خانهاخبار
مراسم رونمایی از اسنپدراگون 875 با همکاری شیائومی و وان پلاس برگزار می‌شود

مراسم رونمایی از اسنپدراگون 875 با همکاری شیائومی و وان پلاس برگزار می‌شود

بر اساس گزارشی تازه به‌نظر می‌رسد که کوآلکام امسال اسنپدارگون 875 را در مراسمی در اول دسامبر معرفی می‌کند و از شرکت‌هایی مثل شیائومی، سونی و وان پلاس کمک خواهد گرفت.
۱۳۹۹/۹/۷

کوآلکام تقریبا آماده است تا از چیپست پرچمدار نسل بعدی خود یعنی اسنپدراگون ۸۷۵ پرده بردارد. این تراشه احتمالا در رویدادی در اوایل ماه دسامبر با همکاری شیائومی و وان پلاس معرفی خواهد شد. بر اساس گزارش جدید وب‌سایت MyFixGuide مراسم اسنپدراگون سامیت در تاریخ ۱ و ۲ دسامبر ساعت ۱۸:۳۰ عصر به وقت ایران برگزار می‌شود.

این مراسم به‌سبب همه‌گیری ویروس کرونا به‌صورت آنلاین پخش می‌شود و از طریق وب‌سایت کوآلکام در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. با این حال، نکته جالب توجه درباره اسنپدراگون سامیت ۲۰۲۰ حضور شرکت‌های بزرگی برای همکاری در برگزاری این مراسم است.

در این گزارش آمده که مدیرعامل و موسس شیائومی، لی جون، قرار است به جمع میزبانان اسنپدراگون سامیت بپیوندد. همچنین، مدیر ارشد بازاریابی وان پلاس، کایل کیانگ، و مدیر بخش ارتباطات موبایلی سونی، میتسویا کیشیدا، نیز به این رویداد می‌روند. اگرچه هنوز هیچ‌کدام از این شرکت‌ها به‌صورت رسمی حضور خود را در این مراسم تایید نکرده‌اند ولی از این گزارش می‌توانیم حدس بزنیم که شرکت‌های نام‌برده جزو اولین برندهایی خواهند بود که از اسنپدراگون ۸۷۵ استفاده می‌کنند.

لی جون قرار است درباره روابط درازمدت شیائومی و کوآلکام صحبت کند و از قرارداد جدید توسعه محصولات آن‌ها سخن بگوید. کایل کیانگ پیرامون بحث بازی‌های موبایلی صحبت خواهد کرد و احتمالا از اخباری در زمینه همراهی وان پلاس و اپیک گیمز خبر می‌دهد. میتسویا کیشیدا هم احتمالا به جنبه دیگری از حوزه گیمینگ موبایلی می‌پردازد.

از دیگر چهره‌های مهم روز نخست رویداد اسنپدراگون سامیت ۲۰۲۰ می‌توانیم به نیکی پالمر، مدیر ارشد محصول ورایزن، اشاره کنیم. او به همراه نائوکی تانی، از مدیران شرکت NTT DOCOMO، درباره 5G صحبت می‌کند. و موسس و مدیرعامل Hugging Face، کلمنت دیلانگ، نیز بحث هوش مصنوعی را مطرح خواهد کرد.

اسنپدراگون ۸۷۵ تاکنون در چند گزارش مشاهده شده است. شایعات نشان می‌دهند که این تراشه با همکاری سامسونگ ساخته می‌شود و از فرآیند تولید ۵ نانومتری استفاده می‌کند. خود سامسونگ هم قرار است در تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ از همین فرآیند بهره بجوید. با این حال، معماری اسنپدراگون ۸۷۵ نسبت به نسل‌های قبلی تغییر می‌کند. معماری هشت هسته‌ای تراشه‌های این شرکت به ۱+۳+۴ تقسیم می‌شود که ۱ هسته دارای بیشترین توان خواهد بود و احتمالا همان هسته کورتکس X1 است. سایر هسته‌ها با توجه به وظایف اجرایی تقسیم‌بندی می‌شوند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)