خانهاخبار
10 بازی با روایت داستانی قدرتمند که طرفداران عنوان The last of Us باید آن‌ها را تجربه کنند

10 بازی با روایت داستانی قدرتمند که طرفداران عنوان The last of Us باید آن‌ها را تجربه کنند

داستان همیشه به عنوان یکی از نکات مهم یک بازی ویدئویی محسوب می‌شود. روایت داستانی می‌تواند یک بازی را به اوج خود برساند یا اینکه در صورت عدم پرداخت خوب به آن موجب شکست عنوان مذکور شود.
۱۳۹۹/۹/۸

فرانچایز The last of us تنها عنوانی نیست که از بنیه داستانی قوی بهره می‌برد. ما برای طرفداران عناوین شرکت ناتی داگ لیستی را مهیا کرده‌ایم که در آن به قدرتمندترین بازی‌ها از نظر داستانی اشاره شده است. البته این لیست تنها برای طرفداران این عنوان نیست بلکه تمامی گیمرها باید حداقل یک بار این بازی‌ها را تجربه کنند.
همانطور که می‌دانید بازی The last of us در سال ۲۰۱۳ عرضه شد و توانست به سرعت در دل گیمرها جای باز کند و به محبوبیت بسیار بالایی دست یافت. داستان بازی در دنیایی آخرالزمانی در کشور آمریکا آغاز می‌شود و سرنوشت انسان‌ها در دستان قاچاقی خسته و دختربچه‌ای نوجوان است. این بازی نه تنها در زمینه گرافیکی خارق‌العاده عمل کرده بلکه نویسندگان داستان بازی را طوری بسط داده‌اند که تقریبا غیرممکن است نتوانید به کارکترهای این بازی وابسته شوید. روایت داستان بازی طوری نگاشته شده است که احساسات شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
در تابستان سال ۲۰۲۰ بالاخره نسخه دوم عنوان The last of Us معرفی شد. در زمان عرضه این بازی بازخوردهای متفاوت و گاها عجیبی از طرفداران قدیمی این سری و منتقدان دریافت کرد. با وجود تمامی انتقادها، این سری توانست بسیاری از کاربران را با داستان شدید احساسی و گیم پلی جذاب راضی نگه دارد. هر دو بازی گیم پلی معادل ۲۰ تا ۳۰ ساعت ارائه می‌دهند و پس از آن پایان می‌یابند. اما طرفداران این سری نگران نباشند زیرا عناوین مشابه دیگری وجود دارد که می‌توانند آن را تجربه کنند و ما اکنون به ۱۰ مورد از بهترین‌ آن‌ها خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.


بازی Detroit: become humam امتیاز متاتریک: ۷۸

image


معمولا اکثر گیمرها عنوان Detroit become humam را با بازی The last of Us در یک گروه‌بندی قرار نمی‌دهد زیرا نحوه گیم پلی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. اما با این حال از دیگر جهات شباهت‌هایی بسیار نسبت به هم دارند.
این عنوان همانند بازی The last of Us در آینده‌ای نزدیک اتفاق می‌افتد. این عنوان به شدت تحت تأثیر داستان و پیشرفت کارکتر پیش می‌رود. کاربران در هر چپتر به وضوح مشاهده خواهند کرد که تصمیمات آن‌ها چه تاثیری بر روی روند بازی می‌گذارد و کاراکتر بازی چگونه تکامل می‌یابد.


عنوان Until down 2015 امتیاز متاتریک: ۷۹

image


این عنوان برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و در ژانر اکشن و وحشت ساخته شده است. داستان بازی در مورد ۸ دوست است که در کابینی جمع شده‌اند و در تلاش هستند تا شب را به سلامت صبح کنند و خود را نجات دهند. در طول بازی، کاربران می‌توانند هر هشت کاراکتر را کنترل کنند.
هر زمان که جهت دوربین تغییر پیدا می‌کند، شما اطلاعات بیشتری در مورد هر یک از کاراکترهای بازی به دست خواهید آورد. همانند بازی Detroit: become humam شما با توجه به انتخابات و دیالوگ‌هایی که انجام می‌دهید؛ رشته‌های داستانی متفاوتی را تجربه خواهید کرد.


عنوان Death Stranding 2019 امتیاز متاتریک: ۸۲

image


این بازی توسط شرکت کوجیما پروداکشنز ساخته شده است و تصمیم ساخت آن پس از شکست پروژه دیگری، گرفته شد. بازی Death Stranding حول باربری به نام سم پورتر بریجز است که در دنیای آخرالزمانی کشور آمریکا زندگی می‌کند.
کاربران هنگام انجام این بازی درخواهند یافت که در ژانری علمی تخیلی و پیچیده پا گذاشته‌اند. اکثر تایم بازی شما مشغول تحویل بار خواهید بود و باید مراقب باشید تا با موجودات عجیب ساحلی روبه‌رو نشوید و باید در تلاش باشید تا از آن‌ها دوری کنید. این موجودات که BT نام دارند از داخل خرابی ایجاد می‌کنند و با باران‌هایی به نام TimeFall همه چیز را ویران می نمایند.

عنوان Uncharted: Nathan drake collection امتیاز متاتریک: ۸۶

image


عنوان Nathan Drake collection مجموعه‌ای است از ریمستر سه نسخه اول سری بازی Uncharted که توسط استودیو خوش نام ناتی داگ عرضه شد. داستان این عنوان درباره یک شکارچی گنج به نام نیتن دریک است. این شخص سراسر جهان را سفر می‌کند و حتی جان خود را به خطر می‌اندازد تا اشیاء عتیقه با ارزش را پیدا کند. علاوه بر این وی به جستجوی شهرهای گمشده می‌رود و در این بین سعی در حل معماهای خطرناک دارد.
سری بازی‌های Uncharted تاکنون به علت داستان نویسی فوق العاده و جزییات بسیار بالای کاراکترهای اصلی آن ستایش شده است. هرچند داستان بازی Uncharted بشدت با بازی The last of Us فرق دارد اما در زمینه گیم پلی و طراحی هنری به آن شبیه است.

عنوان Horizon zero Down امتیاز متاتریک: ۸۹

image


بازی Horizon zero Down یک عنوان سوم شخص اکشن محور است که در قرن ۳۱ میلادی در جریان است. این عنوان توانسته است جایزه برترین دستاورد در حوزه داستان نویسی بازی‌های ویدیویی را به دست بیاورد. عنوان Horizon zero Down دنیایی تاریک را به تماشاگران ارائه می‌دهد که در آن جانورانی ماشینی حکمرانی می‌کنند.
پروتاگونیست اصلی بازی شکارچی شجاعی است به نام الوی که هیچ گونه ضعفی در مقابل ربات‌های اشغال‌گر دنیای انسان‌ها نشان نمی‌دهد. کاربرانی که از فضای آخرالزمانی لذت می‌برند نباید تجربه این عنوان را از دست بدهند. این بازی در زمینه جهان سازی و گرافیک بصری جزو عناوین خاص و قدرتمند است.


عنوان The walking Dead: A telltale game series امتیاز متاتریک:۸۹

image

بازی The walking Dead در میان بازی‌های آخرالزمانی و زامبی محور یک عنوان بشدت خاص و دلهره‌آوری است. استودیو Telltale بازی را به گونه‌ای ساخته است که هر یک از کاربران اتفاقات متفاوتی را تجربه کنند و گیم پلی بازی آنان را وادر می‌سازد تصمیمات دشوار و سرنوشت سازی را اتخاذ کنند. نتیجه این تصمیمات ممکن است به صحنه‌های غم‌انگیز و تراژدیک ختم شود.
داستان این بازی پیرامون پرفسوری از کار برکنارشده به نام لی اورت می‌گذرد که در طول بازی دختری جوان به نام کلمنتاین را نجات می‌دهد. رابطه‌ پدر دختری میان این دو و تلاش آن‌ها برای زنده ماندن میان هیولاهایی ناشناخته برای طرفداران سری The last of Us بسیار آشنا خواهد بود.


عنوان The Witcher 3 امتیاز متاتریک: ۹۳

image


شما در این بازی دوباره در نقش گرالت قرار خواهید گرفت. وی یک جادوگر افسانه‌ای است و در این بازی پای به یک ماجراجویی تازه گذاشته تا از افرادی محافظت کند که برای وی واقعا عزیز هستند. در سومین قسمت از فرانچایز ویچر، گرالت خود را آماده می‌کنید تا با Wild Hunt روبه‌رو شود. Wild Hunt گروهی از موجودات ماوراطبیعی و مرموز هستند و می‌خواهد سیری را بگیرند.
اخیرا محبوبیت سری ویچر به علت پخش اقتباس تلویزیونی نتفلیکس از آن، افزایش داشته است. این بازی بر اساس رمانی فانتزی ساخته شده است و عنوان The Witcher 3 آخرین بازی این سری محسوب می‌شود.


عنوان Bishock infinite 2013 امتیاز متاتریک: ۹۴

image


این بازی اول شخص شما را در ژانر استیم پانک قرار می‌دهد. اگر در رابطه با این ژانر اطلاعاتی ندارید؛ باید بدانید که در دسته علمی تخیلی قرار دارد با این تفاوت که در زمان گذشته اتفاق می‌افتد و انسان به‌جای ماشین‌های الکترونیکی از موتورهای اسب بخار استفاده می‌کنند. بازی در سال ۱۹۱۲ و در شهری به نام کلمبیا جریان دارد. این شهر آمریکایی در آسمان‌ها قرار گرفته است. کاربران در نقش کارآگاهی سابق به نام بوکر دویت قرار می‌گیرند که پیش‌تر عضو انجمن کارآگاهان بوده است. او اکنون که در قرض و افسردگی غرق شده است؛ مأموریتی به منظور نجات دختری خاص به نام الیزابت کامستاک می‌پذیرد، اما این ماموریت ساده تبدیل به یک ماجراجویی پر قوس و کشش می‌شود که او تا آخر عمرش فراموش نخواهد کرد.
داستان، گرافیک و شخصیت پردازی عنوان BioShock infinite همگی در کنار یکدیگر شاهکاری را خلق کرده‌اند که می‌توان آن سنت شکنانه خواند. این بازی با حضور خود در مراسم E3 توانست ۴ جایزه متفاوت را مال خود کند که می‌توان به جوایز بهترین نمایش و بهترین بازی سال اشاره کرد.


عنوان God Of War 2018 امتیاز متاتریک: ۹۴

image


در سری بازی‌های God Of War شما در دنیایی پا می‌گذارید که براساس افسانه‌های یونانی و نورس ساخته شده است. این بازی که در ژانر اکشن ماجراجویی قرار دارد، داستان کریتوس جنگجوی اسپارتی و پسر زئوس را به نمایش می‌گذارد. این بازی با عرضه در سال ۲۰۱۸ توانست غوغایی به پا کند و جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین بازی سال، جایزه بهترین کارگردانی و جایزه بهترین بازی اکشن ماجراجویی را مال خود کند.
عنوان God Of war داستان خود را از کنسول پلی استیشن ۲ آغاز کرد و قرار است ادامه آن را در سال ۲۰۲۱ بر روی پلی استیشن ۵ و با نام God of war: Ragnarok مشاهده کنیم.


عنوان Red Dead Redemption 2 امتیاز متاتریک:۹۷

image


طرفدارانی که حس می‌کنند بازی The last of Us کوتاه بوده است باید بازی Red dead redemption 2 را امتحان کنند. دنیای این بازی به قدری بزرگ است که می‌توان در آن ساعت‌ها به گشت و گذار بپردازید. این بازی توسط شرکت Rockstar Games ساخته شده است و پیش درآمدی بر داستان Red dead redemption 2010 است.
برای اتمام تنها فعالیت‌های داستانی به ۴۰ تا ۶۰ ساعت زمان نیاز خواهید داشت. در این بازی جهان باز به شدت منفغل، شما ماجراجویی‌های یاغی‌ای به نام آرتور مورگان را دنبال خواهید کرد. در این بازی کارهای قابل انجام تمامی ندارند و شما می‌توانید خود را به مراحل اصلی، مراحل فرعی، تعقیب و گریز و شکار مشغول کنید. همچنین می‌توانید روابط خود را با کاراکترهای بازی بهبود ببخشید.
در آخر باید عنوان کنیم که دسته‌بندی این لیست به ترتیب امتیاز متاتریک است و هر یک از این عناوین نه تنها در زمینه داستانی بلکه در باقی بخش‌ها حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

...

۱۳۹۹/۹/۱۰
جای days gone توی این لیست به شدت خالیه