خانهاخبار
شایعه: کوجیما در حال توسعه بازی Silent Hill برای کنسول پلی‌استیشن ۵ است

شایعه: کوجیما در حال توسعه بازی Silent Hill برای کنسول پلی‌استیشن ۵ است

مدت‌ها است که خبری در رابطه با با بازی Silent Hill به گوش نمی‌رسد اما اکنون اخبار تازه‌ای به دست آمده که جزییات جالبی درباره این بازی در اختیار ما قرار می‌دهند.
۱۳۹۹/۹/۱۱

عنوان Silent hill پنج سال پیش کنسل شد اما به نظر می‌رسد که استودیو کوجیما پروداکشنز قصد ندارد از این بازی دست بکشد و کماکان به آن امید دارد. به نظر می‌آید خالق سری Metal gear Solid، هیدئو کوجیما و کارگردان Pan's labyrinth، گیرمو دل تورو قرار است باری دیگر باهم همکاری داشته باشند تا عنوان Silent hill را بازسازی کنند. اکنون شایعه‌هایی در حال انتشار هستند که نشان می‌دهند سه کمپانی سونی، کوجیما پروداکشنز و کونامی در حال همکاری با یکدیگر هستند تا بازی Silent Hill را به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن ۵ عرضه کنند.
این شایعه چندین بار پیش نیز در فضای اینترنت منتشر شد اما این بار این خبر توسط یک خبرچین داخلی فاش شده است. این خبرچین در یوتیب با پیجی به نام Moore's Law is Dead فعالیت می‌کند و پیش‌تر توانسته بود عنوان God Of War 2018 قبل از معرفی رسمی به درستی پیش‌بینی کند. در آخرین قسمت از پادکست Broken silicon، که شخصی به نام تام مجری آن است؛ تایید کرد که بازی Silent Hill قطع به یقین در حال توسعه برای کنسول پلی استیشن ۵ است و استودیو کوجیما پروداکشنز قصد دارد آن را در مراسم Games Award 2020 معرفی کند.
وی همچنین در همین قسمت از پادکست مذکور مدعی شد که بازی بعدی سازنده Demons soul Remake، یعنی استودیو Bluepoint، عنوان Metal Gear solid remake خواهد بود و آن را با همکاری شرکت کونامی خواهد ساخت. طبق گزارش‌های منتشر شده، بازسازی عنوان Metal Gear solid سه سال است که در دست توسعه قرار دارد و مارک سرنی، معمار سیستم پلی استیشن ۵ به صورت مستقیم در تولید این عنوان دست خواهد داشت. به نظر می‌رسد که دموی گیم پلی این عناوین در حال حاضر آماده شده است و در مراسم‌های آتی به نمایش در خواهند آمد. سونی قصد دارد این بازی‌ها را به زودی معرفی کند اما نمی‌خواهد اشتباه مایکروسافت هنگام معرفی بازی Halo Infinite را مرتکب شود.
این خبر به نظر هیجان‌انگیز می‌آید و با شایعه‌های پیشین در رابطه با فعالیت‌های سونی همخوانی دارد. شرکت کونامی و کارگردان سرشناس هیدئو کوجیما در ماه‌های عرضه بازی metal gear: the phantom pain در سال ۲۰۱۵ به مشکل برخوردند و رابطه تجاری آن‌ها از بین رفت و منجر به توقف تولید بازی Silent Hill شد. در این سال‌ها شرکت سونی سعی کرده است تا نقش میانجی را میان این دو بازی کند. احتمال دارد بازی مذکور در مراسم Game's award 2020 معرفی شود و با توجه به رابطه خوب کوجیما با جف کایلی، مجری مراسم، این احتمال دور از انتظار نخواهد بود. البته باید در نظر داشته باشید که کوجیما توسعه پروژه جدید خود را ماه پیش آغاز کرده است.  با این حال بازی Death Stranding تنها ۶ ماه پس از  اعلام همکاری سونی با هیدئو کوجیما معرفی شد. با توجه به این موضوع، چندان عجیب نیست که کوجیما بازی خود را در هنگام مراحل اولیه تولید رونمایی کند.
با این حال Moore's Law is Dead منابع خود را فاش نکرده است و به نظر می‌رسد شخص مذکور قصد دارد ناشناس باقی بماند. البته در حال حاضر نمی‌توان این اطلاعات را معتبر دانست زیرا مجری این پادکست بیشتر تلاش کرده شایعه‌های پیرامون Silent Hill برای کنسول پلی استیشن ۵ را مرور کند. همچنین با توجه به خروج پر حرف و حدیث هیدئو کوجیما از شرکت کونامی؛ قابل درک است که وی نخواهد باری دیگر با این ناشر همکاری داشته باشد. علاوه بر این، گیرمو دل تورو بیان کرده که او به دنیای تولید بازی‌های ویدیویی باز نخواهد گشت مگر برای همکاری با کوجیما. وی پیش‌تر برای ایفای نقش مرد مرده در بازی Death Stranding با کوجیما همکاری کرده است.
همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که بازی P. T که به نحوی مدل اولیه بازی Silent Hill است، هنگام معرفی بر روی پلی استیشن ۴ قابل بازی بود اما طبق خبر جدید، اخیرا این بازی از طریق Backwards compability دیگر بر روی پلی استیشن ۵ اجرا نمی‌شود . بنابراین کونامی نمی‌خواهد طرفداران برای دیگر بازی Silent hill را به یاد بیاورید و می‌خواهد این بازی را از حافظه ذهن آنان پاک نماید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)