خانهاخبار
اتحادیه اروپا به استفاده از برچسب امتیاز تعمیرپذیری روی محصولات الکترونیکی رای داد

اتحادیه اروپا به استفاده از برچسب امتیاز تعمیرپذیری روی محصولات الکترونیکی رای داد

به‌زودی تمام محصولات الکترونیکی برای فروش در کشورهای اروپایی باید برچسبی داشته باشند که میزان تعمیرپذیری آن‌ها را نشان می‌دهد. فرانسه از ماه ژانویه این کار را آغاز می‌کند.
۱۳۹۹/۹/۷

پارلمان اروپا چهارشنبه به نفع لایحه‌ای رای داد که به توسعه و معرفی اجباری برچسب‌های شفاف، در معرض دید و آسان-فهمی می‌انجامد که اطلاعاتی را درباره طول عمر تخمینی دستگاه و میزان تعمیرپذیریِ آن در زمان خرید ارائه می‌کند. این لایحه ۳۹۵ رای موافق، ۹۴ رای مخالف و ۲۰۷ رای ممتنع داشت. یکی از فعالان این پروژه در خصوص آن می‌گوید:

امیدواریم این اتفاق به اقدام سریع نهادهای مربوطه به منظور افزودن اجباری امتیاز تعمیرپذیری در همه محصولات برقی و الکترونیکی در سراسر اتحادیه اروپا منجر شود، و به مصرف‌کنندگان کمک کند تا خرید آگاهانه‌تری داشته باشند.

فرانسه از ماه ژانویه توزیع برچسب‌های امتیاز تعمیرپذیری را برای تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و سایر وسایل الکترونیکی آغاز خواهد کرد. اتریش هم مالیات مربوط به خدمات تعمیر را کاهش می‌دهد و به سرویس‌های تعمیراتی سوبسید خواهد داد. این برچسب‌ها رده امتیازی از صفر تا ده خواهند داشت.

هدف از این لایحه این است که مصرف‌کنندگان در نهایت کالاهایی را انتخاب کنند که تعمیرشان آسان‌تر است. قبلا ۷۷ درصد از اروپایی‌ها در یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۴ اعلام کرده بودند که ترجیح می‌دهند به‌جای تعویض دستگاه‌ها آن‌ها را تعمیر کنند. ۷۹ درصد از شرکت‌کنندگان آن نظرسنجی گفته بودند که موافق تسهیل شرایط تعمیر و تعویض قطعات توسط تولیدکنندگان محصولات مختلف هستند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)