خانهاخبار
اتحادیه اروپا می‌خواهد از سلطه شرکت‌های بزرگ بر بازار رقابت جلوگیری کند

اتحادیه اروپا می‌خواهد از سلطه شرکت‌های بزرگ بر بازار رقابت جلوگیری کند

طرحی که قرار است در اتحادیه اروپا مطرح شود نه با نگاه به گذشته بلکه با نگاه به آینده می‌خواهد مانع از قدرت‌گیری بیش از حد شرکت‌های بزرگ و سلطه آن‌ها بر بازار شود.
۱۳۹۹/۹/۱۰

اتحادیه اروپا در پی تصویب لایحه‌ای است که می‌تواند از قدرت گرفتن و بزرگ شدن بیش از حد پلتفرم‌های آنلاین جلوگیری کرده و مانع از سلطه آن‌ها بر رقبا شود. به گفته مارگرت وستاگر، کمیسر رقابت این اتحادیه، قوانین موجود به گذشته نگاه می‌کنند و قانون‌گذاران را به بررسی سوابق رفتاری، جرایم و تعلیق فعالیت‌های غیرقانونی کسب و کارهای بزرگ محدود می‌کنند.

به گزارش فایننشال تایمز، رقبای شرکت‌های بزرگ در حال حاضر با موانع مختلفی روبرو هستند و رسیدگی به شکایت‌ها و مقابله با رفتارهای ضدرقابتی آن‌قدر طول می‌کشد که تا پایان تحقیقات آسیب‌های جبران‌ناپذیری به کسب و کارهای کوچک‌تر وارد شده است.

بروکسل قرار است هفته آینده طرحی را پیشنهاد کند که به قانون‌گذاران اجازه می‌دهد تا شرکت‌هایی را زیر ذره‌بین بگذارند که با سرعت زیادی در حال رشد هستند و می‌توانند بازار را تحت سلطه خود درآورند. اگرچه دستورالعمل‌های این طرح هنوز به‌صورت دقیق مشخص نشده، اما می‌دانیم که اتحادیه اروپا با چه هدفی در پی تصویب این لایحه است.

وستاگر می‌گوید این طرح با نگاه به آینده و به‌شکلی پویا به تکمیل سازوکارهای موجود در زمینه محافظت از رقابت در بازار خواهد پرداخت. به عبارت دیگر، شرکت‌های بزرگ در مقایسه با شرکت‌های کوچک با مسئولیت‌های سخت‌گیرانه‌تری مواجه خواهند شد. این طرح می‌تواند شرکت‌های بزرگ را به ارائه اطلاعات به رقبا یا مسئولان اتحادیه اروپا وادار کند.

وستاگر انتظار دارد که با پیشنهاد این طرح شاهد مقاومت‌های زیادی باشد چون لایحه یادشده برخی از بازیگران بازار را محدود کرده و مسئولیت‌های بیشتری را برعهده آن‌ها می‌گذارد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)