خانهاخبار
پردازنده‌های Snapdragon 875 و Snapdragon 775 در بنچمارک AnTuTu مشاهده شدند

پردازنده‌های Snapdragon 875 و Snapdragon 775 در بنچمارک AnTuTu مشاهده شدند

زمان معرفی پردازنده‌های جدید شرکت کوالکام نزدیک است و ما روز به روز اخبار بیشتری در رابطه با آن‌ها دریافت می‌کنیم
۱۳۹۹/۹/۸

دیگر چیزی به ماه دسامبر باقی نمانده است و این بدین معناست که شرکت کوالکام قرار است به زودی از پردازنده‌های نسل جدید خود رونمایی کند. کوالکام قصد دارد در طی مراسمی از پردازنده پرچمدار خود یعنی Snapdragon 875 در کنار پردازنده میان رده snapdragon 775 پرده بردارد. اکنون به لطف یک خبرنگار چینی مشهور، ما می‌توانیم نگاه بهتری به توانایی‌ها و ویژگی‌های این پردازنده‌ها بیندازیم.
بر اساس گزارش منتشر شده، پلتفرم اولیه‌ای که از پردازنده Snapdragon 875 استفاده می‌کرد؛ توانست امتیاز 740000 در بنچمارک Antutu به ثبت برساند. این بدین معناست که پردازنده آتی کوالکام ۲۵ درصد سریع‌تر از تمام گوشی‌هایی است که از پردازنده Snapdragon 865 plus بهره می‌برند. امتیاز بنچمارک Antutu پردازنده Snapdragon 865 plus حوالی عدد 600000 است.
البته نمی‌توان تنها به امتیازات این نوع بنچمارک اتکا کرد زیرا موارد دیگر در پردازنده تاثیرگذار است. به طور دقیق تر باید دید که عملکرد خام این پردازنده چگونه است و رشته‌های تک هسته‌ای آن چه حجم از کار را می‌توانند تحمل کنند. بهرحال گفته شده که این پردازنده از معماری جدید بهره می‌برد و نوع چینش هسته‌های آن تغییر کرده است. یک هسته قدرتمند بر اساس Cortex X1 کار می‌کند و سرعت کلاک آن 2.84 گیگاهرتز است. این هسته در کنار سه هسته دیگر قرار گرفته که این سه هسته بر اساس Cortex A78 هستند و سرعتی معادل 2.42 گیگاهرتز دارند. هسته‌های مبنتی بر مصرف کم نیز بر اساس cortex A55 کار می‌کنند و سرعت آن‌ها به 1.8 گیگاهرتز می‌رسد. در قسمت گرافیکی، پردازش اینگونه فعالیت‌ها بر عهده Adreno 660 خواهد بود. این پردازنده بر اساس معماری کاملا جدید ۵ نانومتری ساخته خواهد شد.

image


متاسفانه در حال حاضر هیچگونه اطلاعاتی در رابطه با معماری پردازنده Snapdragon 775G در دست نیست. این پردازنده قرار است جایگزین چیپست Snapdragon 765G بشود. با این حال امتیاز بدست آمده در بنچمارک antutu نویدبخش بهبودهای مناسبی است. این پردازنده توانسته است به امتیاز 530000 در این بنچمارک دست یابد و در مقایسه با پردازنده Snapdragon 765G که امتیاز 320000 ثبت کرده بود؛ یک پیشرفت چشمگیر محسوب می‌شود. این بدین معناست که پردازنده جدید از نسل قدیمی خود ۶۵ درصد عملکرد بهتر خواهد داشت.
در نظر داشته باشید که حتی اگر این امتیازها درست باشد؛ باید بدانید که این آزمایش‌ها بر روی یک مدل اولیه صورت گرفته است و عملکرد آن بر روی گوشی‌های هوشمند می‌تواند بسیار متفاوت باشد. البته برای آشنایی بیشتر با این پردازنده‌ها باید تا زمان معرفی رسمی آن‌ها منتظر بمانیم.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)