خانهاخبار
فیس‌بوک Libra را در ماه ژانویه عرضه می‌کند

فیس‌بوک Libra را در ماه ژانویه عرضه می‌کند

رمزارزها دنیایی متفاوت از پرداخت‌ها را به وجود آورده‌اند و فیس‌بوک هم می‌خواهد وارد این دنیا شود.
۱۳۹۹/۹/۸

 

با توجه به گزارش منتشرشده از سوی FinancialTimes رمزارز Libra با پشتیبانی فیس‌بوک احتمال دارد ماه ژانویه (اواسط دی‌ماه تا بهمن‌ماه جاری) عرضه شود. فیس‌بوک یک کنسرسیوم با نام انجمن Libra راه‌اندازی کرده است که گویا می‌خواهد جاه‌طلبی‌های خالق خود را برای بار دیگر کاهش دهد.

هنگامی‌که اولین بار رونمایی شد تصور می‌شد رمزارز Libra یک ارز جدید در سبد ارزها و اوراق بهادار دولتی باشد. در اصل بر پایه یک ارز دنیای واقعی نخواهد بود بلکه ترکیبی از چند ارز است.

image

 

بسیاری از بانک‌های مرکزی و قانون‌گذاران نگرانی خود را دراین‌باره بیان کرده‌اند. به همین دلیل انجمن Libraتغییر مسیر داده و در حال کار کردن بر روی چند ارز واحد باارزش پایدار (Stablecoins) است.

Stablecoins رمزارزهایی هستند که ارزش‌شان برخلاف ارزهای دولتی دچار نوسان نخواهد شد. به‌عنوان‌مثال، یک Stablecoin با پشتیبانی دلار ایالات‌متحده  همیشه 1 دلار ارزش خواهد داشت. Libra دلار آمریکا، یورو اروپا، پوند بریتانیا و دلار سنگاپور را به‌عنوان ارزهای پایه برای Stablecoins متنوع خود معرفی کرده است.

بنا بر گفته FinancialTimes انجمن Libra اکنون برنامه دارد تا یک coin با پشتیبانی دلار عرضه کند. این ارز مستقیماً در رقابت با دیگر Stablecoins همچون USDC،  PAX و Tether (USDT) خواهد بود. از دیگر برنامه‌های انجمن Libra عرضه ارزهای دیگری نیز هست اما این اتفاق برای زمانی دیگر متوقع است.

فیس‌بوک می‌خواهد هم‌زمان برای Libra مخصوص به خود را معرفی کند. ابتدا با نام Calibra شناخته می‌شد، زیرمجموعه‌ای از فیس‌بوک که در ماه می به Novi تغییر برند داد.

علاوه بر یک اپ مجزا که به شما اجازه می‌دهد توکن‌های Libra را ارسال و دریافت کنید، قادر خواهید بود اکانت Novi خود را از طریق مسنجر و یا واتس‌اپ مدیریت کنید. فیس‌بوک امیدوار است افراد با اهداف حواله‌جات و پرداخت‌های P2P از Novi استفاده کنند.

هنوز مشخص نیست که آیا دیگر اعضای انجمن Libra برنامه‌ای برای ارائه خدمات مبتنی بر Libra به‌صورت هم‌زمان دارند یا خیر. این اعضا نام‌های آشنایی دارند همچون: Farfetch، Lyft، Shopify، Uber و Spotify.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)