خانهاخبار
اندروید 12 می‌تواند دریافت برخی از آپدیت‌های سیستمی را آسان‌تر کند

اندروید 12 می‌تواند دریافت برخی از آپدیت‌های سیستمی را آسان‌تر کند

بر اساس شواهدی که از تغییرات سیستم عامل اندروید به دست آمده، ظاهر گوگل در پی اعمال قابلیتی است که امکان دریافت به‌روزرسانی‌های سیستمی را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند.
۱۳۹۹/۹/۷

گوگل پروژه Mainline را با هدف بهبود دسترسی به آپدیت‌های اندروید راه‌اندازی کرد و به‌زودی با انتشار اندروید ۱۲ ممکن است شاهد تحولات بزرگ‌تری در زمینه آپگریدهای این سیستم عامل باشیم. کاربری در وب‌سایت XDA Developers دریافته که گوگل Android Runtime یا ART را به یک ماژول Mainline تبدیل کرده تا امکان ارسال آپدیت‌های مهم سیستمی از طریق پلی استور فراهم شود.

اندروید ران‌تایم بایت‌کد اپلیکیشن‌های اندرویدی را به دستورالعمل‌های بومی دستگاه ترجمه می‌کند. در نتیجه، اگر گوگل بخواهد شیوه ترجمه کدهای اندروید ۱۲ (یا نسخه‌های بعدی) را تغییر دهد، می‌تواند به‌جای اتکا بر به‌روزرسانی‌های متداول سیستم عامل آن‌ها را به‌طور مستقیم منتشر کند. با این روش لازم نیست هفته‌ها یا ماه‌ها منتظر بمانید تا بهینه‌سازی‌های سیستمی یا اصلاحات امنیتی برایتان عرضه شود.

این تغییر می‌تواند تاثیرات ملموسی بر دستگاه‌ها و اپلیکیشن‌های مورداستفاده شما داشته باشد. XDA می‌گوید گوگل با کمک اندروید ران‌تایم قادر خواهد بود تا یکپارچگی بیشتری را در میان تمام دستگاه‌های اندرویدی به ارمغان بیاورد. منتها این رویکرد جدید باعث می‌شود که موبایل‌سازان نتوانند برخی از شخصی‌سازی‌های خود را در محصولاتشان اعمال کنند.

با این حال باید صبر کنیم تا ببینیم گوگل در نهایت چه تصمیمی خواهد گرفت. نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که به‌روزرسانی‌های اندرویدی برای کاربران اهمیت دارند. اندروید ۱۲ با این قابلیت می‌تواند مشکل تاخیر در دریافت آپدیت‌ها را تا حدی برطرف کند و ناسازگاری‌ها را مرتفع سازد. علاوه بر این، اگرچه این قابلیت باعث نمی‌شود که تمام مشکلات مربوط به آپدیت‌های اندروید از بین برود، اما به‌لحاظ امنیتی هم شرایطی فراهم خواهد شد تا واکنش سریع‌تری به آسیب‌پذیری‌های روز صفر صورت بگیرد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)