خانهاخبار
اجرای ویندوز روی مک‌های اپل سیلیکون وابسته به تصمیم مایکروسافت خواهد بود

اجرای ویندوز روی مک‌های اپل سیلیکون وابسته به تصمیم مایکروسافت خواهد بود

معاون بخش مهندسی نرم‌افزار اپل اخیرا در مصاحبه‌ای اعلام کرده که بستر استفاده از ویندوز در مک‌های M1 وجود دارد اما تصمیم نهایی به خود مایکروسافت برمی‌گردد.
۱۳۹۹/۹/۲

اگرچه مهاجرت به تراشه‌های اپل سیلیکون با کمک تراشه M1 آغاز خوبی داشته، اما یکی از سوالات بزرگی که پیش روی خریداران مک‌های جدید وجود دارد پشتیبانی از ویندوز است چون مک‌های جدید از بوت کمپ پشتیبانی نمی‌کنند. حالا معاون نرم‌افزارهای اپل، کریگ فدریگی، در مصاحبه‌ای به صحبت درباره نسخه ARM ویندوز پرداخته و پشتیبانی آن را وابسته به مایکروسافت می‌داند.

یکی از مشکلاتی که در حال حاضر برای استفاده از ویندوز روی مک‌های M1 وجود دارد این است که با توجه به مجوزهای فعلی مایکروسافت استفاده از نسخه ARM ویندوز ۱۰ توسط اپل ممکن نیست. مایکروسافت قبلا به وب‌سایت The Verge گفته بود که فعلا خبری پیرامون اعمال تغییرات جدید برای پشتیبانی از بوت کمپ در مک‌های مبتنی بر ARM در دست ندارد.

در حال حاضر اپلیکیشن‌های مثل CrossOver می‌توانند نرم‌افزارهای ویندوز را روی مک‌های اپل سیلیکون اجرا کنند. نرم‌افزار Parallels هم اعلام کرده که نسخه جدیدی را با پشتیبانی از مجازی‌ساز ویندوز در کامپیوترهای M1 منتشر خواهد کرد.

با این وجود، کریگ فدریگی در مصاحبه تازه‌ای با وب‌سایت آرس تکنیکا حرف‌های جالبی درباره وجود فناوری‌های مبنایی برای پشتیبانی بومی از ویندوز در مک‌های اپل سیلیکون زده است. او می‌گوید مک‌های جدید کاملا قادر به پشتیبانی از این سیستم عامل هستند، اما تاکید کرده که تصمیم اصلی وابسته به مایکروسافت خواهد بود.

فدریگی به اپلیکیشن CrossOver نیز اشاره کرد و گفت که این برنامه قادر به اجرای باینری‌های ۳۲ و ۶۴ بیتی معماری x86 ویندوز بر روی نوعی لایه شبیه‌ساز مثل WINE است. او می‌گوید کامپیوترهای جدید این شرکت حتی از طریق سیستم‌های ابری هم می‌توانند اپلیکیشن‌های ویندوز را اجرا کنند. 

با این حساب، باید منتظر بمانیم تا ببینیم که مایکروسافت در نهایت نسخه ARM ویندوز را برای کامپیوترهای جدید اپل منتشر می‌کند یا خیر.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)