خانهاخبار
مشخصات گوشی موتورولا Nio لو رفت

مشخصات گوشی موتورولا Nio لو رفت

موتورولا یکی از شرکت‌های قدیمی در صنعت موبایل محسوب می‌شود، هرچند این برند در این مدت فعالیت چندانی نداشته است. اکنون اطلاعات جدیدی در رابطه با گوشی آتی آن منتشر شده است
۱۳۹۹/۹/۸

در چندین سال گذشته، شرکت موتورولا توجه خود را بر روی گوشی‌های میان رده و اقتصادی معطوف کرده است و توانسته محصولاتی رقابتی تحت سری X و G خود تولید کند. با این حال شرکت موتورولا امسال تصمیم تازه‌ای گرفته است و قصد دارد سری جدیدی از پرچمداران را خود را به نام Motorola Edge تولید نماید. این سری از دو گوشی برخوردار است که مدل اول در دسته میان رده‌های خوش ساخت و با کیفیت قرار می‌گیرد و با پردازنده snapdragon 765G عرضه شد و همه ما آن را با نام Motorola Edge می‌شناسیم. مدل دوم گوشی Motorola Edge plus است و با پردازنده snapdragon 865 خود در دسته پرچمداران قرار دارد. این محصول هرچند به علت عدم استقبال رسانه‌ها و قیمت بالا و همچنین کمبود تولید نتوانست انتظارات را برآورده کند. به نظر می‌رسد اکنون موتورولا می‌خواهد هرچه سریع‌تر با عرضه یک پرچمدار جدید این مشکلات را رفع کند. از آنجایی که این پرچمدار جدید از پردازنده snapdragon 865 بهره می‌برد پس احتمال می‌رود تا چند هفته دیگر شاهد عرضه آن به بازار باشیم.
این اطلاعات توسط خبرگزاری Techniknews با همکاری شخصی به نام ادن کانوی بدست آمده است. بنابر گفته آنان، موتورولا هم‌اکنون در حال تولید پرچمدار جدید خود است که از نام سری Nio برای آن استفاده می‌کند. شماره مدل این گوشی XT2125 است و همانند گوشی Motorola Edge plus از پردازنده snapdragon 865 استفاده می‌کند. در حال حاضر شرکت کوالکام پردازنده snapdragon 865 plus را برای گوشی‌های پرچمدار عرضه کرده است اما موتورولا ترجیح داده از مدل قدیمی‌تر این پردازنده در پرچمدار جدیدش استفاده کند. علاوه بر موارد فوق، این گوشی قرار است به رم ۸ گیگابایتی تجهیز شود و در کنار آن از ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برخوردار خواهد بود.
با این حال شرکت موتورولا مدلی با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگ حافظه نیز عرضه خواهد کرد. انتظار می‌رود صفحه نمایش گوشی از وضوح Full HD+ بهره ببرد و رفرش ریت صفحه نیز ۹۰ هرتز باشد دقیقا همانند آن چیزی که در گوشی Motorola Edge plus دیده بودیم.

image



در بخش دوربین گفته شده که این گوشی به دوربینی سه‌گانه مجهز خواهد شد. موتورولا برخلاف دیگر شرکت‌ها که از سنسورهای سونی و سامسونگ برای دوربین‌های گوشی‌های خود استفاده می‌کنند؛ تصمیم گرفته از سنسورهای Omnivision استفاده کند. سنسور اصلی OmniVision OV64B نام دارد و وضوح آن ۶۴ مگاپیکسل است و قابلیت ثبت تصاویر با زاویه گسترده را نیز دارد. سنسور دوم OmniVision OV16A10 است و وضوح ۱۶ مگاپیکسلی آن برای ثبت تصاویر اولترا واید استفاده می‌شود. سنسور سوم که ۲ مگاپیکسلی است و مدل OmniVision OV02B1B  است برای ثبت عمق تصاویر به کار گرفته می‌شود. در بخش سلفی نیز این گوشی به دوربینی دوگانه مجهز خواهد شد. احتمالا نحوه طراحی دوربین سلفی به صورت پانچ شده خواهد بود و دو سنسور  OmniVision OV16A1Q و Samsung S54H7 به ترتیب با وضوح ۱۶ و ۸ مگاپیکسل در آن قرار خواهند گرفت. سنسور OmniVision برای ثبت تصاویر است و سنسور سامسونگ به منظور ثبت تصاویر اولترا واید استفاده می‌شود.
 از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به دو اسلات سیم کارت و اندروید ۱۱ به صورت پیشفرض نام برد. طبق این اخبار، موتورولا گوشی مذکور را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد کرد. عرضه این گوشی توسط موتورولا حرکتی جسورانه از سوی این شرکت محسوب می‌شود زیرا اکثر تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند قصد دارند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ پرچمداران خود را با پردازنده snapdragon 875 عرضه کنند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)