خانهاخبار
آیپد پرو و مک‌بوک پرو بعدی در نیمه اول 2021 با Mini LED معرفی می‌شوند

آیپد پرو و مک‌بوک پرو بعدی در نیمه اول 2021 با Mini LED معرفی می‌شوند

بر اساس گزارش جدید نشریه DigiTimes، اپل در نیمه اول سال آینده به سراغ معرفی و تولید دو دستگاه جدید می‌رود که هر دو از نمایشگر Mini-LED استفاده خواهند کرد.
۱۳۹۹/۹/۱۱

پیش‌تر گزارش شده بود که اپل سال آینده می‌خواهد فناوری نمایش Mini LED را روی برخی از دستگاه‌های خود به کار بگیرد. حالا وب‌سایت دیجی‌تایمز در گزارش تازه‌ای به نام برخی از همکاران اپل در زنجیره تامین این محصولات اشاره کرده که می‌توانند از این تغییر نهایت بهره را ببرند.

این وب‌سایت می‌گوید اپل آماده است تا اولین محصول مجهز به نمایشگر Mini LED را در قالب آیپد پرو بعدی خود در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ عرضه کند. تولید انبوه مک‌بوک پرو Mini LED در سه‌ماهه دوم سال آینده انجام می‌شود. از شرکای اپل در زنجیره تامین این محصولات می‌توانیم به Epistar, FitTech, Taiwan Surface Mounting Technology, Zhen Ding Technology, Auras Technology و All Ring Technology اشاره کنیم. همه این شرکت‌ها آماده‌اند تا حداکثر استفاده را از مهاجرت اپل به استفاده از صفحات Mini LED ببرند.

منابع آگاه می‌گویند سفارشات مونتاژ آیپد پرو Mini LED بین فاکس‌کان و Compal Electronics و سفارشات مک‌بوک پرو Mini LED، که از تراشه M1 استفاده خواهد کرد، بین Quanta Computer و فاکس‌کان تقسیم می‌شود. این گزارش متذکر می‌شود که از میان اعضای زنجیره تامین اپل بیشترین نفع متوجه TSMC خواهد بود چون تولید تراشه‌های ۵ نانومتری هر دو دستگاه را برعهده می‌گیرد.

طبق گزارش تحلیل‌گر مشهور امور اپل، مینگ-چی کو، تولید نمایشگرهای Mini LED برای آیپد پرو از سه‌ماهه چهارم امسال آغاز می‌شود و عرضه آن‌ها احتمالا در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ رقم خواهد خورد. او همچنین باور دارد که اپل مشغول کار روی مک‌بوک پروهای ۱۶.۱ و ۱۴.۱ اینچی جدیدی با نمایشگر Mini LED است. این دستگاه‌ها احتمالا در نیمه نخست ۲۰۲۱ از راه می‌رسند.

صفحات Mini LED طیف رنگی گسترده‌تر، کنتراست و HDR بالاتر، و قابلیت‌های کاهش نور بهتری دارند. کو می‌گوید استفاده از این فناوری میزان کارآمدی محصولات و مصارف آن‌ها در حوزه سرگرمی را به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)