ژنتیکی به نام آتاکسی فردریش رنج می‌برد که به برخی از قسمت‌های حیاتی بدن از جمله ستون فقرات، مغز و قلب حمله می‌کند. در این مطلب قصد مطرح کردن مسائل پزشکی را نداریم، اما ارگان‌های مختلف بدن باید با یکدیگر همکاری و هماهنگی داشته باشند تا زندگی طبیعی انسان طی شود. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند، در هنگام راه رفتن یا مکالمه با دیگران، دچار مشکل می‌شوند.

مشکل آقای Zies به حدی بود که شبکه NBC 24 گزارشی از وی منتشر کرد. به نظر می‌رسد که اپل واچ وی، بالا رفتن ضربان قلب و رسیدن آن به 210 باردر دقیقه را به او هشدار داده است. بد نیست بدانید که ضربان یک شخص ورزشکار به 40 بار در دقیقه می‌رسد.

image

 

بعد از اطلاع از این پیام هشدار، او سریعا به دکتر خود مراجعه کرده و تحت عمل فرسایش شریانی (Arterial Ablation) قرار گرفت. این موضوع باعث می‌شود تا بافت‌های درونی بدن زخم شده یا از بین برود و به این ترتیب، ریتم ضربان قلب معیوب می‌شود.

در کنار سنسور پایش ضربان قلب، اپل واچ سری 5 و 6 به الکتروکاردیوگرام مجهز است که ریتم ضربان قلب را کنترل کرده و از فیبریلاسیون دهلیزی جلوگیری به عمل می‌آورد. همچنین سنسور پایش سطح اکسیژن خون در آخرین نسل از این ساعت هوشمند، عملکردی حیاتی را در اختیار دارندگان آن قرار می‌دهد. به این ترتیب نحوه فعالیت قلب و وجود اکسیژن در خون اندازه گیری شده و در برخی موارد، برای شناسایی ویروس COVID-19 از آن استفاده می‌شود. البته کوپرتینویی‌ها به این موضوع اشاره کرده‌اند که این ویژگی، جنبه پزشکی و درمانی نداشته و تنها جهت هشدار و چک کردن علائم اولیه کاربرد خواهد داشت.

آقای زایس پس از درمان، از اپل واچ خود شدیدا تشکر کرده و آن را یک محصول فوق العاده در حوزه نجات جان انسان‌ها می‌داند. اگر تا به حال چنین اتفاقی برای شما نیز پیش آمده است، لطفا تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mr

۱۳۹۹/۹/۱۲
اگر علم هم در ثریا باشند مردمانی بجز از ایران زمین به انجا دست پیدا خواهند کرد