خانهاخبار
یکی از قابلیت‌های iMessage به اکوسیستم گوگل اضافه می‌شود

یکی از قابلیت‌های iMessage به اکوسیستم گوگل اضافه می‌شود

سرویس پیام رسان گوگل میزبان ویژگی جدیدی خواهد بود.
۱۳۹۹/۹/۴

تعداد اعضای باشگاه blue bubble گوگل روز به روز در حال افزایش است. این بدان معناست که خدمات مخابراتی به صورت جهانی در حال گسترش یافتن بوده و افرادی که از محصولات اندرویدی استفاده می‌کنند به این ترتیب مانند کاربران آمریکایی، به عضویت گروهی خاص در خواهند آمد. خدمات RCS در این حالت جایگزین اپلیکیشن Messages پیشین شده و به جای فرامین صوتی، از وای فای یا کانکشن‌های مخابراتی استفاده می‌کند. به این ترتیب پیام‌های حاوی تصویر یا فایل ویدئویی، بسیار بهتر و سریع‌تر از پیش انتقال یافته و پیام‌های بلند و بالا نیز به راحتی هرچه تمام، ارسال می‌شوند.

image

 

برخی قابلیت‌های دیگر مانند موارد زیر نیز در سیستم RCS وجود خواهند داشت:

  • امکان فعال سازی گزینه Read Receipts برای اطلاع از خوانده شدن پیام توسط مخاطب
  • امکان آگاه شدن از این موضوع که فرد مقابل در حال تایپ کردن متن است.

سیستم RCS در حال حاضر با دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل آی او اس یا محصولات اندرویدی که از اپراتورهای مخابراتی یا اپلیکیشن‌‌های پیام رسان سوم شخص استفاده می‌کنند، پشتیبانی به عمل نمی‌آورد. همزمان با آبی شدن کادر متن ارسال شده، شما می‌توانید از این موضوع باخبر شوید که آیا طرف مقابل از چنین سرویس استفاده می‌کند یا خیر. اگر هر دو شخص فرستنده و گیرنده از سیستم RCS استفاده کنند، کادر متن ارسال شده مانند سیستم عامل آی او اس، به رنگ آبی درمی‌آید.

image

 

مقاله‌ای که هفته گذشته توسط گوگل ارسال شده است، گویای موارد زیر است:

از آن جا که گوشی‌‌های هوشمند هر روز پیشرفته‌تر می‌شوند، ابزارهای ارتباطی ما هم باید با آن‌ها پیش بروند. ما در سال‌های جاری به صورت مداوم با مهندسین مخابراتی و شرکت‌های مختلف سازنده گوشی‌های هوشمند در ارتباط بوده‌ایم و قصد داشتیم تا قابلیت‌های جدیدی را به خدمات خود اضافه کنیم. ویژگی‌های جدید باعث می‌شود تا پیام‌ها با سرعت بیشتری ارسال شده، تصاویر و فایل‌های ویدئویی با کیفیت بیشتری در دسترس کاربران قرار گیرد، از زمان رسیده شدن پیام‌های خود باخبر شوید، ری‌اکشن‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و در نهایت، چت‌‌های گروهی لذت بخش‌تری را تجربه کنید. تمامی این امکانات در بستر وای فای یا شبکه دیتای مخابراتی انجام می‌پذیرد. امروز ما در حال گسترش خدمات پیامی خود هستیم و در آینده نزدیک، کلیه کاربران در سراسر دنیا قادر به برخورداری از این قابلیت‌ها خواهند بود. حالا با افتخار اعلام می‌‌کنیم که کاربران استفاده کننده از پیام رسان گوگل، کلیه این خدمات را از این پس در اختیار خواهند داشت.

یکی از بزرگ ترین ویژگی‌های سیستم RCS، امنیت فوق‌العاده آن است. به این ترتیب هیچ کس، حتی کارمندان و پرسنل گوگل، قادر به خواندن پیام‌های رد و بدل شده نیستند. البته در ابتدای امر، این ویژگی (end-to-end encryption) ابتدا در دسترس بتا تسترها قرار خواهد گرفت و در اوایل سال آينده میلادی (2021) به صورت عمومی عرضه خواهد شد. بد نیست بدانید که کلیه پیام‌ها و چت‌های فعال، به صورت خودکار به سیستم جدید آپگرید خواهند شد و نیازی به انجام کار خاصی نیست. البته این در شرایطی است که هر دو سمت ماجرا، از این پیام رسان استفاده کنند.

شما هم اینک می‌توانید اپلیکیشن Messages گوگل را به رایگان از پلی استور دریافت کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)