خانهاخبار
بازی Fortnite با سرویس ابری انویدیا به آی او اس بازگشت!

بازی Fortnite با سرویس ابری انویدیا به آی او اس بازگشت!

کاربران نسخه آی او اس فورتنایت با خبری خوش روبرو شده‌اند.
۱۳۹۹/۹/۲

همان طور که مستحضر هستید، شرکت Epic Games به دلیل نقض قوانین اپ استور و اضافه کردن درگاه شخصی برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای، باعث شد تا بازی فورتنایت از اپ استور اپل حذف شود. قوانین این پلتفرم به اپل اجازه می‌دهد تا توسعه دهندگانی که از این موارد سرپیچی می‌کنند را از دایره پشتیبانی خود حذف کند.

کمپانی Epic Games سعی داشت تا با ارجاع این موضوع به دادگاه، اپل را یک شرکت منفعت طلب در اذهان عمومی جلوه دهد که متأسفانه شانسی در این زمینه نداشت. به این ترتیب افرادی که یک آيفون جدید خریداری کنند، دیگر امکان دانلود بازی فورتنایت را نخواهند داشت. اما ظاهرا برخی چیزها تغییر پیدا کرده و به لطف سرویس ابری انویدیا، دارندگان محصولات مبتنی بر iOS یا iPadOS نیز می‌توانند فورتنایت را روی آیفون یا آيپد خود نصب کرده و بازی کنند.

مسئولین انویدیا روز پنج شنبه اعلام کردند که سرویس ابری این کمپانی با نام GeForce NOW قادر است تا نسخه لمسی بازی فورتنایت را از طریق مرورگر سافاری در آی او اس اجرا کند. این نسخه از بازی با همکاری مهندسان و طراحان فورتنایت برای دستگاه‌های لمسی طراحی و به وسیله گیم پد، می‌توانید به آسانی این بازی را انجام دهید. این همکاری برای خلق یک بازی لمسی، باعث تأخیر در عرضه آن شده بود.


image

 

گیمرهای فورتنایت می‌توانند با ورود به اکانت خود در فروشگاه Epic Games به دنبال نسخه آی او اس این بازی در GeForce NOW بگردند و آن را دانلود کنند. اگر چه تجربه کاربری این بازی با نسخه‌ای که در اپ استور وجود داشت تا حدودی متفاوت است، اما دست کم کاربران آی او اس نیز قادر خواهند بود تا این بازی را همراه داشته و آن را تجربه کنند.

اسنادی که در پرونده شکایت اپیک گیمز وجود داشت، حاکی از آن بود که در حال حاضر 116 میلیون نفر از گیمرها، روی محصولات اپل بازی می کنند که 73 میلیون نفر از آن‌ها به صورت اختصاصی از سیستم عامل آي او اس استفاده می‌کنند. تعداد کاربران فعال روزانه فورتنایت توسط محصولات اپل به 2.5 میلیون نفر می‌رسد که این رقم، ده درصد کل کاربران فعال روزانه (25 میلیون نفر) این بازی روی تمام پلتفرم‌ها است. همچنین بد نیست بدانید که قسمت اعظم پرداخت‌های درون برنامه‌ای، توسط کاربران آیفون‌ها صورت می‌پذیرد.

image

 

با وجود این که سرویس ابری انویدیا امکان اجرای مجدد فورتنایت روی آیفون‌ها را فراهم آورده است، اما مطمئنا کاربران به دنبال این هستند که اپل و اپیک گیمز با یکدیگر صلح کرده و Fortnite مجددا به اپ استور بازگردد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)