خانهاخبار
دولت ترامپ بزرگ‌ترین تراشه‌ساز چین را به فهرست تحریم‌ها اضافه می‌کند

دولت ترامپ بزرگ‌ترین تراشه‌ساز چین را به فهرست تحریم‌ها اضافه می‌کند

مطابق گزارشی تازه به نظر می‌رسد که بزرگ‌ترین تراشه‌ساز چین موسوم به SMIC به‌زودی به فهرست سیاه وزارت دفاع ایالات متحده اضافه می‌شود.
۱۳۹۹/۹/۱۰

به گزارش رویترز، شرکت SMIC، یکی از بزرگ‌ترین تراشه‌سازان دنیا، از جمله شرکت‌هایی است که احتمالا به خاطر ارتباط با ارتش چین به فهرست سیاه وزارت دفاع آمریکا اضافه خواهد شد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، چند هفته پیش با امضای فرمانی که از تاریخ ۱۱ ژانویه اجرایی می‌شود، سرمایه‌گذاران آمریکایی را از خرید سهام شرکت‌های حاضر در فهرست سیاه وزارت دفاع منع کرد.

اکنون SMIC با ارسال بیانیه‌ای به رویترز گفته که به گفتگوی سازنده و بی‌پرده با دولت آمریکا ادامه می‌دهد تا مشکلات را برطرف کند. این شرکت مدعی است که هیچ رابطه‌ای با ارتش چین ندارد و برای مصارف نظامی محصول تولید نمی‌کند.

طبق اعلام شرکت تحقیقاتی ترندفورس، SMIC به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده نیمه‌رساناهای چین حدود ۴ درصد از سهم بازار جهانی را در اختیار دارد. مشتریان آمریکایی این شرکت شامل کوآلکام، برادکام و Texas Instruments هستند.

در حال حاضر نام ۳۱ شرکت در فهرست سیاه وزارت دفاع آمریکا دیده می‌شود و به گفته رویترز SMIC یکی از ۴ اسم جدیدی است که به‌زودی به این فهرست اضافه خواهد شد. سه نام بعدی هم مربوط به سه شرکت فنی، مهندسی و نفتی چینی هستند.

SMIC در ماه مه ۲۰۱۹ از بازار سهام نیویورک کنار گذاشته شد، ولی گفته می‌شد که علت این اتفاق حجم محدود معاملات و هزینه بالای مدیریت آن بود و این موضوع به جنگ تجاری آمریکا و چین یا تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های چینی از جمله هوآوی ارتباطی نداشت.

این تراشه‌ساز همین حالا تحت تاثیر محدودیت‌های صادراتی قرار گرفته و نمی‌تواند تجهیزات موردنیاز خود را از شرکت‌های آمریکایی تامین کند. SMIC در ابتدای ماه اکتبر به سهام‌داران خود گفت که محدودیت‌های صادراتی اداره صنعت و امنیت آمریکا بر خط تولید این شرکت تاثیر منفی خواهد گذاشت.

فرمان اجرایی ترامپ و اضافه شدن احتمالی شرکت‌های جدید به فهرست سیاه با تلاش‌های دولت فعلی ایالات متحده علیه شرکت‌های چینی از جمله هوآوی، ZTE و بایت‌دنس هم‌راستاست. این دولت مدعی است که شرکت‌های چینی تحت کنترل دولت و ارتش چین هستند و برای امنیت آمریکا تهدید محسوب می‌شوند. با این حال، مشخص نیست که پس از روی کار آمدن جو بایدن به‌عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا چه سرنوشتی برای این شرکت‌ها رقم خواهد خورد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)