خانهاخبار
سامسونگ از نظر سهم درآمدهای بازار تلویزیون به رکوردی تاریخی دست یافت

سامسونگ از نظر سهم درآمدهای بازار تلویزیون به رکوردی تاریخی دست یافت

بر اساس گزارش‌های جدید، سامسونگ در سه‌ماهه سوم سال 2020 با رشد فروش تلویزیون‌های خود توانسته سهم درآمدهایش را به رقمی تاریخی برساند.
۱۳۹۹/۹/۵

سامسونگ الکترونیکس به رکوردی تاریخی در زمینه سهم بازار جهانی تلویزیون‌ها دست پیدا کرده است. بر اساس گزارش‌ها، این شرکت کره‌ای در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ از نظر میزان درآمدها در مقام نخست دیده می‌شود. نشریه TheKoreaHerald به نقل از شرکت تحقیقاتی Omdia، می‌گوید سامسونگ حالا ۳۳.۱ درصد از سهم درآمدهای بازار جهانی را در دست دارد.

این رقم رکوردی تاریخی برای غول بزرگ کره‌ای محسوب می‌شود. طبق این گزارش، سامسونگ با عملکردی موفق در سه‌ماهه سوم امسال به رقم درآمد ۹.۳ میلیارد دلاری دست یافته و رشد سالانه ۲۲ درصدی را تجربه کرده است.

افزون بر این، سامسونگ در بازه زمانی ماه ژوئیه تا سپتامبر ۱۴.۸۵ میلیون تلویزیون فروخته که حاکی از رشد ۳۹ درصدی است. این شرکت از نظر دستگاه‌های فروخته‌شده حالا ۲۳.۶ درصد از سهم بازار جهانی را در اختیار دارد. بازار جهانی تلویزیون در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ حدود ۲۸.۱ میلیارد دلار درآمدزایی داشته که نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال ۱۱.۸ درصد بیشتر شده است.

همچنین، آمار فروش جهانی تلویزیون‌ها نسبت به سال قبل ۱۴.۷ افزایش یافته و به ۶۲.۸۷ میلیون دستگاه رسیده است. منابع بازار می‌گویند فروش تلویزیون‌های QLED و سایر تلویزیون‌های بزرگ عامل اصلی افزایش سهم بازار سامسونگ بوده‌اند. این شرکت ظرف یک سال فروش تلویزیون‌های QLED خود را از ۱.۱۶ میلیون به ۲.۳۳ میلیون دستگاه رسانده است.

دیگر غول کره‌ای، ال‌جی الکترونیکس، هم در این سه‌ماهه به رده دوم رسیده است. این شرکت با افزایش ۱۶.۶ درصدیِ سهم بازار خود حالا بالاتر از سونی دیده می‌شود که از بازار سهمی ۱۰.۱ درصدی دارد. سامسونگ و ال‌جی روی هم ۴۹.۷ درصد از کل بازار جهانی تلویزیون را تشکیل می‌دهند.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)