خانهاخبار
گوشی Poco M3 به صورت رسمی معرفی شد

گوشی Poco M3 به صورت رسمی معرفی شد

شرکت Poco در سال ۲۰۱۸ با معرفی گوشی Pocophone F1 توانست انقلابی در این صنعت به پا کند.
۱۳۹۹/۹/۴

شرکت Poco در سال ۲۰۱۸ با معرفی گوشی Pocophone F1 توانست انقلابی در این صنعت به پا کند. این گوشی در آن زمان از پردازنده Snapdragon 845 بهره می‌برد و با مشخصات سخت‌افزاری قابل قبولی که داشت، توانست به فروش نسبتا خوبی دست یابد. با این وجود شرکت شیائومی در سال ۲۰۱۹ زیرمجموعه خود را به حالت استندبای برد و به نحوی به آن فرصت استراحت داد. البته اخیرا گوشی‌های Poco به علت تغییر استراتژی شرکت مادر برخی از طرفداران خود را از دست داده‌اند. با این وجود شرکت Poco در ماه دسامبر سال جاری با معرفی گوشی Poco X3 NFC توانست باری دیگه همگان را شگفت زده کند. این گوشی در ازای قیمتی که برای آن پرداخت می‌کنید؛ امکانات غیرقابل وصف و فوق‌العاده‌ای در اختیارتان قرار می‌دهد که آن‌ها را در کمتر گوشی هوشمندی در این رنج دیده‌ایم. از قابلیت‌های این گوشی می‌توان به صفحه نمایش با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز، باتری حجیم ۵۱۶۰ میلی آمپری ( در کشور هند با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری عرضه شد)، شارژ سریع ۳۳ واتی و پردازنده Snapdragon 732G اشاره کرد. امروز شرکت Poco گوشی Poco M3 را به صورت رسمی معرفی کرد. این گوشی نوید حکمرانی جدید در حوزه گوشی‌های مقرون به‌صرفه و اقتصادی می‌دهد. این گوشی قابلیت‌های بسیاری جذابی در اختیار دارد که دل هر کاربری را با خود می‌برد. علاوه بر امکانات گوشی، شرکت Poco در روز جمعه سیاه پیشنهادی وسوسه‌انگیز برای کاربران فراهم کرده است. اکنون بهتر است در رابطه با قابلیت‌های این گوشی بیشتر صحبت کنیم.
 

صفحه نمایش و پردازنده

گوشی Poco M3 از صفحه نمایش ۶.۵۳ اینچی با رزولوشن Full HD+ بهره می‌برد. پنل این صفحه نمایش از نوع LCD است و نسبت ابعاد تصویر آن برابر با رقم 19:5:9 است. دوربین سلفی نیز در ناچ قطره‌ای این گوشی جای خوش کرده است. متاسفانه این گوشی از رفرش ریت ۶۰ هرتز بهره می‌برد، هرچند برای یک گوشی اقتصادی این رقمی استاندارد محسوب می‌شود. صفحه نمایش گوشی توسط شیشه گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود و علاوه بر این، گوشی مذکور گواهینامه نور آبی TUV Rheinland’s را دریافت کرده است.

image


قلب تپنده گوشی پردازنده Snapdragon 662 است. طبق سخنان سخنگوی شرکت، این پردازنده برای گوشی Poco M3 انتخابی عالی است زیرا این پردازنده قیمتی کمتر و عملکردی بهتری نسبت به پردازنده Snapdragon 665 دارد. پردازنده Snapdragon 665 پیش‌تر در برخی دیگر از گوشی‌های میان رده همچون ردمی نوت ۸ استفاده شده بود. وظیفه فعالیت‌های گرافیکی این این چیپست برعهده پردازنده گرافیکی Adreno 610 است. شما با قرار دادن تنظیمات گرافیکی بر روی رنج متوسط می‌توانید بازی‌های قوی و معمولی را انجام دهید. این گوشی در بخش ارتباطات از فناوری 4G پشتیبانی می‌کند و طبق معمول از دو اسلات سیم‌کارت بهره می‌برد. در کنار این چیپست رم اجرایی ۴ گیگابایتی قرار گرفته که از نوع LPDDR4X است و قابلیت‌های مولتی تسکینگ گوشی را افزایش می‌دهد. این گوشی در دو نسخه موجود خواهد شد؛ نسخه اول حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی دارد و از نوع UFS 2.1 است. مدل دوم ۱۲۸ حافظه داخلی دارد و از نوع UFS 2.2 است. البته شما می‌توانید از طریق اسلات میکرو اس‌دی ظرفیت گوشی را افزایش دهید.
 

دوربین


این گوشی از دوربینی با سنسور سه‌گانه بهره می‌برد که سنسور ۴۸ مگاپیکسلی نقش دوربین اصلی را ایفا می‌کند. محل قرارگیری دوربین به رنگ مشکلی است و تا کناره‌های گوشی امتداد دارد. این طراحی تا حدی سری اول گوشی‌های پیکسل را بازسازی می‌کند. از مشخصات سنسور اصلی می‌توان به سایز ۱.۲، دیافراگم F/1.79 ، لنز 6P ، اتوفوکوس، پیکسل‌هایی با سایز 0.8um و سوپر پیکسل 1.6um چهار در یک اشاره کرد. سنسور دوم ۲ مگاپیکسل وضوح دارد و به منظور ثبت تصاویر ماکرو استفاده می‌شود. دیافراگم این سنسور f/2.4 است و پیکسل‌های آن اندازه‌ای 1.75um دارند. دوربین سوم نیز مشخصاتی همانند دوربین دوم دارد و به منظور تشخیص عمق استفاده می‌شود. متاسفانه گوشی Poco M3 سنسوری برای ثبت تصاویر اولترا واید ندارد با این حال دوربین اصلی قادر است تا حدودی چنین تصاویری ایجاد نماید.

image


در بخش نرم‌افزاری، گوشی تمام امکانات دوربین موجود MIUI 12 را در اختیار دارد. این امکانات شامل مواردی همچون Night mode، اسکن مدارک، تشخیص هوشمند صحنه و زیبایی هوشمند می‌شود. در بخش فیلمبرداری، این گوشی می‌تواند ویدیوهایی با وضوح ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم ضبط نماید. در وضوح ۷۲۰ نیز تعداد فریم‌ها برابر با ۳۰ خواهند بود.

image


در بخش جلوی دستگاه، دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در درون ناچ قطره‌ای قرار گرفته است. سایز پیکسل‌های این سنسور برابر با 1.12um است و روزنه دیافراگم آن f/2.05 روشنایی جذب می‌کند. این دوربین نیز برخی از امکانات نرم‌افزاری هوشمند را با خود به همراه دارد.
 

باتری، ظاهر و دیگر قابلیت‌های آن


پنل پشتی گوشی Poco M3 به صورت مات است و در سه رنگ مشکی پاور، آبی خنک و زرد Poco عرضه می‌شود. در هنگام معارفه این گوشی، عنوان شد که رنگ زرد Poco، نمادی است که شرکت Poco را معرفی می‌کند. این رنگ از نمای نزدیک بسیار جذاب است و آن را نسبت به دیگر گوشی‌های این رده متمایز می‌کند.
اسکنر اثر انگشت این گوشی در کناره آن قرار دارد. قرارگیری اسکنر اثر انگشت در این بخش تبدیل به ترندی برای گوشی‌های شیائومی در سال ۲۰۲۰ شده است. طبق گفته‌های شرکت Poco، این محل بهترین مکان برای تعبیه کردن اسکنر اثر انگشت است و کاربران می‌توانند گوشی را در هر حالتی بازگشایی نمایند. این سنسور در کناره راست گوشی و پایین دکمه‌ ولوم قرار دارد. در بخش پایینی پورت USB و بلندگوی گوشی جای گرفته است. نکته قابل توجه این است که گوشی Poco M3 همانند گوشی Poco X3 NFC از اسپیکر استریو بهره می‌برد. برای ایجاد صدای استریو این گوشی به صورت همزمان اسپیکرها و بلندگو را فعال می‌کند. شرکت Poco در این زمینه جزو معدود تولیدکنندگانی است که اسپیکرهای استریو برای گوشی‌های مقرون به صرفه خود قرار می‌دهد.

image


در بخش بالا جک ۳.۵ میلی متری صدا به همراه پورت مادون‌قرمز قرار گرفته است. وجود این امکانات در چنین گوشی هوشمندی یک مزیت محسوب می‌شود.
پورت USB-C گوشی از تکنولوژی شارژ سریع ۲۲.۵ پشتیبانی می‌کند که برای شارژ باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری آن مناسب است. می‌توان گفت برگ برنده گوشی Poco در این بخش است زیرا اکثر گوشی‌های مشابه در این رنج از تکنولوژی شارژ سریع ۱۸ واتی بهره می‌برند. بنابراین گوشی M3 با استفاده از تکنولوژی شارژ سریع ۲۲.۵ مقداری سریع‌تر شارژ خواهد شد. شرکت سازنده به منظور جلوگیری از هزینه‌های اضافی برای خریداران، آداپتوری با همین قدرت در جعبه گوشی قرار داده است.
از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به GPS، A-GPS ، GLONASS، شبکه 4G ، اتصال Wi-Fi دو بانده، بلوتوث نسخه ۵ و رادیو FM اشاره کرد. همچنین اندازه این گوشی برابر با 162.3 x 77.3 x 9.6 میلیمتر است و وزنی معادل ۱۹۸ گرم دارد. با توجه به باتری حجیم ۶۰۰۰ میلی آمپری، این گوشی چندان هم سنگین نیست.
اندروید ۱۰ به صورت پیشفرض بر روی گوشی Poco M3 قرار دارد و بر روی رابط کاربری MIUI 12 اجرا می‌شود. البته اندروید نسخه ۱۱ هنگام عرضه برای این گوشی نیز منتشر خواهد شد.
 

قیمت و زمان عرضه


شما برای خرید نسخه ۴/۶۴ باید مبلغی معادل ۱۴۹ دلار پرداخت کنید در حالی که نسخه ۱۲۸ گیگابایتی ۱۶۹ دلار قیمت‌گذاری شده است. چنین قیمتی برای این گوشی واقعا منصفانه به نظر می‌رسد. با این حال شرکت اعلام کرده است که در روز جمعه سیاه قیمت مدل ۶۴ گیگابایتی ۱۲۹ دلار و مدل ۱۲۸ گیگابایتی ۱۴۹ دلار خواهد بود. 
گوشی Poco M3 تمام امکانات لازم برای تکرار موفقیت گوشی Poco X3 NFC را در اختیار دارد. طبق اعلام شرکت Poco، گوشی M3 آخرین محصول این شرکت در سال ۲۰۲۰ خواهد بود. با این حال این شرکت برای سال ۲۰۲۱ برنامه‌های بسیاری در سر دارد.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

علی

۱۳۹۹/۱۲/۱۴
واقعا گوشی معرکه ایه قیمتش هم مناسبه

علی

۱۳۹۹/۹/۲۷
این بیاد ایران بالای ۱۰ تومن به من و شما می فروشنش...
لعنت به همه چیز...