خانهاخبار
انویدیا کارت‌های گرافیکی RX30 لپ‌تاپ را در ماه ژانویه عرضه می‌کند

انویدیا کارت‌های گرافیکی RX30 لپ‌تاپ را در ماه ژانویه عرضه می‌کند

شرکت انویدیا در زمینه تولید کارت‌های گرافیک جز سرآمدان این صنعت محسوب می‌شود. اکنون این شرکت قصد دارد سری پرچمدار خود را برای لپ‌تاپ‌ها عرضه کند.
۱۳۹۹/۹/۷

به نظر می‌رسد شرکت انویدیا در حال ایجاد آماده‌سازی‌های لازم برای عرضه کارت‌های گرافیکی جدید سری RTX 3080 بر روی لپ‌تاپ‌های گیمینگ است. طبق گزارشی که اکنون منتر شده است؛ این لپ‌تاپ‌ها در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ عرضه خواهند شد و از پردازنده‌های Ryzen شرکت AMD برخوردار خواهند بود.
طبق گزارشی که وبسایت WCCFTECH ارائه داده؛ رنج جدیدی از کارت‌های گرافیکی سری RX30 به‌زودی بر روی لپ‌تاپ‌ها قرار خواهند گرفت. نسخه لپ‌تاپی این کارت‌های گرافیکی شامل RTX 3080، RTX 3070 و مدل معرفی نشده RTX 3060W می‌شود. طبق این گزارش، لپ‌تاپ‌هایی که مجهز به کارت گرافیک RTX3080 و RTX3070 هستند؛ در ماه ژانویه سال آینده عرضه خواهند و شرکت‌های ایسوس و ام اس ای به عنوان شرکای تجاری انویدیا، اولین لپ‌تاپ‌های مجهز به این کارت‌های گرافیک را عرضه خواهند کرد. در حال نحوه قیمت‌گذاری این نوع لپ‌تاپ نامشخص است، هر چند انتظار می‌رود رنج قیمت لپ‌تاپ‌های مجهز به کارت گرافیک RTX3060 از ۹۹۹ دلار آغاز خواهد شد.
همچنین قیمت لپ‌تاپ‌های مجهز به کارت‌های گرافیکی RTX3070 از ۱۲۹۹ دلار شروع می‌شود در حالی که لپ‌تاپ تعبیه شده به کارت گرافیک RTX 3080 قیمتی نزدیک به ۱۹۹۹ دلار خواهد داشت. علاوه بر این،  کارت‌های گرافیکی این سری در دو نسخه MAX-Q و Max-P تولید خواهند شد. نسخه‌ Max-Q سرعت کلاک کمتری دارد و برای لپ‌تاپ‌های ظریف و سبک در نظر گرفته شده است در حالی که نسخه Max-P قدرتی نزدیک به نسخه کامپیوتری این کارت‌ها ارائه می‌دهد. البته در گزارش عنوان شده است که کارت گرافیکی RTX3080 تنها استثنای این سری محسوب می‌شود و در نسخه Max-Q تولید خواهد شد. این تصمیم به احتمال زیاد به دلیل مصرف بالای برق این کارت گرافیک اتخاذ شده است.
البته باید در نظر داشت که خبر در حال حاضر به صورت غیر رسمی است و شرکت انویدیا هنوز برنامه‌های خود برای این سری از کارت‌های گرافیک اعلام نکرده است. با این حال سری کارت‌های گرافیک RX30 چندین ماه است که برای کامپیوترها عرضه شده‌اند، بنابراین نسخه‌ لپ‌تاپ آن‌ها به زودی عرضه می‌گردد. علاوه بر این، شرکت AMD پردازنده‌های سری Ryzen 4000 برای لپ‌تاپ‌ها را به تعویق انداخته است تا کارت گرافیک میان رده RTX3060 برای لپ‌تاپ‌ها عرضه شود. بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که در این نسل سری پردازنده‌های Zen 2 با کارت‌های گرافیکی قدرتمند عملکرد بهتری ارائه خواهند داد. با این حال امکان دارد AMD سری پردازنده‌های لپ‌تاپ Cezanne را معرفی کند و آن را تحت نام Ryzen 5000 عرضه نماید. البته برای اخبار بیشتر باید منتظر بمانیم.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)