خانهاخبار
سامسونگ از دو گوشی Galaxy A02s و Galaxy A12 به صورت رسمی رونمایی کرد

سامسونگ از دو گوشی Galaxy A02s و Galaxy A12 به صورت رسمی رونمایی کرد

سامسونگ هم‌اکنون از سری جدید گوشی‌های اقتصادی خود برای سال ۲۰۲۱ رونمایی کرد. این دو گوشی با نام‌های Galaxy A02s و Galaxy A12 به بازار عرضه خواهند شد.
۱۳۹۹/۹/۵
image



سامسونگ هم‌اکنون از سری جدید گوشی‌های اقتصادی خود برای سال ۲۰۲۱ رونمایی کرد. این دو گوشی با نام‌های Galaxy A02s و Galaxy A12 به بازار عرضه خواهند شد. این دو گوشی در زمینه عمر طولانی باتری، صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، دوربین قدرتمند و قیمت با دستی پر آمده‌اند. گوشی Galaxy A02s مدل مقرون به‌صرفه و کم قیمت است اما هر دو گوشی با مبلغی کمتر از ۲۰۰ یورو به فروش خواهند رسید.
در رابطه با گوشی Galaxy پیش‌تر نیز اطلاعاتی منتشر شده بود و برخی از منابع خبری شروع به افشا مشخصه آن کردند. با این حال کسی انتظار گوشی Galaxy A02s را نداشت و سامسونگ با معرفی این گوشی، همه را سوپرایز کرده است.
گوشی Galaxy A02s
گوشی Galaxy A02s از صفحه نمایش ۶.۵ اینچی با پنل TFT بهره می‌برد. وضوح این صفحه نمایش از نوع HD+ است و ظاهر آن بر اساس Infinity-V طراحی شده است. در درون ناچ این گوشی، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته که گشودگی دیافراگم آن برابر با f/2.2 است. این گوشی در پنل پشتی از دوربینی سه گانه بهره می‌برد که وظیفه ثبت تصاویر با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی است. دو سنسور ۲ مگاپیکسلی دیگر نیز به منظور تشخیص عمق و ثبت تصاویر ماکرو استفاده می‌شوند.

image



نام و سازنده پردازنده این گوشی توسط سامسونگ اعلام نشد با این حال پردازنده گوشی Galaxy A02s هشت هسته قدرت دارد و سرعت کلاک آن بر روی رقم ۱.۸ گیگاهرتز تنظیم شده است. رم اجرایی گوشی ۳ گیگابایت است و ظرفیت‌ حافظه داخلی آن ۳۲ گیگابایت است. این گوشی تنها در یک ورژن از نظر ذخیره‌سازی تولید می‌شود و کاربران برای افزایش فضای آن می‌توانند از میکرو اس‌دی تا حجم ۱ ترابایت استفاده کنند. البته در آینده احتمال دارد سامسونگ نسخه‌هایی با ظرفیت بیشتر را روانه بازار کند. ظرفیت باتری این گوشی ۵۰۰۰ میلی آمپر است و از تکنولوژی شارژ سریع ۱۵ واتی بهره می‌برد.
گوشی Galaxy A02s به اسکنر تشخیص اثر انگشت مجهز نشده است و جزو معدود گوشی‌های سال ۲۰۲۱ خواهد بود که از چنین قابلیتی بهره نمی‌برد.

image



گوشی Galaxy A12
گوشی Galaxy A12 نیز در رنج گوشی‌های مقرون به صرفه و اقتصادی قرار می‌گیرد اما از برادر کوچکتر خود قیمت بالاتری خواهد داشت. این گوشی از نظر صفحه نمایش همانند گوشی Galaxy A02s است و از صفحه نمایش ۶.۵ اینچی HD+ بهره می‌برد و نوع پنل آن TFT است. با این در بخش پردازنده با تفاوت‌هایی روبه‌رو هستیم. این گوشی به پردازنده هشت هسته‌ای مجهز شده  که چهار هسته آن بر روی سرعت ۱.۸ گیگاهرتز تنظیم شده است. چهار هسته دیگر آن بر روی سرعت ۲.۳ گیگاهرتز کار می‌کنند.

image



رم اجرایی این گوشی برابر با ۴ گیگابایت است و در سه نسخه ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی تولید می‌شود.البته حافظه رم آن در برخی نسخه‌ها ۳ و در برخی دیگر ۶ گیگابایت خواهد بود.  همچنین اسلات میکرو اس‌دی در آن وجود دارد تا بتوان ظرفیت ذخیره‌سازی آن را افزایش داد. دوربین سلفی این گوشی توسط سنسوری ۸ مگاپیکسلی تغذیه می‌شود که گشودگی روزنه دیافراگم آن برابر با f/2.0 است. در پنل پشتی دوربینی سه‌گانه قرار گرفته که سنسور اصلی آن وضوحی ۴۸ مگاپیکسلی دارد. دو دوربین دیگر ۵ و ۲ مگاپیکسل وضوح دارند و به منظور تشخیص عمق و ثبت تصاویر ماکرو به کار گرفته می‌شوند.
همانند گوشی Galaxy A02s، این گوشی نیز از باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپری برخوردار است و از تکنولوژی شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی برخلاف گوشی Galaxy A02s، از پلتفرم امنیتی Knox و اسکنر تشخیص اثر انگشت بهره می‌برد. اسکنر اثر انگشت این گوشی در کناره آن قرار دارد.


تاریخ عرضه به بازار
گوشی Galaxy A02s در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می‌شود و در ۴ رنگ آبی، قرمز، مشکی و سفید موجود خواهد شد. قیمت درنظر گرفته شده برای این گوشی معادل ۱۵۰ یورو است.
سامسونگ قصد دارد گوشی Galaxy A12 را در ماه ژانویه در اروپا عرضه کند. مدل ۶۴ گیگابایتی ۱۷۹ یورو قیمت‌گذاری شده است و مدل ۱۲۸ گیگابایتی با مبلغ ۱۹۹ یورو فروخته می‌شود. این گوشی نیز همانند Galaxy A02s در چهار رنگ مشکی، آبی ، قرمز و سفید عرضه خواهد شد.
هنوز تاریخ عرضه دقیق این گوشی‌ها اعلام نشده است و تعداد آن‌ها برای هر منطقه فرق خواهد کرد. احتمال می‌رود این دو گوشی همزمان با سری گوشی‌های پرچمدار S21 در دسترس همگان قرار گیرند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)