خانهاخبار
شرکت AMD در زمینه Smart Access Memory با انودیا همکاری می‌کند

شرکت AMD در زمینه Smart Access Memory با انودیا همکاری می‌کند

ماه گذشته شرکت AMD از قابلیت‌ جدیدی پرده برداشت که Smart Access Memory نام دارد. این ویژگی جدید پردازنده‌های AMD را قادر می‌سازد تا به تمام VRAM کارت‌های گرافیک Radeon دسترسی پیدا کنند.
۱۳۹۹/۹/۴

ماه گذشته شرکت AMD از قابلیت‌ جدیدی پرده برداشت که Smart Access Memory نام دارد. این ویژگی جدید پردازنده‌های AMD را قادر می‌سازد تا به تمام VRAM کارت‌های گرافیک Radeon دسترسی پیدا کنند. از آن زمان بسیاری از افراد کنجکاو بوده‌اند تا بدانند آیا این ویژگی تنها در اکوسیستم AMD کار می‌کند یا خیر. خوشبختانه اینگونه نیست و شرکت AMD این ویژگی را با پلتفرم‌های انویدیا و اینتل سازگار کند.
هفته گذشته شرکت انویدیا اعلام کرد که در حال همکاری با شرکت اینتل است تا به قابلیتی شبیه به Smart Access Memory شرکت AMD دست یابند و آن را برای کارت‌های گرافیک خود بهینه سازند. شرکت انویدیا بیان کرد که پیاده‌سازی این قابلیت پیچیدگی خاصی ندارد و به سادگی مهیا خواهد شد زیرا این قابلیت‌ در PCIe قرار گرفته است و به طور مشخص در بخشی به نام نوار سایز قابل تغییر قرار دارد.
از آن زمان شرکت AMD در مصاحبه‌ای با وبسایت Pcworld عنوان کرد که تیم Radeon در حال همکاری با اینتل است تا این ویژگی بر روی کارت‌های گرافیک سری RX6000 سازگار شوند. همچنین جدیدترین مادربوردها و پردازنده‌های اینتل نیز بتوانند از آن پشتیبانی بکنند. از سوی دیگر تیم Ryzen شرکت AMD در حال همکاری با شرکت انویدیا است تا قابلیت Smart Access Memory را بر روی کارت‌های کرافیک GeForce پیاده‌سازی کنند.
در حال حاضر ما نمی‌دانیم رویکرد AMD در قبال بهینه سازی نسل فعلی پردازنده‌های سری Ryzen 5000 و مادربوردهای X570 و کارت‌های گرافیک RX6000 چگونه است. اگر شرکت AMD بتواند بهینه‌سازی قدرتمندی برای پردازنده‌ها، مادربوردها و کارت‌های خود ایجاد نمایید می‌تواند با استفاده از این ویژگی عملکرد محصولات خود را نسبت به شرکت‌های اینتل و انویدیا بهبود ببخشد و گوی سبقت را از آن‌ها پس بگیرد.
شرکت AMD در ادامه مصاحبه خود با وبسایت Pcworld عنوان کرد که این ویژگی غیرقابل سوییچ کردن است و آن را نمی‌توان خاموش یا روشن کرد. در حال حاضر بهینه‌سازی زیادی نیاز است و توسعه آن نیاز به کار بسیار دارد تا بتوان آن را به بهترین عملکرد رساند. با این حال به نظر می‌رسد دست برتری را شرکت AMD دارد. این شرکت بهینه‌سازی قابلیت Smart Access Memory را برای پردازنده‌های Ryzen و کارت‌های گرافیک RX6000 منتشر کرده است. بنابراین باید منتظر بمانیم تا ببینیم که اینتل و انویدیا چه زمان به این ویژگی دست پیدا خواهند کرد.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)