خانهاخبار
قابلیت نرخ نوسازی متغیر در پلی استیشن 5 در دست توسعه است

قابلیت نرخ نوسازی متغیر در پلی استیشن 5 در دست توسعه است

ویژگی جدید کنسول جدید سونی به زودی از راه می‌رسد.
۱۳۹۹/۹/۵

مسئولان شرکت سونی در بخش پرسش‌های متداول کنسول پلی استیشن 5، قابلیت نرخ نوسازی متغیر را مورد تأیید قرار داده و اعلام کرده‌اند که این ویژگی در دست توسعه قرار داشته و در آینده نزدیک در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. البته این موضوع تا حدودی عجیب و غریب به نظر می‌رسد. چرا که کنسول پلی استیشن 5 به درگاه HDMI 2.1 مجهز است که به صورت پیش فرض، از تکنولوژی نرخ نوسازی متغیر (Variable Refresh Rate) پشتیبانی می‌کند.

image

 

در مقام مقایسه، بد نیست بدانید که ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس وان ایکس همگی از فناوری VRR پشتیبانی کرده و این ویژگی دیگر در حصار گیم های کامپیوترها نیست و گیمرهای کنسول‌های مایکروسافت نیز از این ویژگی مدتی است که بهره می‌برند. مخصوصا زمانی که بازی‌ها در رزولوشن 4K یا 1080p و با نرخ فریم 120 fps در حال اجرا هستند.

بعضی از بازی‌ها زمانی که فریم‌ها با تغییر مواجه می‌شوند، در عملکردشان لگ به وجود می‌آید. اینجاست که فناوری نرخ نوسازی متغیر به کار آمده و این مشکل را برطرف می‌کند.

به یاد داشته باشید که حتی اگر مسئولان سونی آپدیت جدیدی را به عنوان یک پچ ارائه کرده و شما آن را روی کنسول پلی استیشن 5 خود نصب کنید، تا زمانی که تلویزیون شما از این ویژگی پشتیبانی نکند، امکان استفاده از آن را نخواهید داشت. تلویزیون شما باید به درگاه HDMI 2.1 مجهز باشد تا بتوانید از این قابلیت روی آن بهره گیرید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)