خانهاخبار
مایکروسافت می‌خواهد اجرای اپلیکیشن‌های اندروید را روی ویندوز آسان‌تر کند

مایکروسافت می‌خواهد اجرای اپلیکیشن‌های اندروید را روی ویندوز آسان‌تر کند

بر اساس گزارش‌ها به نظر می‌رسد مایکروسافت مشغول کار روی پروژه‌ای به نام Latte است که هدف آن تسهیل بستر اجرای اپ‌های اندرویدی روی کامپیوترهای ویندوزی است.
۱۳۹۹/۹/۹

مایکروسافت چند ماه پیش قابلیت جدیدی را به اپلیکیشن Your Phone اضافه کرد که یکپارچکی بهتری را میان برخی از دستگاه‌های اندرویدی و ویندوزی ایجاد می‌نمود. حالا به نظر می‌رسد که برنامه این شرکت به فراتر از اپلیکیشن Your Phone رفته و آن‌ها قصد دارند که امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندروید را روی سیستم عامل ویندوز راحت‌تر کنند.

هدف این پروژه که نام آن «پروژه لاته» اعلام شده فراهم‌سازی بستری برای توسعه‌دهندگان به منظور انتقال اپلیکیشن‌های اندروید به ویندوز ۱۰ با کمترین تلاش و زحمت اضافه است. این پروژه ظاهرا با کمک زیرسیستم ویژه ویندوز برای لینوکس و لایه اضافه‌ای از اندروید که روی آن سوار شده کار می‌کند. البته به نظر نمی‌رسد اپلیکیشن‌هایی که نیازمند خدمات گوگل پلی هستند در پروژه لاته پشتیبانی شوند، بنابراین برای این دسته از اپلیکیشن‌ها باید منتظر باشیم تا توسعه‌دهندگان وابستگی آن‌ها به خدمات گوگل پلی را برطرف کنند.

اگرچه این اتفاق می‌تواند مجموعه اپلیکیشن‌های ویندوز را به شکل ملموسی افزایش دهد، ولی هنوز برای هیجان‌زده شدن زود است. برای خود گوگل سال‌ها طول کشید تا بتواند اجرای صحیح اپلیکیشن‌های اندروید را روی Chrome OS ممکن کند، و حتی امروز هم خیلی از اپلیکیشن‌های اندروید به‌درستی روی این سیستم عامل اجرا نمی‌شوند.

ظاهرا مایکروسافت قصد دارد که رسما در سال ۲۰۲۱ از پروژه لاته رونمایی کند. این پروژه احتمالا مدتی بعد از معرفی اجرایی می‌شود ولی هنوز تاریخ دقیق و قاطعی پیرامون آن وجود ندارد. اگر این شرکت موفق شود پروژه لاته را به‌درستی اجرا کند، زمان‌بندی این اتفاق از جهت تلاش متقابل گوگل برای افزودن اپلیکیشن‌های ویندوز به Chrome OS جذاب خواهد شد. اما فعلا باید صبر کنیم و ببینیم که چه پیش می‌آید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)