خانهاخبار
مشخصات چیپست مدیاتک MT6893 لو رفت

مشخصات چیپست مدیاتک MT6893 لو رفت

در ماه اکتبر مشخص شد که شرکت مدیاتک در حال توسعه دو چیپست MT6891 و MT6893 است که هسته‌های آن‌ها بر اساس Cortex-A78 کار می‌کنند
۱۳۹۹/۹/۴

در ماه اکتبر مشخص شد که شرکت مدیاتک در حال توسعه دو چیپست MT6891 و MT6893 است که هسته‌های آن‌ها بر اساس Cortex-A78 کار می‌کنند. هفته گذشته محصولی مهندسی شده در دیتابیس وبسایت Geekbench مشاهده شد که از چیپست MT6893 بهره می‌برد. رکوردی که چیپست ثبت کرد در بخش تک هسته معادل ۴۱۰۸ بود و در بخش چندهسته‌ای به عدد ۱۱۲۰۴ دست یافت. اکنون یک خبرچین چینی اطلاعات تازه‌ای در رابطه با این چیپست منتشر کرده است.
بنابر سخنان این شخص، چیپست Mediatek MT6893 از معماری ۶ میلی‌متری بهره می‌برد و چیپ آن توسط شرکت تایوانی TSMC ساخته خواهد شد. این چیپست دارای هشت هسته است که یکی از هسته‌های آن ۳ گیگاهرتز سرعت دارد و بر اساس معماری Cortex a78 کار می‌کند. دو هسته بعدی آن ۲.۷۸ گیگاهرتز سرعت دارند و معماری آن‌ها نیز از نوع Cortex A78 است. چهار هسته دیگر آن سرعتی برابر با ۲ گیگاهرتز دارند و از معماری Cortex A55 در آن‌ها استفاده شده است.
مسئول پردازش‌های گرافیکی این پردازنده، چیپست Mali-G77 خواهد بود. اخباری وجود دارد که نشان می‌دهد دو مدل از این پردازنده ساخته خواهد شد.
لیست Geekbench نشان می‌دهد که عملکرد این پردازنده نسبت به دیگر همترازانش بهتر بوده است و به نوعی قویترین پردازنده موجود با این سایز محسوب می‌شود. مقایسه این پردازنده که در این محصول ناشناس استفاده شده با پردازنده snapdragon 865 گوشی OnePlus 8 نشان می‌دهد که عملکرد پردازنده مدیاتک بسیار نزدیک به پردازنده کوالکام است.
پردازنده dimensity 1000+ مدیاتک برای گوشی‌های رده بالا ساخته شده است تا بتواند قابلیت استفاده از رم LPPDR4x و حافظه UFS 2.0 را برای آن‌ها هموار سازد. با این حال به نظر می‌رسد پردازنده MT6893 از رم LPPDR5 و حافظه UFS 3.0 پشتیبانی می‌کند. با توجه به اخباری که به گوش می‌رسد، این پردازنده به زودی معرفی خواهد شد. هنوز مشخص نیست که کدام کمپانی قصد دارد برای اولین بار از پردازنده MT6893 در گوشی‌هایش استفاده کند.
مدیاتک همچین هفته گذشته از پردازنده میان رده dimensity 700 پرده برداشت. این پردازنده برای گوشی‌های مقرون به‌صرفه طراحی شده است تا تکنولوژی 5G را برای آن‌ها به ارمغان بیاورد. طبق اخرین اخباری که منتشر شده اولین گوشی هوشمندی که از این پردازنده استفاده خواهد کرد توسط شرکت هواوی ساخته خواهد شد و شماره مدلی که از آن لو رفته برابر CDL-AN50 است.

image

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)